خانهاخبار
رقابت قیمتی در بازار پردازنده‌های 5G شدت خواهد گرفت

رقابت قیمتی در بازار پردازنده‌های 5G شدت خواهد گرفت

بر اساس پیش‌بینی تحلیل‌گران، با توجه به کاهش میزان تقاضا برای تلفن‌های هوشمند و به‌تبع آن پردازنده‌های 5G، در سه‌ماهه دوم سال 2020 شاهد رقابت بیشتر سازندگان و کاهش قیمت این تراشه‌ها خواهیم بود.
۱۳۹۹/۲/۷

با شیوع ویروس کرونا، میزان تقاضا برای بسیاری از محصولات الکترونیکی کاهش پیدا کرده است. این مسئله بر میزان تقاضا برای خود تلفن‌های هوشمند و قطعات آن از جمله پردازنده‌ها نیز اثر گذاشته است. با کاهش تقاضا رقابت برای دریافت سفارشات موجود بین تولیدکنندگان افزایش یافته و طبق گفته تحلیل‌گران، این رقابت در سه‌ماهه دوم امسال بین کوآلکام و مدیاتک (دو شرکت بزرگ سازنده پردازنده‌های 5G) شدت بیشتری خواهد گرفت.

کوآلکام و مدیاتک در حال حاضر دو مورد از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان چیپست‌های 5G هستند. این دو برخلاف هوآوی و سامسونگ، تلفن هوشمند تولید نمی‌کنند و کسب و کار اصلی‌شان فروش پردازنده‌های موبایلی است. در نتیجه مشتریان اصلی آن‌ها همین شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند هستند.

شایان ذکر است که افزایش رقابت در بازار پردازنده‌ها موجب کاهش قیمت تراشه‌های 5G خواهد شد و این اتفاق برای مصرف‌کننده نهایی خوب است. بسیاری از کاربران به دنبال گوشی‌های ارزان قیمت 5G هستند، ولی تولید چنین محصولاتی با توجه به قیمت بالای تراشه‌های 5G ممکن نخواهد بود. در حال حاضر گوشی‌های میان‌رده‌ای با پشتیبانی از 5G وجود دارند که قیمتشان زیر ۳۰۰ دلار است. ولی این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک قیمت این دسته از محصولات افت قابل توجهی داشته باشد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)