خانهاخبار
با پنج نکته مثبت و یک نکته منفی در مورد گلکسی بادز پرو آشنا شوید

با پنج نکته مثبت و یک نکته منفی در مورد گلکسی بادز پرو آشنا شوید

هدفون بی سیم جدید سامسونگ با قابلیت‌های جذابی همراه است.
۱۳۹۹/۱۱/۱۴

Galaxy Buds Pro آخرین هدفون بی سیم سامسونگ به حساب می‌آید که اخیرا همراه با خانواده گلکسی اس 21 به دنیای تکنولوژی معرفی شد. اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که اولین هدفون گلکسی بادز حدودا دو سال گذشته با همکاری AKG توسط برند کره‌ای یاد شده روانه بازار شد. در طول این دو سال، مهندسان و طراحان سامسونگ زمان زیادی را برای ارتقاء و پیشرفت این محصول صرف کردند و در نهایت، شاهد رونمایی از گلکسی بادز پرو بودیم.

برخورداری از صدایی با کیفیت بالا، زبان طراحی خاص آن که سبب قرارگیری راحت‌تر درون گوش می‌شود و البته بهره گیری از تکنولوژی حذف نویز فعال (ANC) باعث شده تا Galaxy Buds Pro به عنوان یک هدفون بی سیم تمام و کمال، نامی برای خود دست و پا کند. مطلبی که در ادامه خواهید خواند، حاصل تجربیات استفاده یک هفته‌ای از گلکسی بادز پرو است که مزیت‌ها و معایب آن به این ترتیب مشخص شده و گفته می‌شود. با ما همراه باشید.

مزیت شماره یک: برخورداری از قابلیت حذف نویز فعال

image

 

همزمان با رونمایی از Galaxy Buds Pro، سامسونگ نشان داد که توانایی رقابت با محصولات کمپانی Sony و Bose را به نحو احسنت دارد. این محصول قادر است تا صدای محیط را به طرز معجزه آسایی حذف کرده و برای این منظور، دو حالت Low و High در نظر گرفته شده است. در استفاده روزانه، هدفون گلکسی بادز پرو قادر است تا صدای محیط و انواع اصوات مزاحم را دقیقا مانند محصول سونی با نام WF-1000XM3 حذف نماید.

البته این محصول مانند سایر رقبا، قادر نیست تمامی صداها با فرکانس‌های مختلف را حذف کند. اما در هر صورت، گلکسی بادز پرو عملکرد کاملا درخشان و شایان توجهی را از خود به نمایش گذاشته است. قابلیت Wind Shield Mode به شما اجازه می دهد تا کلیه اصوات تولید شده توسط باد در هنگام مکالمه را از بین برده و صدای شما به صورت شفاف به گوش مخاطب‌تان خواهد رسید.

مزیت شماره دو: قرارگیری کاملا راحت درون گوش برای استفاده روزمره

image

 

من با گلکسی بادز لایو احساس راحتی زیادی نداشتم و پس از استفاده 15 دقیقه‌ای، اذیت‌های آن شروع می‌شد. اما در مورد گلکسی بادز پرو، قضیه اصلا به این شکل نیست. این محصول مطمئنا راحت ترین هدفون بی سیمی است که سامسونگ آن را طراحی و عرضه کرده است. به این ترتیب می‌توانید با خیال راحت آن را ساعت‌ها درون گوش خود نگه دارید.

ایربادها از قابلیت توقف خودکار موزیک برخوردار هستند و به این ترتیب اگر در حال گوش کردن به موزیک بوده و یکی از آن‌ها را از گوش خود خارج کنید، موزیک در حال پخش به صورت خودکار متوقف خواهد شد و پس از قرار دادن مجدد آن در گوش، پخش آن به صورت اتوماتیک آغاز می‌شود. حالت Transparency گلکسی بادز پرو نیز بسیار هیجان انگیز است. این قابلیت در چهار مرحله مختلف قابل تنظیم بوده و به این ترتیب، صدای محیط نیز به درون گوش شما هدایت شده و هیچ اتفاقی که در اطراف‌تان روی می‌دهد را از دست نخواهید داد.

مزیت شماره سه: محصولی کاملا مناسب برای گوش دادن به موسیقی یا مکالمه

image

 

به نظر می‌رسد که گلکسی بادز پرو سامسونگ، بهترین هدفون بی سیم به حساب می‌آید. ایربادها صدایی کاملا شفاف و اعجاب انگیز را به سمت گوش‌تان ارسال می‌کنند که تفکیک لایه‌ها هنگام گوش دادن به موزیک، گواه این موضوع است. شش حالت اکولایزر به صورت پیش فرض در اختیار شما بوده که به کمک آن‌ها می‌توانید لذت گوش دادن به موسیقی را صد چندان کنید. البته بد نیست بدانید که قابلیتی برای شخصی سازی اکولایزرها وجود نداشته و به این ترتیب باید یکی از شش حالت یاد شده را انتخاب نمایید.

متأسفانه خبری از AptX در این حوزه نیست، اما کدک‌های در نظر گرفته شده توسط سامسونگ برای خیل عظیمی از کاربران کافی به نظر می‌رسد.

سه میکروفون قرار گرفته روی هر یک از ایربادها، صدای شما هنگام مکالمه را با وضوح خوب و کاملا شفاف، به گوش مخاطب می‌رساند و به این ترتیب، مکالمات تصویری از طریق اپلیکیشن‌های Zoom یا Google Meet نیز به آسانی از طریق آن‌ها انجام پذیر هستند.

مزیت شماره چهار: عمر مفید باتری خوب و پشتیبانی از شارژ بی سیم

image

 

در حوزه مصرف باتری، بد نیست بدانید که گلکسی بادز پرو در صورت پخش مداوم موزیک، قادر است تا حدودا 5 ساعت در اختیار شما باشد. البته در مقابل گلکسی بادز پلاس، این عملکرد آنچنان درخشان نیست. اما به دلیل برخورداری از سیستم حذف نویز، این محصول پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود. البته باید روی قدرت شارژ کیس گلکسی بادز پرو نیز حساب باز کنیم.

شارژ شدن ایربادها کاملا آسان است. کیس این محصول نیز هم از طریق درگاه USB-C و هم از طریق تکنولوژی بی سیم قابل شارژ است. اگر از آخرین پرچمداران سامسونگ نیز استفاده می‌کنید، می‌توانید کیس گلکی بادز پرو را روی آن قرار داده و از فناوری شارژ بی سیم آن‌ها استفاده نمایید.

در نهایت باید بدانید که کیس شارژ این هدفون، بسیار کامپکت و سبک طراحی شده و می‌توانید به راحتی آن را با خود حمل کنید.

مزیت شماره پنج: برخورداری از گواهی IPX7

image

 

سامسونگ برای گلکسی بادز پرو موفق به دریافت گواهی IPX7 شده است. آخرین هدفون‌های بی سیم تولید شده توسط این برند به گواهی‌های IPX2 یا IPX4 مجهز بودند که در مقایسه با محصول یاد شده در این مطلب، از مقاومت کمتری برخوردار هستند.

با دریافت گواهی IPX7، ایربادها قادر هستند در عمق یک متری، حدودا 30 دقیقه دوام آورند و به این ترتیب، ورزشکاران و شناگران با یک محصول کاملا مناسب روبرو هستند. جای بسی خوشحالی است که کره‌ای‌ها موفق شده‌اند تا این سطح از امنیت را برای دارندگان گلکسی بادز پرو به ارمغان آورند.

نکته منفی شماره یک: برای فعال کردن بهترین قابلیت‌ها، به یک گوشی هوشمند سامسونگ نیاز خواهید داشت

image

 

گلکسی بادز پرو از قابلیت تولید صدای 360 درجه مجازی بهره‌مند است که امکانی شگفت انگیز به حساب می‌آید. اما استفاده از این ویژگی، به شرطی است که شما از گوشی هوشمند سامسونگ مجهز به رابط کاربری One UI 3.1 استفاده کنید. این بدان معناست که تنها اعضای خانواده گلکسی اس 21، امکان فعال سازی این قابلیت را خواهند داشت.

امکان سوییچ کردن آسان بین دیوایس‌ها، قابلیت دیگری است که تنها وابسته به اکوسیستم برند سامسونگ است. اگر از گلکسی بادز پرو برای تماشای ویدئو روی تبلت استفاده می‌کنید و در این حین تماسی روی تلفن هوشمند شما برقرار می‌شود، این هدفون بی سیم قادر است تا به صورت خودکار میان این دو دستگاه سوییچ کرده و صدای شخص تماس گیرنده را به گوش شما برساند. برای بهره گیری از این ویژگی، باید تبلت یا اسمارت فون سامسونگ را در اختیار داشته باشید.

سامسونگ در هنگام رونمایی از گلکسی بادز پرو، حالت creator جدیدی را نیز رونمایی کرد که قادر است تا صدای ضبط شده از طریق میکروفون این هدفون را با ویدئوی در حال ضبط از طریق گوشی هوشمند همگام سازی کند. این ویژگی کاملا مفید، جذاب و کاربردی به نظر می‌رسد. اما برای برخوداری از آن باید تلفن هوشمند تولید شده توسط سامسونگ را در اختیار داشته باشید.

با تمام این تفاسیر، گلکسی بادز پرو به عنوان بهترین هدفون بی سیم موجود در بازار، پاسخگوی تمام نیازهای شما خواهد بود. مخصوصا اگر از اسمارت فون‌های سامسونگ استفاده می‌کنید، برای خرید این محصول ذره‌ای شک به دل خود راه ندهید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

سینا

۱۴۰۱/۲/۹
۱۰۰٪ بادز پرو اذیت تداره

Hamed

۱۴۰۰/۸/۲۲
من گوش راست هدفون بادز درون خراب شده و الان دیگه گوش چپش هم شارژ. نمیشه دلیلش چیه؟

حامد

۱۳۹۹/۱۱/۱۵
نظرم اینه که اگر اهل موسیقی هستین واقعا سراخ بی سیم ها نرین ... بهترین مخصولات با تاپ کیفیت تو سیم دار ها موجوده که تو مدل های IEM میشه پیدا کرد ... سیسم های بالانس ارمیچر دارن و فوق حرفه ای هستن...

فرهاد

۱۳۹۹/۱۱/۱۴
با مدل قبلي لايو مقايسه كنيد كدوم گوش رو اذيت نميكنه