تغییر در محل قرارگیری پیشرانه کوروت از جلوی خودرو یه وسط، قابل توجهترین تغییر شورولت در هفت دههای است که کوروت بر روی خط تولید است. در واقع این تصمیم بسیار سختی بود. ابتدا شورولت برای تحقیق بر روی این ایده پیشرانه را به عقب خودروی هولدن Ute منتقل کرد. نتیجه تلاش مهندسان دیترویتی محصولی شد که امروز به آن کوروت C8 میگوییم. احتمالا دیگر شرکتها نیز راه شورولت را در پیش میگیرند و در آینده نزدیک شاهد عرضه رقبا کوروت با موتور میانی باشیم.
همچنین بهنظر میرسد خودروی آمریکایی بعدی که مجهز به موتور میانی خواهد بود محصول فورد یا فیاتکرایسلر نیست. به خاطر اینکه شورولت اعلام کرده در سال ۲۰۲۳ باید منتظر کامارو با موتور میانی باشیم و مطمئنا تحولی دیگر در خودروهای عضلانی غربی رقم میزند.
با داشتن دو خودروی موتور میانی، شورولت بیش از پیش شبیه به فراری و لامبورگینی میشود. اینکار فصل جدیدی را برای خودروسازان دیترویتی رقم میزند. اطلاعات کافی از مدل ۲۰۲۳ کامارو موجود نیست اما تصاویر گرافیکی پیشزمینهای از آن را در ذهنمان تداعی میکند. اینکه کامارو دومین خودروی موتور میانی شورولت خواهد بود مهر تاییدی بر این است که کامارو از نظر عملکرد یکرده پایینتر از کوروت قرار خواهد گرفت.
چالش بعدی پیشرانه خودرو است. آیا از همان موتور ۴۹۰ اسبی کوروت استفاده میشود؟ اگر اینچنین باشد دلیلی برای خریدن کوروت باقی نمیماند. پس احتمالا کامارو از موتور های توربو شارژ ۴ سیلندر و ۶ سیلندر برخوردار است. حتی عرضه کامارو هیبریدی هم دور از ذهن نیست.
شاید خبر خوشی برای دوستداران خودروهای عضلانی نباشد، ولی شایعه وجود کامارو تمامالکتریکی برای سال ۲۰۲۳ نیز به گوش میرسد. در آخر باید بدانیم که کامارو برادر کوچکتر و سبکتر کوروت است ولی شورولت میتواند برخلاف کوروت آن را با جعبه دنده دستی عرضه کند.