خانهاخبار
مینگ چی کو: اپل AirTags در سه‌ماهه دوم یا سوم 2020 معرفی می‌شود

مینگ چی کو: اپل AirTags در سه‌ماهه دوم یا سوم 2020 معرفی می‌شود

تحلیل مشهور مسائل اپل در یادداشت تازه‌ای عنوان کرده که محصول جدید AirTags در سه‌ماهه دوم یا سوم امسال معرفی خواهد شد. این ابزار می‌تواند به یافتن وسایل گم‌شده کمک کند.
۱۳۹۸/۱۲/۱

اگر پیگیر اخبار مربوط به اپل بوده باشید حتما می‌دانید که این شرکت چند وقتی است روی محصولی به نام AirTags کار می‌کند. این ابزار به دستگاه‌های شما می‌چسبد و موقعیت آن‌ها را نشان می‌دهد. بر اساس گزارش‌های قبلی AirTags با شماره کد B389 کوچک و گرد است و روی آن لوگوی اپل به چشم می‌خورد. تحلیل‌گر سرشناس مسائل اپل، مینگ-چی کو، انتظار دارد که این شرکت تا پایان سال جاری میلادی ۱۰ میلیون AirTags تولید کند.

بر اساس جدیدترین گزرش منتشره از سوی این تحلیل‌گر مشهور، AirTags در سه‌ماهه دوم یا سوم امسال معرفی خواهد شد. اگر این برنامه زمانی درست باشد، احتمالا این محصول را در رویداد رونمایی از آیفون ۱۲ در ماه سپتامبر خواهیم دید. البته پیش از سپتامبر کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل را در پیش داریم که در ماه ژوئن برگزار می‌شود و این احتمال وجود دارد که در آن‌جا شاهد رونمایی از این دستگاه باشیم.

AirTags از تراشه U1 آیفون 11 استفاده می‌کند

تراشه UWB یا باند فوق وسیع U1 که در آیفون ۱۱ معرفی شد با ارسال امواج رادیوییِ فاصله کوتاه به ردیابی کلید، چمدان، لوازم شخصی، ابزارآلات و غیره کمک می‌کند. این سیگنال از جنبه‌هایی شبیه سنسور تشخیص عمق زمان پرواز یا ToF است. یکی از شرکت‌های دخیل در توسعه UWB قبلا اعلام کرده بود که این فناوری می‌تواند به یافتن تگ‌های سازگار با UWB کمک کند.

در تصویری که پیش‌تر از رابط کاربری منتسب به AirTags منتشر شده بود، طرح کلید، چمدان و دوچرخه را مشاهده می‌کنیم. زمانی که وسیله‌ای با ایرتگ گم می‌شود، کاربر می‌تواند با ایجاد صدای هشدار در تگ راحت‌تر آن آیتم را پیدا کند. علاوه بر این، وقتی کاربر از ایرتگ دور می‌شود، نوتیفیکیشنی برای او ارسال شده و این موضوع را به اطلاع وی می‌رساند. کاربران می‌توانند با تعیین محدوده‌های امن مشخص کنند که در چه فاصله‌ای نیاز به ارسال نوتیفیکیشن نیست و اطلاعات مکانی کدام تگ‌ها را می‌توان با دوستان و خانواده به اشتراک گذاشت.

image

یکی از ویژگی‌های جذاب AirTags این است که اگر وسیله‌ای را گم کنید، می‌توانید با قرار دادن آن در حالت Lost Mode از سایر کاربران بخواهید که در پیدا کردنش به شما کمک کنند. با این کار، وقتی یک شخص دیگر وسیله شما را پیدا می‌کند، می‌تواند تشخیص دهد که آن وسیله متعلق به کیست. ظاهرا اپل از طریق واقعیت افزوده به کاربران کمک می‌کند تا آیتم‌های تگ‌گذاری‌شده را پیدا کنند. در این راه قرار است از بادکنک‌های سه‌بعدی قرمز و دوبعدی زرد استفاده شود تا کاربر را به سمت موقعیت ایرتگ‌ها هدایت کند. چند ماه پیش قطعه کدی در اپلیکیشن Find My پیدا شده بود که از کاربر می‌خواست با گشتن در محیط و بالا و پایین کردن آیفون خود منتظر ظاهر شدن این بادکنک‌ها روی صفحه باشند.

به نظر نمی‌رسد که هدف اپل برای استفاده از فناوری باند فوق وسیع به پیدا کردن چمدان‌های گم‌شده محدود باشد. وب‌سایت این شرکت پارسال گفته بود: «تراشه جدید U1 از فناوری باند فوق سریع برای آگاهی محیطی استفاده می‌کند. این تراشه به آیفون ۱۱ پرو اجازه می‌دهد موقعیت دقیق خود را نسبت به سایر دستگاه‌های اپلیِ مجهز به تراشه U1 پیدا کند. این موضوع مثل اضافه شدن حسی تازه به آیفون است و قرار است قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای را در پی داشته باشد.» در حال حاضر، تراشه U1 می‌تواند به پیدا کردن سریع‌تر افراد در AirDrop و انتقال راحت‌تر فایل‌ها بین کاربران کمک کند. برای انجام این کار کافی است کاربر آیفون ۲۰۱۹ خود را به سوی آیفون ۲۰۱۹ فرد مقابل بگیرد.

اما در آینده چه قابلیت‌هایی برای UWB تعریف خواهد شد؟ فعلا هیچ‌کس نمی‌داند. در حال حاضر فقط می‌توانیم در این باره گمانه‌زنی‌هایی داشته باشیم. نظر شما چیست؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)