خانهاخبار
برای هفتمین بار SpaceX با موفقیت تقویت‌کننده فالکون 9 را به فضا پرتاب کرد

برای هفتمین بار SpaceX با موفقیت تقویت‌کننده فالکون 9 را به فضا پرتاب کرد

SpaceX با تمرکز بر کاهش هزینه‌ها توانسته است از اجزاء مصرفی پرتاب‌های پیشین برای رکورد زدن استفاده کند
۱۳۹۹/۹/۷

 

 

SpaceX برای Starlink مأموریت دیگری در نظر گرفته است و آن افزودن 60 ماهواره استارلینک به مدار ماهواره‌های سطح پایین است. یک خبر خوب برای تلاش‌های این کمپانی به‌منظور ارائه باند پهن با سرعت‌بالا برای جهان است و پرتاب امروز خبر بهتری برای هدف مهمی است تا سیستم‌های راکتی با قابلیت استفاده مجدد را توسعه دهد.  تقویت‌کننده مرحله اول پرتاب امروز موشک فالکون 9 رکورد هفتمین سفر خود را شکست.

SpaceX رکورد استفاده مجدد از 6 پرتاب مجدد اجزاء مرحله اول راکت که در اختیار همین کمپانی بود را شکست. این تقویت‌کننده از طریق فرود کنترل‌شده با استفاده پرواز پهپادی در اقیانوس اطلس مجدداً مورداستفاده قرار گرفت و این نوید را می‌دهد که همین تقویت‌کننده قابلیت یک پرتاب دیگر را نیز خواهد داشت.

image

 

پرتاب امروز ساعت (9:13 PM EST) 5.43 بامداد از پایگاه نیرو هوایی Cape Canaveral در فلوریدا انجام شد.

SpaceX به‌منظور کاهش هزینه‌ها درصدد است با کارآمدی بالاتر به این راه ادامه دهد – هر بار که پرتابی انجام می‌شود یکی از اجزاء پرتاب قبلی مورداستفاده ‌گیرد و هزینه‌ها را کاهش ‌دهد یا تمامی اجزاء جدید باشند. مأموریت امروز بیانگر به‌صرفه بودن این پرتاب تا به امروز است.

شانزدهمین مأموریت Starlink  برای SpaceX  تا به امروز توانسته است تقریباً 1000 ماهواره کوچک را برای مدار خود حمل کند. این سرویس در حال حاضر در مرحله بتا است و اخیراً از برخی بخش‌های ایالات‌متحده به مناطق جنوبی کانادا گسترش‌یافته است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

پیمان

۱۳۹۹/۱۰/۲
ایران اگه تا کره پلوتون هم ماهواره بفرسته شما ازش خبری نمیزنید...?