خانهاخبار
نتایج فوق‌العاده بنچمارک تراشه A14 Bionic اپل منتشر شد

نتایج فوق‌العاده بنچمارک تراشه A14 Bionic اپل منتشر شد

آیا پردازنده آیفون 12 همه را شگفت زده خواهد کرد؟
۱۳۹۹/۷/۱۳

زمانی که اولین بنچمارک چیپست A14 Bionic اپل منتشر شد، بسیاری از اهالی تکنولوژی از عملکرد آن نا امید شدند. اما این بدان معنا نیست که نسل چهارم آیپد ایر، از ارزش خرید پایینی بهره‌مند خواهد بود. چرا که نتایج جدید تست بنچمارک این محصول حاکی از آن است که اهالی کوپرتینو، تمام هم و غم خود را روی موضوعاتی از قبیل بهره وری متمرکز کرده‌اند و به این ترتیب، با تراشه‌ای فوق‌العاغده و بی نظیر روبرو خواهیم که حرف‌های زیادی را برای گفتن دارد. در نتایج جدید تست بنچمارک پردازنده A14 بایونیک اپل، شاهد آن هستیم که مهندسان کوپرتینویی باز هم موفق به طراحی و تولید چیپستی شده‌اند که چه از لحاظ عملکرد تک هسته‌ای و چه از نظر عملکرد چند هسته‌ای، تمامی رقبای خود را کنار خواهد زد.

عملکرد تک هسته‌ای و چند هسته‌ای آیپد ایر 4 با پردازنده A14 Bionic روز گذشته توسط شخصی با نام کاربری Lovetodream در محیط شبکه اجتماعی توییتر منتشر شد. این محصول توانسته در عملکرد تک هسته‌ای امتیاز 1583 و هنگام تست عملکرد چند هسته‌ای، امتیاز 4198 را کسب کند. سریع ترین پردازنده اندرویدی که با نام اسنپدراگون 865 پلاس از آن یاد می‌شود و در گلکسی نوت 20 اولترا شاهد آن بودیم، در عملکرد تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیازهای 845 و 1307 را کسب کرده است.

این نتایج فوق‌العاده و تقریبا تکرار نشدنی است و به این ترتیب، تفاوت‌های زیاد و فاحشی میان پردازنده جدید اپل و سریع ترین پردازنده اندرویدی وجود خواهد داشت. با این تفاسیر، آیفون‌های 2020 که با نام آیفون 12 شناخته خواهند شد و میزبان این تراشه نیز هستند، با قدرت هر چه تمام‌تر رقبای اندرویدی خود را کنار خواهند زد. اگر چنین موضوعاتی برای شما هیجان انگیز است،‌باید بگوییم که تراشه اگزینوس 100 که روی گلکسی اس 21 شاهد آن خواهیم بود نیز توانایی شکست دادن چیپست A14 Bionic اپل را نخواهد داشت. چرا که این قطعه سخت‌افزاری در نتایج بنچمارک تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیازیهای 1038 و 3060 را کسب کرده است.

image

 

البته این آزمایشات در حال حاضر هنوز روی محصول نهایی انجام نشده است و به محض ارائه نسخه تجاری گلکسی اس 21، می‌توان بیشتر روی این موضوع تمرکز کرد. اگر در تصویر بالا نگاهی به مشخصات چیپست A14 Bionic بیندازیم، می‌بینیم که مهندسان کوپرتینویی در طراحی این قطعه سخت‌افزاری، هنوز روی سیستم 6 هسته‌ای باقی مانده اند که دو هسته به صورت تخصصی روی فعالیت‌های پردازشی متمرکز شده و چهار هسته دیگر، برای بهره‌وری سیستم عامل در نظر گرفته شده‌اند. اما جای بسی تعجب بود که اپل در مراسم رونمایی از آیپد ایر 4، مقایسه‌ای میان تراشه A14 Bionic با مدل قبل، یعنی A13 بایونیک به میان نیاورد و اعداد و ارقامی در این زمینه عنوان نشد.

در عوض آن ها به این موضوع اشاره کردند که قدرت این محصول در مقایسه با چیپست A12 Bionic که در سال 018 رونمایی شد، حدودا 40 درصد قدرتمندتر است. با تمام این تفاسیر، آِیا از عملکرد و نتایج به دست آمده از تست بنچمارک تراشه A14 Bionic اپل شگفت زده شده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۹/۷/۱۴
A14 به احتمال زیاد از a12z باید قوی تر باشه چون هم ترانزیستور بیشتری داره هم از تکنولوژی ۵ نانومتر به جایی ۷ نانومتر استفاده شده