خانهاخبار
ردمی از حسگر اثر انگشتی برای پنل‌های LCD رونمایی کرد

ردمی از حسگر اثر انگشتی برای پنل‌های LCD رونمایی کرد

مدیر برند ردمی با ارسال پستی در شبکه اجتماعی ویبو ویدیویی را به اشتراک گذاشت که عملکرد حسگر اثر انگشت این شرکت را در دستگاه‌های مجهز به LCD نشان می‌دهد.
۱۳۹۸/۱۲/۲۰

حسگرهای اثر انگشت زیر نمایشگر در پرچمداران امروزی رواج پیدا کرده‌اند و در برخی از گوشی‌های میان‌رده نیز شاهد حضور آن‌ها هستیم، ولی تلفن‌هایی که می‌خواهند از این فناوری استفاده کنند باید پنل OLED داشته باشند. پیش‌تر شرکت‌هایی مثل Goodix تایید کرده بودند که در تلاش‌اند تا امکان استفاده از این فناوری را در سال ۲۰۲۰ به پنل‌های LCD بیاورند.

اکنون مدیر برند ردمی، لو ویبینگ، اعلام کرده که آن‌ها به فناوری استفاده از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر در گوشی‌های مجهز به پنل LCD دست یافته‌اند. آقای ویبینگ با انتشار ویدیویی در شبکه اجتماعی چینی ویبو به توضیح چگونگی عملکرد این فناوری پرداخته است.

image

حسگرهای اثر انگشت زیر نمایشگر در پنل‌های OLED می‌توانند از میان پیکسل‌ها اثر انگشت کاربر را بخوانند. این پنل‌ها انگشت کاربر را روشن می‌کنند تا فرآیند تشخیص اثر انگشت آسان‌تر انجام شود. ولی وجود قسمت بک‌لایت در پنل‌های LCD شرایط را پیچیده می‌کند و تاکنون امکان استفاده از این فناوری وجود نداشت. حالا لو ویبینگ اعلام کرده که آن‌ها با کمک پرتو فروسرخ توانسته‌اند راه‌حل این مشکل را پیدا کنند.

این مدیر بلندپایه شرکت شیائومی می‌گوید:

استفاده خلاقانه از نوار انتقال سطح بالای فروسرخ فرآیند انتقال پرتو فروسرخی را بهبود می‌بخشد که نمی‌تواند از صفحه عبور کند. انتقال‌دهنده فروسرخ پایین صفحه نور فروسرخ را منتشر می‌کند. پس از آن که پرتور از اثر انگشت بازتاب پیدا کرد، نور بازگشتی به صفحه نفوذ پیدا می‌کند و وارد حسگر اثر انگشت می‌شود تا فرآیند احراز هویت کامل شود.

خوشبختانه با توجه به ویدیویی که منتشر شده به نظر می‌رسد که سرعت و دقت این روش مشابه پنل‌های OLED است. با این حال سوال این است که آیا می‌توان ناحیه شناسایی انگشت را افزایش داد یا نه. در هر صورت فعلا صحبتی از زمان عرضه عمومی این فناوری به میان نیامده و نمی‌دانیم که کدام موبایل ردمی به این تکنولوژی مجهز خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)