خانهاخبار
اوپو فایند X3 Pro با دو دوربین 50 مگاپیکسلی معرفی شد

اوپو فایند X3 Pro با دو دوربین 50 مگاپیکسلی معرفی شد

بالاخره پس از مدت‌ها تیزر و شایعه و خبر، جدیدترین پرچمدار شرکت اوپو برای سال 2021 معرفی شد و این گوشی همانطور که انتظار داشتیم، اوپو فایند X3 پرو نام گرفته است.
۱۳۹۹/۱۲/۲۱

شرکت اوپو که چندی پیش توانست جایگاه هواوی را در چین تصاحب کند، امروز جدیدترین پرچمدار خود یعنی گوشی اوپو فایند X3 Pro را معرفی کرد. این گوشی با دو دوربین 50 مگاپیکسلی همراه است، نمایشگر آن 10 بیتی است و نرخ تجدید متغیر دارد و در نهایت با پردازنده اسنپدراگن 888 هم همراه است. بارز‌ترین ویژگی این گوشی را شاید بتوانیم طراحی بخش پشتی آن بنامیم که از یک ورق شیشه‌ای ساخته شده و دور تا دور فریم پشتی و حتی دوربین‌های بیرون زده گوشی را هم فرا گرفته است.

image

این گوشی در جلوی خود یک نمایشگر 6.7 اینچی AMOLED دارد و پنل آن با نرخ تجدید متغیر از نوع LTPO است. رزولوشن این پنل هم QHD+ است و نرخ تجدید متغیر آن از 5 هرتز تا 120 هرتز تغییر می‌کند. این یعنی هرگاه با گوشی کار می‌کنید، حداکثر نرخ تجدید 120 هرتزی را دارید اما به محض اینکه انگشت خود را از نمایشگر جدا کنید، نرخ تجدید کاهش پیدا می‌کند تا شارژدهی باتری مناسب باشد. نرخ حساسیت به لمس در این نمایشگر هم 240 هرتز است.

image

دوربین چهارتایی این گوشی در بخش پشتی، شامل دو سنسور پنجاه مگاپیکسلی سونی IMX766 می‌شود که اندازه این سنسورها، 1/1.56 اینچ است. یکی از این سنسورها برای دوربین اصلی است و پشت یک لنز با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و دیگری، پشت لنز الترا وایدی که دیافراگم f/2.2 دارد قرار گرفته است. دوربین اصلی این گوشی هم لرزشگیر اپتیکال دارد و هم لرزشگیر الکترونیکی. همچنین سیستم فوکوس فازی Omni-directional در این سنسورها وجود دارد که به عبارت ساده‌تر، یعنی فوکوس خودکار بسیار سریع و دقیق در تمام شرایط نوری مختلف انجام می‌شود. 

در کنار این دو دوربین، یک دوربین 13 مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو دیافراگم f/2.4 هم قرار گرفته است که درواقع زوم اپتیکال دو برابری فراهم می‌کند. نرم‌افزار دوربین این گوشی اما زوم 5 برابری هیبریدی بدون افت کیفیت را تضمین می‌کند. 

در نهایت یک دوربین سه مگاپیکسلی میکرو هم قرار گرفته تا با آن بتوانید عکس‌های ماکرو ثبت کنید! این دوربین را با دوربین‌های دو مگاپیکسلی ماکرو در دیگر گوشی‌ها اشتباه نگیرید زیرا می‌توان آن‌را تا حد بسیار زیادی به اجسام نزدیک کرد و حتی دور دوربین یک نور حلقه‌ای یا رینگ‌لایت هم قرار گرفته تا بتوان عکس‌های ماکرو فوق‌العاده‌ای ثبت کرد. 

به طور مشخص‌تر، این دوربین ماکرو می‌تواند تا 60 برابر بزرگ‌نمایی ماکرو را ممکن کند که در همه گوشی‌های هوشمند بی‌نظیر است. برای اینکه بدانید چقدر با این دوربین می‌شود به اجسام نزدیک شد، باید بگوییم با این دوربین می‌توان چینش پیکسل‌های نمایشگر گوشی‌های هوشمند دیگر را مشاهده کرد. این دوربین امکان فیلم‌برداری 1080P هم دارد.

در نهایت آخرین دوربین این گوشی، درون یک حفره در داخل نمایشگر قرار گرفته و رزولوشن 32 مگاپیکسلی دارد.

image

اوپو فایند X3 Pro برای اولین بار با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم در یک پرچمدار اوپو از راه می‌رسد. اسم تکنولوژی شارژ وایرلس این گوشی، AirVOOC است و می‌توان آن را با شارژر مخصوص با حداکثر سرعت 30 وات شارژ کرد. جدا از این شارژر مخصوص، با دیگر شارژر‌های استاندارد Qi هم می‌توان این گوشی را شارژ کرد اما طبیعتا سرعت آن‌ها کمتر از 30 وات خواهد بود. اوپو می‌گوید با این شارژر سی واتی می‌توان باتری 4500 میلی‌آمپری این گوشی را از صفر تا صد درصد در تنها 80 دقیقه شارژ کرد.

نکته جالب توجه درباره این شارژر این است که گویا تکنولوژی آن و حتی استند شارژ بی‌سیم این گوشی با وان پلاس 8 پرو هیچ تفاوتی ندارد که البته جای تعجبی هم نیست؛ زیرا هر دو برند اوپو و وان پلاس، زیر مجموعه شرکت BBK هستند.

در کنار شارژ بی‌سیم سریع، طبیعتا شارژ سیمی این گوشی هم بسیار سریع است و با شارژر SuperVOOC 2.0 که در بسته‌بندی گوشی قرار داده شده، می‌توان این محصول را با سرعت 65 وات شارژ کرد. اوپو می‌گوید با این شارژر می‌توان تنها در ده دقیقه، باتری گوشی را از صفر تا 40 درصد شارژ کرد که فوق العاده است. کل باتری را هم با این شارژر می‌توان در حدود 30 دقیقه شارژ کرد.

image

اوپو فایند X3 Pro به لطف پردازنده اسنپدراگن 888 از شبکه 5G هم پشتیبانی می‌کند و برای این منظور مودم کوالکام X60 هم در درون آن قرار گرفته است. این گوشی از 13 بند مختلف 5G پشتیبانی می‌کند که آن‌ها دو طیف SA و NSA را پوشش می‌دهند که اوپو ادعا می‌کند بهترین در بین تمام گوشی‌های هوشمند کنونی است.

دیگر اتصالات این گوشی شامل بلوتوث 5.2، وای‌فای 6E و USB 3.1 می‌شوند.

گوشی اوپو فایند X3 پرو با اندروید 11 و رابط کاربری ColorOS 11.2 همراه است. همچنین بلندگوهای استریو در این گوشی نیز استاندارد Dolby Atmos را دریافت کرده‌اند.

image

این گوشی تنها در یک نسخه عرضه می‌شود که با رم 12 گیگابایتی LPPDR5 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی UFS 3.1 همراه است. رنگ‌هایی که این محصول در آن عرضه می‌شوند هم شامل مشکی براق و آبی مات می‌شود. اوپو فایند X3 Pro از تاریخ 10 فروردین ماه و با قیمت 1149 یورو عرضه خواهد شد. شما درباره جدیدترین پرچمدار اوپو چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۱۲/۲۲
یک‌کلام ختم‌کلام: صحرای محشر است??