خانهاخبار
مدیاتک با پشت سر گذاشتن کوآلکام بزرگ‌ترین تراشه‌ساز دنیا شد

مدیاتک با پشت سر گذاشتن کوآلکام بزرگ‌ترین تراشه‌ساز دنیا شد

شرکت تایوانی مدیاتک در سه‌ماهه گذشته با رشدی قابل توجه توانست کوآلکام را از تخت پادشاهی به زیر بکشد و خودش را به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های موبایلی دنیا معرفی کند.
۱۳۹۹/۱۰/۷

بر اساس گزارش جدید شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، مدیاتک با پشت سر گذاشتن کوآلکام از نظر سهم بازار به بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های موبایلی دنیا تبدیل شد. با وجود آن‌که کوآلکام همچنان بزرگ‌ترین نام در دنیای 5G محسوب می‌شود، ولی اطلاعات کانترپوینت نشان می‌دهد که در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ بیش از ۱۰۰ میلیون موبایل با چیپست مدیاتک فروخته شده است. این رقم از افزایش ۵ درصدی سهم بازار مدیاتک نسبت به بازه زمانی مشابه پارسال خبر می‌دهد.

مدیاتک اخیرا در گزارش درآمدهای خود از درآمد ۳٫۴۵۷ میلیون دلاری خبر داده بود، رقمی که بیانگر افزایش تقریبا ۵۰ درصدی نسبت به سه‌ماهه مشابه پارسال است. به گزارش کانترپوینت، این افزایش چشمگیر به واسطه عملکرد درخشان مدیاتک در محدود قیمتی ۱۰۰ تا ۲۵۰ دلاری و رشد پیوسته در بازارهای هند، چین و آمریکای لاتین رخ داده است. این عوامل در کنار یکدیگر باعث شدند سهم بازار تایوانی‌ها به ۳۱ درصد رسیده و رقیب سن دیگویی خود را با سهم بازار ۲۹ درصدی پشت سر بگذارند.

دِیل گای، رئیس تحقیقات کانترپوینت، می‌گوید: «مدیاتک از موانع ناشی از تحریم‌های آمریکا علیه هوآوی نیز استفاده کرد. تراشه‌های مقرون به‌صرفه‌ی مدیاتک که به دست TSMC ساخته می‌شوند، اولین گزینه برای موبایل‌سازانی است که از شکاف فقدان هوآوی رنج می‌برند.»

این شرکت هنوز در برخی از بازارهای کلیدی از جمله آمریکا حضور گسترده‌ای ندارد و در این بازار به‌خصوص دست بالا متعلق به کوآلکام است. اما آن‌ها با کمک محصولاتی مثل نسخه تی-موبایل ال‌جی ولوت که از دیمنسیتی ۱۰۰۰ استفاده می‌کند، توانستند عملکرد خوبی از خود نشان دهند.

حرکت گسترده به سمت 5G همچنان با شتاب ادامه پیدا می‌کند، اما بسیاری از بازارهای در حال توسعه نمی‌توانند پا به پای بقیه از این فناوری بهره‌مند شوند. از این رو، مدیاتک به سرمایه‌گذاری خود روی چیپست‌های مقرون به‌صرفه و میان‌رده ادامه می‌دهد تا روند رشد پیوسته خود را حفظ کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)