خانهاخبار
اپل در حال طراحی و توسعه آیفون بدون پورت!

اپل در حال طراحی و توسعه آیفون بدون پورت!

آیا آیفون 13 اپل بدون هیچ درگاه ورودی معرفی خواهد شد؟
۱۳۹۹/۱۲/۱۱

بر اساس شواهد و قراین، ظاهرا یکی از مدل‌های آیفون 13 که در فصل پاییز سال جاری میلادی رونمایی خواهد شد، بدون درگاه شارژ خواهد بود. کوپرتینویی‌ها برای این که آمادگی چنین تغییری را در کاربران ایجاد کنند، آداپتور شارژر را از درون جعبه اعضای خانواده آیفون 12 حذف کردند. همچنین شارژر مگ سیف نیز به همراه آیفون‌های 2020 به دنیای تکنولوژی معرفی شد و به این ترتیب آیفون‌ها بدون نیاز به کابل و آداپتور، با قرار گرفتن روی پد مخصوص به صورت بی‌سیم شارژ خواهند شد.

یکی از مزیت‌های بدون پورت بودن آیفون، مقاومت بالای آن در مقابل آب و ذرات ریز گرد و غبار است. اما در کنار این حسن، افرادی که این محصول را خریداری خواهند کرد، چگونه باید دستگاه خود را ریستور کرده یا اطلاعات را بازیابی کنند؟ کاربران هم اینک می‌توانند با اتصال کابل به آیفون و کامپیوتر یا لپتاپ خود، اطلاعات از پیش بکاپ گرفته شده را به درون آن انتقال دهند یا دستگاه خود را به این ترتیب به نسخه‌های مختلف آی او اس ریستور کنند. اما خریداران اپل واچ برای دسترسی به اطلاعات از دست رفته خود، باید به اپل استورها مراجعه کرده و از پرسنل آن‌ها برای این موضوع کمک بگیرند. البته بد نیست بدانید که این سرویس، به هیچ عنوان رایگان نیست و هزینه‌ای را برای شخص مراجعه کننده در پی خواهد داشت.

image

 

از آن جایی که اپل واچ یک محصول درجه دوم برای کاربران امروزی به حساب آمده و به همراه نداشتن آن، اختلالی در کارهای روزمره شما ایجاد نمی‌کند، لذا این موضوع آنچنان که باید و شاید مهم نیست. اما بسیاری از افراد مطمئنا حتی چند ساعت بدون گوشی هوشمند خود دوام نمی‌آورند، چه برسد به چند روز! همین موضوع باعث شده است تا کوپرتینویی‌ها به فکر راه چاره‌ای باشند. طبق گزارش Appleosophy، مهندسان اپل موفق به کشف راه جدیدی برای ریستور کردن دستگاه یا بازیابی آن، بدون نیاز به اتصال کابل شده‌اند. این راه جدید با نام Internet Recovery شناسایی می‌شود. به این صورت که کاربر آیفون خود را در حالت ریکاوری قرار داده و به این ترتیب، دستگاه برای ریستور را ریکاور کردن اطلاعات از طریق اینترنت آماده می‌شود. این روش اول است. در روش دوم آیفون به صورت خودکار به حالت اینترنت ریکاوری رفته و همه چیز برای انتقال اطلاعات آماده می‌شود.

مهندسان کوپرتینویی همچنین در حال کار روی ارسال اطلاعات مورد نیاز از طریق بلوتوث هستند. در این روش همان ساز و کار انتقال اطلاعات از طریق کابل انجام شده، اما این بار روش ارتباطی از طریق بلوتوث خواهد بود. البته در این روش اطلاعات مورد نیاز کاربر با سرعت، امنیت و پایداری کمتری انتقال پیدا می‌کند.

image

 

مهندسان سخت افزار در حال کار روی دسترسی وایرلس به اطلاعات درون آیفون هستند. اپل واچ به پورتی پنهان در محل اتصال بند به بدنه مجهز است. پرسنل اپل استور از این پورت برای انتقال اطلاعات به درون اپل واچ، زمانی که کاربران به آن‌ها مراجعه می‌کنند، استفاده خواهند کرد. برای آیفون‌ها، ظاهرا باید از یک پورت پنهان در پشت درگاه سیم‌کارت برای این قضیه استفاده شود. مقامات اپل در حال حاضر، برای انتخاب بین یک روش نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری برای حل مشکل یاد شده در چالش به سر می‌برند. مانند همیشه مواردی مانند سرعت، امنیت، راحتی در استفاده و مواردی اینچنینی باید در نظر گرفته شود.

مهندسان اپل مدت هاست که در حال تست قابلیت اینترنت ریکاوری هستند، اما سرعت این روش تا حد زیادی پایین است. در ماه فوریه سال جدید میلادی به سر می‌بریم و کوپرتینویی‌ها زمان زیادی برای تصمیم گیری در این زمینه پیش رو دارند. اگر به خاطر داشته باشید ‌کوپرتینویی‌ها چند سال پیش، در لحظه آخر تصمیم گرفتند تا قابلیت شارژ معکوس را از آیفون‌ها حذف نمایند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)