خانهاخبار
مقاله جامع؛ مشخصات و اطلاعات افشا شده پیرامون خانواده گلکسی S20

مقاله جامع؛ مشخصات و اطلاعات افشا شده پیرامون خانواده گلکسی S20

در این مطلب می‌خواهیم کلیه اطلاعات پیرامون مشخصات و قیمت محصولات خانواده اس 20 را با هم مرور کنیم.
۱۳۹۸/۱۱/۲۰

همان طور که مستحضر هستید، رویداد Unpacked 2020 سامسونگ یازدهم فوریه مصادف با 22 بهمن ماه برگزار می‌شود و طی این اتفاق، شاهد رونمایی از خانواده گلکسی اس 20 خواهیم بود.

در این مطلب می‌خواهیم کلیه شایعاتی که پیرامون مشخصات، قیمت و زبان طراحی این محصولات در رسانه‌های خبری عنوان شده است را با هم مرور کنیم.

پیش تر بنا بر این بود که محصولات جدید سامسونگ با نام گلکسی اس 11 شناسایی شوند، اما به یک باره تصمیم کره‌ای‌ها تغییر پیدا کرد و از آنجایی که پرچمداران جدید در سال 2020 روانه بازار می‌شوند، نام Galaxy S20 برای آنها در نظر گرفته شد. در کنار پشتیبانی از نسل پنجم شبکه مخابراتی (5G) انتظار بهبود در زمینه کیفیت دوربین، رنگ‌های جدید، باتری بزرگ‌تر و پردازنده قوی‌تری را داریم.

اما این پایان ماجرا نیست. به این معنا که سامسونگ در رویداد Unpacked 2020 تنها خانواده گلکسی اس 20 را به دنیای تکنولوژی معرفی نخواهد کرد، بلکه شاهد گلکسی زد فلیپ و نسخه دوم گلکسی فولد نیز خواهیم بود. همچنین احتمال می‌رود که گلکسی بادز پلاس و گلکسی واچ 2 نیز در این رویداد معرفی شوند.

در سال 2019، سامسونگ با دو محصول فراموش نشدنی به نام‌های گلکسی نوت 10 و گلکسی فولد، نام خود را بیش از پیش بر سر زبان‌ها انداخت و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرد. اگر این روند موفقیت آمیز ادامه داشته باشد، شاهد محصولات فوق‌العاده‌ای در بیست و دوم بهمن خواهیم بود.

image

 

گلکسی اس 20 اولترا احتمالا با قیمت 1200 دلار عرضه خواهد شد

پیش بینی می‌شود که خانواده گلکسی اس 20 از لحاظ قیمت، با آیفون 11 اپل وارد رقابت شود. این بدان معناست که مدل پایه، گلکسی اس 20 با قیمتی کمتر از 1000 دلار معرفی خواهد شد و بهترین و پیشرفته ترین مدل نیز، مرز 1000 دلار را خواهد شکست و احتمالا به رنج 1200 دلاری خواهد رسید.

آقای مکس وینباخ از وب سایت XDA Developers، روند قیمت گذاری خانواده Galaxy S20 را به شرح زیر گزارش داده است:

  • گلکسی اس 20: شروع از 850 دلار (بین 900 تا 1000 یورو)
  • گلکسی اس 20 پلاس: شروع از 950 دلار (بین 1050 تا 1100 یورو)
  • گلکسی اس 20 اولترا: شروع از 1200 دلار (1300 یورو)

در مقام مقایسه، بد نیست بدانید که قیمت محصولات خانواده گلکسی اس 10 به شرح زیر بوده است:

  • گلکسی اس 10e: شروع از 749 دلار (669 یورو)
  • گلکسی اس 10: شروع از 899 دلار (799 یورو)
  • گلکسی اس 10 پلاس: شروع از 999 دلار (899 یورو)
  • گلکسی اس 10 5G: شروع از 1300 دلار (1099 یورو)

image

 

مشخصات گلکسی اس 20، اس 20 پلاس و اس 20 اولترا

همان طور که اشاره شد، نام S20 برای این خانواده به صورت قطعی مورد تأیید قرار گرفته است. از آنجا که چندی پیش، آقای مکس وینباخ تصویری از نسخه 5G گلکسی اس 20 پلاس را در رسانه‌های خبری منتشر کرد، لذا دیگر حرفی در این زمینه باقی نخواهد ماند.

image

 

حال بیایید با هم نگاهی به مشخصات پیش بینی شده برای سه پرچمدار سال 2020 سامسونگ بیندازیم:

مشخصات Galaxy S20

  • نمایشگر 6.2 اینچی آمولد با نرخ رفرش 120 هرتزی
  • پردازنده اسنپدراگون 865
  • دوربین 3 گانه ( 12 مگاپیکسل + 64 مگاپیکسل تله فوتو با زوم اپتیکال سه برابر + 12 مگاپیکسل اولتراواید)
  • دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی (قرار گرفته در ناچ قطره‌ای)
  • 12 گیگابایت رم
  • حافظه داخلی 128 گیگابایتی به عنوان مدل پایه
  • باتری 4000 میلی آمپر ساعتی

مشخصات Galaxy S20 Pro/Plus

  • نمایشگر 6.7 اینچی آمولد با نرخ رفرش 120 هرتزی
  • پردازنده اسنپدراگون 865
  • دوربین 3 گانه ( 12 مگاپیکسل + 64 مگاپیکسل تله فوتو با زوم دیجیتال سه برابر + 12 مگاپیکسل اولتراواید + سنسور ToF)
  • دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی (قرار گرفته در ناچ قطره‌ای)
  • 12 گیگابایت رم
  • حافظه داخلی 128 گیگابایتی به عنوان مدل پایه
  • باتری 4500 میلی آمپر ساعتی (پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی)

مشخصات Galaxy S20 Ultra

  • نمایشگر 6.9 اینچی آمولد با نرخ رفرش 120 هرتزی
  • پردازنده اسنپدراگون 865
  • دوربین 3 گانه ( 108 مگاپیکسل + 48 مگاپیکسل تله فوتو با زوم اپتیکال ده برابر + 12 مگاپیکسل اولتراواید + سنسور ToF)
  • دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی (قرار گرفته در ناچ قطره‌ای)
  • 12 یا 16 گیگابایت رم
  • حافظه داخلی 128 گیگابایتی به عنوان مدل پایه
  • درگاه MicroSD (پشتیبانی تا 1 ترابایت)
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی (پشتیبانی از شارژ سریع 45 واتی)

image

 

رنگ‌های جدید با اسامی تازه

چندی پیش شخصی به نام Agarwal اقدام به افشای تصاویری از خانواده گلکسی S20 کرد و مدعی شد که رنگ بندی قرار گرفته در این تصاویر، با واقعیت مطابقت خواهد داشت. اسامی رنگ‌های جدید پرچمداران سال 2020 سامسونگ به صورت زیر خواهد بود:

  • Cosmic Balck
  • Cosmic Grey
  • Cloud Blue
  • Cloud Pink

وی معتقد است که گلکسی اس 20 در رنگ‌های مشکی و خاکستری، گلکسی اس 20 پلاس در رنگ‌های مشکی، خاکستری و آبی و گلکسی اس 20 اولترا نیز در رنگ‌های خاکستری، صورتی و آبی ارائه خواهد شد.

Quick Share، قابلیت جدید و نسخه ایردراپ محصولات سامسونگ

ویژگی جدیدی که برای پرچمداران جدید سامسونگ در نظر گرفته شده، Quick Share نام دارد و قصد دارد تا با ایردراپ اپل به رقابت بپردازد. به کمک این قابلیت، شما قادر خواهید بود تا به راحتی با محصولاتی که از آن پشتیبانی می‌کنند، فایلها، تصاویر یا کلیپ‌های ویدئویی را به اشتراک بگذارید.

قابلیت Quick Share دقیقا مانند ایردراپ اپل، اما مخصوص محصولات سامسونگ طراحی و توسعه یافته است.

پیش بینی می‌شود که سامسونگ مجددا با مایکروسافت وارد شراکت شده و این ویژگی را در اختیار کاربران ویندوز نیز خواهد گذاشت. تلویزیون‌ها، لپتاپ‌ها و تبلت‌های سامسونگ نیز از این قضیه مستثنی نخواهند بود. اما باید منتظر ماند و دید که کدام یک از محصولات سامسونگ، از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد.

تاریخ رونمایی در سان فرانسیسکو تأیید شد

رویداد Unpacked سامسونگ، یازدهم فوریه مصادف با 22 بهمن ماه در سالن Palace of Fine Arts شهر سان فرانسیسکو برگزار خواهد شد. در کنار خانواده گلکسی اس 20، از تلفن هوشمند منعطف جدیدی با نام Galaxy Z Flip نیز رونمایی خواهد شد که مانند Motorola Razr، از زاویه‌ای دیگر نسبت گلکسی فولد باز و بسته خواهد شد.

پیش بینی می‌شود که یک یا دو هفته بعد از تاریخ یاد شده، می‌توانیم انتظار عرضه رسمی این محصولات و در دسترس قرار گرفتن آنها را داشته باشیم.

image

 

دوربین 108 مگاپیکسلی، لنز پریسکوپ و زوم اپتیکال فوق‌العاده

در خلال این مطلب، به مشخصات دوربین هر سه مدل خانواده اس 20 پرداختیم، اما دوربین 108 مگاپیکسلی مدل اولترا، موردی است که جای بحث زیادی دارد.

میزان گشودگی دریچه دیافراگم به معنای ورود نور بیشتر و در نتیجه خروج تصاویر بهتر است. اینجاست که بزرگ یا کوچک بودن عدد مگاپیکسل دوربین گوشی‌های مختلف، از اهمیت پایینی برخوردار است و بالا بودن این عدد، نشان از خروجی تصاویر بهتر نیست. البته شیائومی با دوربین 108 مگاپیکسلی خود برای Mi CC9 Pro، برند اولین را به خود اختصاص داد و باید ببینیم که سامسونگ با سخت افزار جدید خود، یارای رقابت با این کمپانی چینی را دارد یا خیر.

لنز 108 مگاپیکسلی بسیار هیجان انگیز به نظر می‌رسد، اما بد نیست بدانید که پردازنده اسنپدراگون 865، اجازه استفاده از دوربین 200 مگاپیکسلی را به سازندگان گوشی‌های هوشمند می‌دهد. البته در تمام شرایط، امکان استفاده از تمامی 108 میلیون پیکسل میسر نیست، اما در اختیار بودن رزولوشن بالا، خصوصا هنگام زوم یا کراپ کردن تصاویر، از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدل پایه خانواده اس 20 به دوربین سه گانه مجهز خواهد بود و دو مدل دیگر، در کنار دوربین سه گانه، سنسور ToF را نیز با خود به همراه خواهند داشت که هنگام فیلمبرداری پرتره یا استفاده از اپلیکیشن‌های مبتنی بر واقعیت افزوده، کمک بسیار زیادی به کاربر خواهد کرد.

طراحی: ترکیبی از گلکسی نوت 10 و گلکسی اس 10؟

اگر به تصاویر رندر شده که چندی است در رسانه‌های خبری منتشر می‌شود، نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که خانواده S20 را می‌توان ترکیبی از خط تولید سری نوت و اس دانست. گوشه‌های منحنی شکل، لبه‌های خمیده نمایشگر و بدنه خوش تراش و محکم، یاد آور سری Note و S است.

ساختار و نحوه قرارگیری لنزهای دوربین، به صورت مربعی شکل و در قسمت چپ پشت بدنه خواهد بود. احتمال می‌رود که فضای مرتبط با دوربین، مانند آیفون 11 و پیکسل 4، از بدنه دستگاه کمی بیرون زده باشد! به این ترتیب هنگام رها شدن این محصولات از قسمت پشت به سمت زمین، قسمت مربوط به دوربین احتمالا اولین جایی است که با سطح زمین برخورد خواهد داشت و به این ترتیب، استفاده از کیس محافظ امری ضروری به نظر می‌رسد.

image

 

نمایشگر AMOLED با نرخ رفرش 120 هرتزی

نرخ نوسازی 120 هرتزی، انیمیشن‌های روان‌تر و جذاب تری را در اختیار کاربر خواهد گذاشت، اما از سوی دیگر مصرف باتری بالا خواهد رفت. سامسونگ قابلیتی برای فعال یا غیر فعال کردن این ویژگی در نظر گرفته است و به این ترتیب در صورت تمایل، می‌توانید بین انیمیشن‌های روان‌تر و کیفیت بهتر یا مصرف باتری کمتر، یک گزینه را انتخاب کنید.

بد نیست بدانید که هر دو پردازنده اسنپدراگون 865 و اگزینوس 990 از نرخ رفرش 210 هرتزی پشتیبانی می‌کنند.

image

 

سنسور اثر انگشت، درون نمایشگر

ایده سنسور اثر انگشت درون نمایشگر، از لحاظ تئوری بسیار جذاب به نظر می‌رسید، اما سرعت و دقت آن هنگام قرارگیری در خانواده S10 کمی در ذوق علاقمندان زد!

به نظر می‌رسد که سامسونگ برای موفقیت در این عرصه، باید ویژگی تشخیص چهره و اثر انگشت درون نمایشگر را به صورت همزمان به خانواده S20 اضافه نماید و انتخاب بین این دو گزینه را به کاربر واگذار کند.

از آنجا که پردازنده اسنپدراگون 865، قابلیت اسکن و تشخیص دو اثر انگشت را داراست، لذا می‌توانیم انتظار بهبود قابل ملاحظه‌ای را در این زمینه داشته باشیم.

image

 

اندروید 10 به همراه نسخه دوم One UI

نسخه دوم رابط کاربری One UI در ماه اکتبر معرفی شد و هم اینک در وضعیت آزمایشی به سر می‌برد. هنوز مشخص نیست که کدام یک از محصولات سامسونگ، امکان دریافت این نسخه را دارا خواهند بود.

در اندروید 10، شاهد اضافه شدن قابلیت Dark Mode به کل سیستم عامل بودیم و از طرف دیگر، ویژگی‌هایی مانند gesture navigation و تنظیمات جدید حریم شخصی نیز به آن اضافه شده است. در نسخه دوم رابط کاربری One UI، آیکون‌ها و کنترلرهای مربوطه هرچه بیشتر به سمت پایین صفحه کشیده شده‌اند تا هنگام کار با یک دست، کاربران راحت‌تر باشند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)