خانهاخبار
همکاری هیوندای و اپل، در سال 2024 به ثمر می‌نشیند

همکاری هیوندای و اپل، در سال 2024 به ثمر می‌نشیند

ماشین خودران اپل با نام Apple Car با همکاری Hyundai تولید می‌شود.
۱۳۹۹/۱۰/۲۴

به گزارش رویترز به نقل از Korea IT News، اپل و هیوندای در حال رسیدن به توافقی جامع و کامل برای تولید ماشین خودران اپل هستند و به این ترتیب این خودرو با نام Apple Car، توسط کمپانی هیوندای تولید خواهد شد. به نظر می‌رسد که قرار داد میان کوپرتینویی‌ها و شرکت خودروساز کره‌ای یاد شده تا ماه مارچ نهایی خواهد شد و تولید این محصول از سال 2024، کار خود را در خاک ایالات متحده آغاز می‌کند.

متأسفانه هر دو شرکت اپل و هیوندای، از اظهار نظر در این مورد سر باز زدند. در روز پنج شنبه هفتم ژانویه مصادف با هفدهم دی ماه، کمپانی هیوندای تأیید کرد که در حال مذاکره با مسئولان اپل در مورد ماشین خودران این شرکت آمریکایی هستند. همچنین مذاکرات آن‌ها در مورد تولید باتری مخصوص این خودرو نیز چندی است که آغاز شده است.

همکاری اپل با گروه هیوندای موتور نه تنها به منظور تولید ماشین خودران این کمپانی خواهد بود، بلکه توسعه و تولید باتری مخصوص این خودروها نیز از این همکاری به دست خواهد آمد. روند توسعه و تولید باتری‌های یاد شده در یکی از شرکت‌های هیوندای موتور یا کیا موتورز آمریکا انجام خواهد شد. خط تولید ماشین خودران اپل از سال 2024 آغاز به کار خواهد کرد و اولین محصولات خارج شده از این خط تولید، در سال 2027 در بازارها خودنمایی می‌کنند.

image

 

مسئولان هیوندای تنها یک روز بعد از ابراز نظر در این مورد، از موضع خود عقب نشینی کرده و اعلام نمودند که شرکت‌های زیادی برای همکاری در حوزه تولید ماشین خودران با آن‌ها وارد مذاکره شده‌اند و متأسفانه در این میان، نامی از کمپانی اپل نیز به میان نیامد.

خودروی الکتریکی اپل به نظر می‌رسد که از تکنولوژی باتری نوآورانه‌ای بهره‌مند باشد که امکان طی کردن مسافت بیشتری را در اختیار راننده خواهد گذاشت و از طرف دیگر، قابلیت‌های خودران آن به گونه‌ای طراحی شده است که شخص راننده، می‌تواند روی موارد مختلف به غیر از رانندگی تمرکز کند. پیش بینی می‌شود که این خودرو بین 5 تا 10 سال آینده، رسما وارد بازار و خیابان‌های کشورهای مختلف شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)