خانهاخبار
اینتل از پلتفرم جدید پردازشی Evo رونمایی کرد

اینتل از پلتفرم جدید پردازشی Evo رونمایی کرد

اینتل دیشب در مراسمی از نسل جدید پردازنده‌های تایگر لیک پرده برداشت و برند تازه‌ای را معرفی کرد که قرار است سومین جهش بزرگ این شرکت را رقم بزند.
۱۳۹۹/۶/۱۴

اینتل ساعاتی پیش رسما از پلتفرم پردازشی جدید Evo که بر اساس نسل یازدهم پردازنده‌های تایگر لیک ساخته شده است، رونمایی کرد. این شرکت با پرده‌برداری از لوگوی Evo سومین گذار برندینگ را در تاریخ اینتل رقم زد.

معاون ارشد و مدیر بازاریابی اینتل، کرن واکر، در خلال رویداد دیروز این شرکت گفت با شدت گرفتن عرصه رقابت در حوزه پردازنده‌ها زمان آن رسیده که برند تازه‌ای را به بازار معرفی کنیم. نسل جدید پردازنده‌های تایگر لیک طراحی شده تا بهترین پردازنده ممکن برای لپ‌تاپ‌های سبک و ظریف باشد.

اینتل می‌گوید این پردازنده ۲.۷ برابر سرعت بیشتر در خلق محتوا، بیش از ۲۰ درصد کارایی بهتر در مصارف اداری و بالغ بر ۲ برابر سرعت بالاتر در زمینه گیمینگ را نسبت به رقبا فراهم می‌کند. پلتفرم Evo پروژه آتنا را هم در برمی‌گیرد. این پروژه اولین بار در سال ۲۰۱۹ معرفی شده بود و رویکرد متفاوتی را در طراحی کامپیوترهای شخصی (PC) دنبال می‌کرد. هدف این پروژه پاسخگوی به نیازهای جهان واقعی بود. پروژه آتنا در حال حاضر بیش از ۵۰ طراحی تاییدشده را ارائه می‌کند که در دستگاه‌هایی مثل محصولات شرکت ایسر، ایسوس، دل، لنوو و سامسونگ استفاده می‌شوند.

image

انتظار می‌رود که امسال در نسل دوم پروژه آتنا بیش از ۲۰ طراحی جدید دیگر ارائه شود. پروژه آتنا اکنون بیش از ۱۵۰ شریک و همکار دارد که بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دنیا از جمله آن‌ها به حساب می‌آیند. نسل دوم دستگاه‌های این پروژه از ۲۵ آزمایش گوناگون در زمینه عملکرد و پاسخ‌پذیری عبور می‌کنند تا ویژگی‌هایی مثل ۹ ساعت باتری بیشتر را ارائه کنند. علاوه بر این، دستگاه‌هایی که به تایید پروژه آتنا می‌رسند باید بتوانند ظرف کمتر از یک ثانیه از حالت اسلیپ خارج شوند.

گرگوری برایانت، معاون ارشد و مدیر گروه پردازش کلاینت اینتل، گفت ترکیب تایگر لیک و پروژه آتنا حالا در قالب پلتفرم Evo ارائه می‌شود. این برند بیانگر پیشرفته‌ترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار خواهد بود. گام بعدی اینتل ایجاد تمایز میان دستگاه‌هایی است که آن‌ها و سایر رقبا روانه بازار می‌کنند.

پردازنده‌های جدید تایگر لیک دارای حداکثر فرکانس ساعت ۴.۸ گیگاهرتز خواهند بود. این تراشه‌ها از گرافیک Iris Xe استفاده می‌کنند و از قابلیت محوسازی پس‌زمینه با هوش مصنوعی برخوردار هستند. وای‌فای ۶، حداکثر ۴ درگاه تاندربولت ۴، رابط PCIe Gen 4، پشتیبانی از نمایشگرهای 8K HDR و یا حداکثر ۴ نمایشگر 4K HDR همزمان و دالبی ویژن از دیگر قابلیت‌های این پردازنده است.

image

واکر گفت: «ما با نسل یازدهم پردازنده‌های Core و پروژه آتنا فناوری و تجربه‌ای کاملا جدید را به ارمغان می‌آوریم. ما استاندارد تجربه کاربری لپ‌تاپ‌ها را به سطحی رسانده‌ایم که به افراد اجازه می‌دهد بدون دغدغه کارهای خود را انجام دهند.» او اظهار داشت که اینتل با معرفی پلتفرم Evo ورود به عصر جدیدی را جشن می‌گیرد. این شرکت پیش‌تر فقط در سال‌های ۱۹۶۹ و ۲۰۰۶ دست به تغییر برند خود زده بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)