خانهاخبار
نوکیا در صدد طراحی رابط کاربری اختصاصی خود برای اندروید است

نوکیا در صدد طراحی رابط کاربری اختصاصی خود برای اندروید است

به نظر می‌آید شرکت نوکیا با استخدام یک طراح UI/UX، قصد آغاز کار روی رابط کاربری اختصاصی خود برای سیستم عامل اندروید را دارد.
۱۴۰۰/۱/۱۷

کمپانی HMD Global برای بیشتر گوشی‌های نوکیا خود از برنامه اندروید وان گوگل استفاده می‌کند که نوعی خالص از این سیستم عامل را با امکان آپدیت از سوی گوگل در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد. با این وجود به نظر می‌رسد این کمپانی فنلاندی قصد طراحی رابط کاربری اختصاصی خود برای اندروید را نیز دارد.

image

 

این شرکت در شبکه اجتماعی لینکدین آگهی استخدامی برای یک طراح UI/UX منتشر کرده است. به گفته این شرکت، این طراح رابط کاربری در کنار سایر اعضای تیم تازه تاسیس خدمات، به طراحی یک تجربه کاربر پسند برای محصولات این شرکت کمک خواهد کرد.

مسئولیت‌های اصلی این شغل شامل طراحی گرافیکی رابط کاربری مانند منو‌ها، تب‌ها و ویجت‌ها است و همچنین ساخت مدل‌های اولیه رابط کاربری برای آزمایش نیز به عهده این طراح خواهد بود. HMD Global توضیحات بسیاری درباره مسئولیت‌های این شغل داده است؛ ولی همچنان مشخص نیست که این طراح جدید قرار است روی چه محصولی کار کند. اشاره مستقیمی به طراحی یک رابط کاربری اختصاصی توسط این شرکت وجود ندارد اما احتمال آن با توجه به فعالیت‌های اخیر HMD Global بسیار است.

برند نوکیا به عنوان زیر مجموعه HMD Global در سال ۲۰۱۷ بازگشت نسبتا قدرتمندی به بازار تلفن‌های هوشمند داشت. با این وجود، رقبا دوباره در حال ربودن گوی سبقت از نوکیا هستند و تصمیمات نادرست این شرکت در زمینه طراحی و همچنین عملکرد نه‌چندان عالی گوشی‌های آن نیز در این زمینه تاثیر فراوانی دارند. حتی می‌توان گفت به این دلیل که اکثر گوشی‌های این شرکت مبتنی بر اندروید وان هستند، در زمینه نرم‌افزاری شخصیت خاصی برای خود ندارند.

البته عملکرد اندروید وان از نظر پشتیبانی و دریافت آپدیت‌های نرم افزاری عالی است اما رابط کاربری آن اصلا حس و حال نوکیایی ندارد. این قضیه در گوشی‌های دیگر نوکیا که از اندروید وان استفاده نمی‌کنند نیز مشهود است و آنها هم رابط کاربری مشابه اندروید خام دارند.

با اینکه به نظر می‌آید استخدام این طراح UI/UX برای طراحی یک رابط کاربری اختصاصی باشد، احتمال این نیز وجود دارد که نوکیا وی را برای ایجاد تغییرات در اپلیکیشن‌های اول شخص خود و یا توسعه تعداد بیشتری از آنها به کار گرفته باشد. این شرکت از این لحاظ نیز ضعف داشته و اپلیکیشن دوربین و My Phone‌ تنها اپلیکیشن‌های اول شخص از پیش نصب شده روی گوشی‌های نوکیا هستند و طراحی چشم‌گیری هم ندارند.

با توجه به اینکه اندروید وان اجازه نصب برنامه‌های پیش فرض توسط سازندگان گوشی را می‌دهد، احتمال اینکه HMD Global با طراحی چند اپلیکیشن اختصاصی قصد ایجاد یک هویت شناخته شده را برای گوشی‌های نوکیا داشته باشد نیز وجود دارد.  

نوکیا قصد دارد در تاریخ ۸ آوریل (۱۹ فروردین) یک مراسم معرفی برگزار کند و از چند گجت جدید که شامل گوشی‌های اقتصادی نوکیا X10 و نوکیا X20  که از 5G پشتیبانی می‌کنند، رونمایی کند. شما درباره چنین تصمیمی از سمت نوکیا چه فکر می‌کنید؟ آیا نوکیا به رابط کاربری اختصاصی برای گوشی‌هایش نیاز دارد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Roham2133

۱۴۰۰/۱/۱۷
با سلام به تیم جی اس ام و تبریک سال نو
به نظر من به عنوان کاربر گوشی نوکیا،شرکت hmdتصمیم بسیار درستی اتخاذ کرده که در شان گوشی تلفن همراه نوکیا باشد .البته هر چند دیر اقدام کرده ولی به عنوان حرکت اصولی و کاربر پسند بودن نیاز به این تحول را داشت ، در اندروید وان بدلیل اینکه اپ دیت به موقع دریافت میشه ،و با وجود برندهای موفق، در حوزه موبایل نیاز به پیشرفت و به نوعی احترام به سلیقه کاربران حس میشد .