خانهاخبار
گوشی‌های تاشو را فراموش کنید LG بر روی نمایشگرهای کشسان کار می‌کند

گوشی‌های تاشو را فراموش کنید LG بر روی نمایشگرهای کشسان کار می‌کند

نمایشگرهای رول شونده و تاشو را دیدیم و البته هنوز درحال‌توسعه هستند اما نمایشگرهای کششی واقعاً متفاوت خواهند بود.
۱۳۹۹/۳/۲۵

image

Samsung Galaxy Fold

LG Display از سوی دولت کره جنوبی مسئول شده است تا نمایشگرهای بسط یافتنی را توسعه دهد چراکه در بازار نمایشگرهای منعطف همچون اسمارت‌فون‌ها، نمایشگرهای هوشمند، داشبوردهای خودرویی، گجت‌های پوشیدنی و حتی تلویزیون‌های OLED پتانسیل بالایی وجود دارد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که کمپانی کره‌ای درصدد است تا سال 2024 محصولات خود را با نمایشگر کشسان عرضه کند.

تصور کنید به‌زودی  گوشی‌ای در دست داشته باشید که با کشیدن آن به نمایشگری بزرگ‌تر دست‌یابید مثلاً نمایشگر 6 اینچی را به نمایشگر  7.2 اینچی تبدیل کنید و یا به هر میزان که بتوان آن را کشید.

شاید بپرسید چه نیازی به این نوع نمایشگر است ؟ خب نمایشگرهای انعطاف‌پذیر یک موضوع مهم بین بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی هستند و مثال کوچک این امر ، وجود چندین مدل اسمارت‌فون تاشو در بازار مصرف موبایل جهان است که مشهورترین آن سامسونگ گلکسی فولد است و در بازار تلویزیون نیز تلویزیون رول شونده OLED از LG است که ارتفاع نمایش به علاقه شما بستگی دارد.

LG معتقد است نمایشگرهای بسط یافتنی برای اینکه نسل بعدی تکنولوژی باشند ایده آل هستند چراکه می‌توانند بدون تأثیر بر کیفیت نمایشگر در حالتی آزاد تغییر یابند .

تکنولوژی نمایشگرهای انعطاف‌پذیر مانند خم شدنی، تاشو، و پنل‌های رول شونده تنها در برخی مصارف بهتر هستند اما نمایشگرهای کشسان آخرین مرحله از تکامل نمایشگرهای انعطاف‌پذیر هستند.

بیشتر خیال‌پردازی کنید

بیشترین پتانسیل این تکنولوژی در دیوایس‌های دستی متصور است. شاید بخواهید بر روی تصویری زوم کنید و هیچ‌یک از اطلاعات نمایش‌داده‌شده را نمی‌خواهید از دست دهید. شاید بخواهید وسیله‌ای که بیشترین استفاده را برای شما دارد به‌راحتی در جیب شما جای گیرد اما هنگام نیاز بتواند بزرگ‌تر شود.

برخی اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده وجود دارند با این قابلیت که با استفاده از واقعیت افزوده اطلاعات نمایشی بر روی نمایشگر را به‌صورت فیزیکی نمایان کنند.

تلویزیون‌های رول شونده LG سری Signature OLED R ما را بسیار غافلگیر کرد امیدواریم با معرفی نمایشگرهای بسط یافتنی مجدداً غافلگیر شویم.

طبق شنیده‌ها و در خوش‌بینانه‌ترین حالت، سال 2024 جدیدترین تکنولوژی مربوط به نمایشگرها یعنی کشسان‌ها از راه برسند خب تا آن روز ما از گوشی‌های تاشو لذت می‌بریم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Iman

۱۳۹۹/۳/۲۵
قطعا دست هیچ ایرانی بهش نمیرسه