خانهاخبار
گوگل تا سال 2025 پلاستیک را از بسته‌بندی محصولات خود حذف می‌کند

گوگل تا سال 2025 پلاستیک را از بسته‌بندی محصولات خود حذف می‌کند

گوگل می‌گوید به دنبال دستیابی زودهنگام به اهداف اولیه خود حالا در نظر دارد که محدودیت‌ها را جابه‌جا کرده و تا سال 2025 کارهای مهم‌تری انجام دهد.
۱۳۹۹/۸/۹

به‌دنبال موفقیت در استفاده از مواد بازیافتی در محصولات گوگل، این شرکت حالا در پی برداشتن قدم‌های بعدی در این مسیر است. اهالی ماونتین ویو این بار اعلام کرده‌اند که قصد دارند رفته‌رفته میزان استفاده از مواد بازیافتی را افزایش داده و تا سال ۲۰۲۵ پلاستیک را از بسته‌بندی محصولات خود حذف کنند.

گوگل در پستی در وبلاگ خود به تشریح برنامه توسعه پایدارش پرداخته است. این شرکت می‌گوید آن‌ها دو سال زودتر از موعد مقرر در سال ۲۰۲۲ به هدف استفاده از مواد بازیافتی در تمامی محصولات خود دست یافته‌اند. طبق ادعای گوگل، پیکسل ۵ به‌طور ۱۰۰ درصدی از آلومینیوم بازیافتی ساخته شده است. به‌علاوه، محصولات Nest از جمله Nest Audio و Nest Thermostat هم به ترتیب دارای ۷۰ درصد پارچه آکوستیکی و ۷۵ درصد پلاستیک بازیافتی هستند.

این شرکت حالا در طرح جدید خود می‌خواهد میزان پلاستیک تمام محصولاتش را تا سال ۲۰۲۵ به ۵۰ درصد پلاستیک بازیافتی برساند. گوگل مدعی است که هدف آن‌ها خیلی بالاتر از استانداردهای بازار است، و آن‌ها برای دستیابی به این هدف می‌خواهند تا جای ممکن از موارد بازیافتی استفاده کنند. این شرکت همچنین احساس می‌دهد که زباله‌های حاصل از فرآیند تولید نیز باید کنترل شوند. به همین منظور، گوگل در نظر دارد که تا سال ۲۰۲۲ گواهی UL 2799 را دریافت کند. این گواهی نشانگر عدم تولید زباله‌هایی است که به محل‌های تخیله پسماند منتقل می‌شوند.

افزون بر تمام این‌ها، گوگل قصد دارد که تا سال ۲۰۲۵ بسته‌بندی محصولات خود را به‌صورت ۱۰۰ درصدی فاقد کربن کند. یعنی تا ۵ سال دیگر کل بسته‌بندی‌های این شرکت فاقد پلاستیک و ۱۰۰ درصد قابل بازیافت خواهند بود. با این حال، فعلا مسیر درازی پیش روی این شرکت قرار گرفته چون باید با چالش‌های زیادی در زمینه لجستیک دست و پنجه نرم کنند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)