خانهاخبار
اپل برای بهبود سیری دست به خرید شرکت Voysis زد

اپل برای بهبود سیری دست به خرید شرکت Voysis زد

سیری در چند سال اخیر از دستیارهای صوتی شرکت‌های مختلف از جمله گوگل عقب مانده، اما حالا به نظر می‌رسد که اپل با خرید شرکتی به نام Voysis قصد دارد عقب‌ماندگی خود را جبران کند.
۱۳۹۹/۱/۱۶

یکی از حوزه‌هایی که اپل باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد دستیار سیری است. این دستیار دیجیتالی در مقابل گوگل اسیتسنت حرف زیادی برای گفتن ندارد و معمولا به جای ارائه پاسخی مستقیم کاربر را به صفحات وب ارجاع می‌دهد. سیری گاها حرف‌های شما را نمی‌فهمد و مشکلات ریز و درشت زیادی دارد. اما اپل به‌تازگی شرکتی را خریده که می‌تواند بخشی از مشکلات آن را برطرف کند.

اپل اخیرا بی‌سروصدا شرکتی ایرلندی به نام Voysis را خریداری کرده است. این شرکت پلتفرمی دارد که به دستیارهای دیجیتالی اجازه می‌دهد زبان انسان را بهتر متوجه شوند. به گزارش بلومبرگ، دستیارهایی که از Voysis استفاده می‌کنند معمولا در فروشگاه‌های آنلاین به کار گرفته می‌شوند. وب‌سایت این شرکت که حالا از دسترس خارج شده پیش‌تر گفته بود که فناوری آن‌ها امکان خرید با فرمان‌هایی مثل I need a new LED TV و My Budget is $1000 را آسان می‌کند. استفاده از جستجوی صوتی به جای جستجوی تایپی باعث می‌شود سرعت جستجو تا سه برابر افزایش پیدا کند.

راهبرد اپل خرید شرکت‌های کوچک‌تری است که فناوری مورد نیاز این کمپانی را در اختیار دارند. برای مثال، این شرکت در سال ۲۰۱۲ کمپانی AuthenTec را به مبلغ ۳۵۶ میلیون دلار خرید و یک سال بعد حسگر اثر انگشت تاچ آیدی را در آیفون ۵ اس معرفی کرد. اپل در سال ۲۰۱۰ هم شرکتی به نام Siri International را خرید و ۱۸ ماه بعد دستیار صوتی سیری را روی آیفون ۴ اس منتشر کرد.

image

این شرکت مستقر در کوپرتینو هفته گذشته اپلیکیشن هواشناسی Dark Sky را خریداری کرد و قرار است نسخه اندروید آن را در تاریخ ۱ ژوئیه از دسترس خارج کند. اپل پیش‌تر در سال ۲۰۱۴ بزرگ‌ترین خرید تاریخ خود را به مبلغ ۳ میلیارد دلار انجام داده بود تا کمپانی بیتس را تحت تملک خود درآورد. این شرکت در سال ۲۰۱۵ سرویس اپل موزیک را راه‌اندازی کرد.

فناوری Voysis از سیستمی به نام Wavenet بهره می‌برد که از هوش مصنوعی برای ارائه صدایی با شباهت بالا به صدای انسان استفاده می‌کند. این سیستم اولین بار با همکاری شرکت DeepMind در سال ۲۰۱۶ توسعه داده شد. گوگل دو سال پیش شرکت DeepMind را به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار خریداری کرد. پیتر کیهیل، هم‌بنیان‌گذار Voysis، دو سال پیش گفته بود که وقتی هوش مصنوعی برای تفکر تعلیم ببیند، حجم نرم‌افزار آن به ۲۵ مگابایت تقلیل خواهد یافت تا تلفن‌های هوشمند حتی در صورت عدم اتصال به اینترنت بتوانند از آن استفاده کنند.

این فناوری علاوه بر کمک به سیری برای فهمیدن بهتر حرف‌ها، می‌تواند به سایر اپلیکیشن‌هایی که با این دستیار کار می‌کنند کمک کند تا اطلاعاتی را که کاربر می‌خواهد دریافت کند بهتر متوجه شود. اپل هنوز این خبر را تایید نکرده و فعلا از مبلغ دقیق این معامله خبر نداریم. این شرکت صرفا در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «[اپل] گهگاه شرکت‌های کوچک‌تر فناوری را می‌خرد، و ما معمولا درباره اهداف و نقشه‌های خود صحبت نمی‌کنیم.»

با این حال، اگر سابقه کوپرتینویی‌ها را مبنا قرار دهیم، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که اپل در سال ۲۰۲۱ با خانواده آیفون ۱۳ دست به رونمایی از پیشرفت‌های زیادی برای سیری بزند. این معامله می‌تواند صحنه رقابت در عرصه دستیارهای صوتی را تغییر دهد و گامی مثبت برای پیشبرد سیری به حساب بیاید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)