خانهاخبار
CES 2020: طرح مفهومی مرسدس بنز با الهام از فیلم آواتار معرفی شد

CES 2020: طرح مفهومی مرسدس بنز با الهام از فیلم آواتار معرفی شد

کمپانی مرسدس بنز در خلال نمایشگاه جهانی CES 2020 پرده از طرح مفهومی خودرویی جدید برداشت که در طراحی آن، از فیلم آواتار الهام گرفته شده است.
۱۳۹۸/۱۰/۱۷

خودروی جدید مرسدس بنز که با نام Vision AVTR از آن یاد می‌شود، دارای زبان طراحی وحشیانه و جدیدی است که بر اساس اعلام مسئول این شرکت آلمانی، از فیلم آواتار الهام گرفته شده است. بد نیست بدانید که در طراحی این خودرو، از جیمز کامرون، کارگردان فیلم آواتار نیز کمک گرفته شده است.

در قسمت پشت بدنه این خودرو، شاهد 33 قطعه با قابلیت جدا شدن از بدنه هستیم که مسئولان مرسدس بنز، نام آنها‌ را Bionic Flaps گذاشته‌اند و طبق اعلام این افراد، این قطعات قابلیت برقراری ارتباط با انسان‌های اطراف خود را دارا هستند. همچنین تایرهای این خودرو با ظاهر دایره‌ای شکل عجیبی همراه است که طبق اعلام مدیران مرسدس بنز، در طراحی آنها از دانه‌های درختانی که در فیلم آواتار وجود داشت، الهام گرفته شده است. بد نیست بدانید که این تایرها قابلیت چرخش را نیز دارا هستند و به این ترتیب، این خودرو قادر است تا به صورت مورب حرکت کند.

مانند سایر خودروهای مفهومی، قرار گرفتن درون این خودرو، مانند سفر به آینده است. در حالی که فضای داخل این خودرو بسیار زیاد است، مدیران مرسدس بنز ایده‌های بسیار زیادی برای داخل آن دارند، چیزی شبیه به خودروهایی که در فیلم آواتار دیدیم.

image

 

یکی از نکات جالب توجه، فقدان فرمان در این خودرو است. از آنجا که این طرح مفهومی به آینده تعلق داشته و به صورت خودران هدایت می‌شود، لذا اثری از این قطعه در آن دیده نمی‌شود. به جای آن، افراد حاضر در این خودرو می‌توانند از طریق نمایشگری که در مرکز کنسول این خودرو قرار گرفته، با آن ارتباط برقرار نمایند. زمانی که انگشتان شما روی این نمایشگر قرار گیرد، این نمایشگر به همراه صندلی‌های مسافرین با ضربان قلب شما می‌لرزند.

این خودرو همچنین قابلیت شناسایی افراد خانواده قرار گرفته در این خودرو را خواهد داشت. به این ترتیب والدین قادر خواهند بود تا از طریق نمایشگر درون خودرو، فرزندان خود را کنترل کنند. همچنین افرادی که در صندلی‌های عقب مستقر می‌شوند، به بازی‌های مخصوصی در زمینه واقعیت مجازی مجهز خواهند بود.

Vision AVTR به وسیله باتری گرافینی اورگانیک سلولی هدایت می‌شود و عملا به هیچ یک از مواد معدنی که در کره زمین یافت می‌شود، نیاز نخواهد داشت. همچنین بدنه داخلی این خودرو از پلاستیک بازیافت شده و چرم حیوانات گیاه‌خوار تولید شده است.

حال از شما دعوت می‌کنیم تا گالری تصاویر این خودروی عجیب را مشاهده کنید:

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۸/۱۰/۲۱
مفهومی؟ یا ساخته شده؟