خانهاخبار
تسلا تصاویری از ریخته گری انقلابی مدل Y را منتشر کرد

تسلا تصاویری از ریخته گری انقلابی مدل Y را منتشر کرد

تسلا تصاویری از قطعه ریختگی آلومینیومی و یکپارچه انقلابی مدل وای را منتشر کرده و اعلام کرده در آینده بازهم اتفاقات بزرگتری در راه است
۱۳۹۹/۲/۱۷

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا اخیرا تصاویری از شاسی مدل Y منتشر ساخته و از پیشرفت‌های انقلابی در تولید شاسی مدل وای سخن گفته و اعلام کرده است اتفاقات بیشتری از راه خواهد رسید. همانطور که قبلا هم ذکر شده تسلا به جای اسمبل کردن قطعات فولادی و آلومینیومی، در حال حرکت کردن به سوی ریخته‌گری آلومینیوم است تا بتواند بدنه مدل Y را هرچه بیشتر به صورت یکپارچه تولید کند.

زمانی که ماشین ریخته‌گری را بزرگ در نظر می‌گیریم، به جای ۷۰ قسمت مختلف به یک قطعه بزرگ می رسیم که کاهش قابل توجهی در هزینه و ربات‌هایی که این قطعات را سرهم می‌کنند، بوجود می‌آید.

اختراع ثبت شده تسلا در سال گذشته، این ماشین ریختگی جدید را که برای ساخت مدل وای استفاده می‌شود، نشان می‌دهد. به تازگی تصاویر واضحی از این قطعه غول پیکر، منتشر شده که دید جامعی از نحوه تولید این خودرو را نشان می‌دهد. تسلا اکنون عکس‌های تازه‌تری را در اختیار رسانه‌ها قرار داده که بهبود تولید در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ را نشان می دهد. در عکس‌های زیر می‌توانید تصاویر مربوط به مدل ۳ را ببینید که از ۷۰ قسمت مختلف ساخته شده در حالی که مدل وای، فقط از دو قطعه ساخته شده است.

image
image

این شرکت آمریکایی فقط عکس‌های واقعی از قطعه غول پیکر مورد استفاده در مدل وای را در کنار قطعات سرهم شده مدل ۳ به نمایش گذاشته و از انتشار نمودارها و جزییات بیشتر خودداری کرده است. پس از انتشار نتایج، ماسک ریخته‌گری یکپارچه‌ی جدید را انقلابی خواند و اعلام کرد

image

image

 

برای مدل Y یک ریخته‌گری انقلابی دو قطعه‌ای را معرفی کردیم.

همین ‌طور در ادامه بیان کرد که قصد دارند تا پایان سال تمام شاسی را به صورت یک قطعه تولید کنند.

ما قصد داریم در اواخر سال جاری ریخته‌گری را به صورت یک قطعه انجام دهیم، به این معنی که قسمت عقب ماشین( قسمت C) را به صورت یک تکه انجام دهیم که از نظر ابعاد، اندازه و پیچیدگی تا کنون انجام نشده است. در حقیقت، حتی چیزی شبیه ریخته‌گری دو قطعه‌ای مدل وای نیز وجود ندارد، بنابراین ما راه‌های جدید و پیچیده ساختار، مهندسی و ساخت وسایل نقلیه را برای برداشتن محدودیت‌ها، امتحان می‌کنیم. من از این رویکرد بسیار شگفت زده‌ام، چرا که به ما اجازه می‌دهد وزن خودروها را کاهش داده و سروصدای اضافی، لرزش و کیفیت را بهبود دهیم. به هرحال از هرجهت بهتر است.

سازنده خودروهای برقی تصمیم دارد تا این فناوری را به دیگر مدل‌ها نیز بیاورد اما به گونه‌ای که کمترین اختلال در ظرفیت تولید فعلی ایجاد شود. همچنین هیچ زمان بندی برای آوردن این فناوری به دیگر مدل ها اعلام نکرده‌اند.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

رامین

۱۳۹۹/۲/۱۷
ما هم پراید ۹۰ میلیونی تولید می کنیم زیبا نیست؟ وطنم پاره تنم