خانهاخبار
دوربین آیفون 12 تنها توسط متخصصان اپل تعمیر می‌شود!

دوربین آیفون 12 تنها توسط متخصصان اپل تعمیر می‌شود!

خبری جدید حاکی از آن است که متخصصان غیر حرفه‌ای، توانایی تعویض دوربین آيفون 12 را نخواهند داشت.
۱۳۹۹/۸/۱۱

مسئولان و متخصصان وب سایت آی فیکس ایت (iFixit) در آخرین اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده‌اند که اپل در تولید محصولات سری آیفون 12، تعمیر کاران و متخصصان غیر حرفه‌ای آیفون‌ها را شدیدا ناامید کرده است.

یکی از یوتیوبرهای معروف با نام Hugh Jeffreys نیز معتقد است که انجام عملیات تعویض دوربین هر یک از محصولات این خانواده، باید توسط تکنسین‌های اپل صورت گیرد.

تیم آی فیکس این در این باره چنین می‌گوید:

زمانی که لنزهای دوربین جابجا و تعویض می‌شوند، ممکن است در ابتدای کار عملکردشان مانند قبل باشد. اما پس از گذشت زمان، آن‌ها به حالت عدم پاسخگویی فرو رفته و دیگر کاربرد سابق خود را نخواهند داشت و با هنگ و باگ روبرو می‌شوند.

راهنمای تعمیرات داخلی اپل اعلام کرده است که اپلیکیشن System Configuration کوپرتینویی‌ها که تنها در اختیار تعمیر کاران و تکنسین‌های مورد اعتماد این کمپانی قرار می‌گیرد، برای تعمیر و تعویض قطعات دوربین و صفحه نمایش آیفون‌های جدید مورد نیاز است.

مسئولان iFixit بر این باور هستند که در گذشته، هیچ گاه چنین روندی حکم فرما نبوده است.

image

 

ظاهرا اپل با اتخاذ چنین تصمیمی، قصد دارد تا تعمیر کاران و افرادی که از تجربه بالایی در این زمینه برخوردار نیستند را از انجام چنین عملیاتی باز دارد و چنین اتفاقی، با ارائه آیفون 12 آغاز شده است.

البته این بدان معنا نیست که در صورت تعمیر دوربین یا نمایشگر آیفون به دست افراد غیر متخصص، آن‌ها دیگر کاربرد نخواهند داشت. چنان که مسئولان آی فیکس ایت اعلام کرده‌اند که آیفون 12 پرو در مقابل چنین اتفاقی مقاوم بوده و مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد.

البته تمام ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود. چرا که اگر آیفون شما به دست شخصی که از تخصص بالایی برخوردار نیست، تعمیر شود، پیام هشداری مبنی بر این مورد روی آيفون شما به نمایش در خواهد آمد و به این ترتیب، نگرانی‌های بیشتری برای کاربران به وجود می‌آید.

اپل همزمان با ارائه مدل‌های مختلف آیفون 12، آداپتور شارژر و هدفون سیمی خود را به دلیل توجه به محیط زیست از درون جعبه آیفون حذف کرد. همچنین آن‌ها قصد دارند تا روند تعمیر آیفون‌ها توسط متخصصان خود را با جدیت بیشتری پیش ببرند.

image

 

وب سایت اپل اینسایدر در خبرهای خود به این موضوع اشاره کرده است که دوربین آيفون‌های جدید به دلیل عملیات پردازشی کامپیوتری که در هنگام عکاسی اتفاق می‌افتد، به پردازنده آن متصل شده است و ظاهرا دلیل اتخاذ چنین تصمیمی از سوی کوپرتینویی‌ها، همین موضوع باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۹/۸/۱۱
این دیگه حتما به خاطر حفظ محیط زیست است و نه پول !