خانهاخبار
آیا می توان همچنان گرجستان را بهترین مقصد اروپایی در آسیا دانست؟

آیا می توان همچنان گرجستان را بهترین مقصد اروپایی در آسیا دانست؟

تحلیل رفتار گردشگران ایرانی در انتخاب گرجستان به عنوان مقصدی شبه اروپایی
۱۳۹۸/۱۰/۷

اگر بخواهیم از میان مقاصد خارجی که بیشترین تعداد گردشگران ایرانی را به خود جذب می کنند، کشوری را انتخاب کنیم، قطعا گرجستان  یکی از گزینه ها خواهد بود. این موضوع زمانی روشن تر می شود که بخشی از آمار مربوط به جامعه گردشگران ایرانی این منطقه بررسی شود. در این مطلب قصد داریم تا با تحلیل رفتار بخشی از این جامعه که گرجستان را به عنوان یکی از گزینه های مقصد سفر خارجی شان انتخاب می کنند، به دلایل این گرایش پی ببریم و ببینیم که آیا با وجود سخت گیری های اخیر این کشور در پذیرش گردشگران ایرانی، تور های گرجستان همچنان در میان ایرانیان پر طرفدار است یا خیر؟

image

تا پیش از اینکه سختگیری‌ های اخیر دولت گرجستان مبنی بر پذیرش گردشگران ایرانی و گردشگران برخی کشورهای دیگر بطور جدی اعمال شود، می‌ شد به جرات گرجستان را پس از استانبول، یکی از پرسفرترین مقاصد برای ایرانیانی دانست که هم به دنبال سفر خارجی اقتصادی بودند و هم تمایلی به متحمل شدن دردسرها و هزینه های اخذ ویزا نداشتند. اما آیا گرجستان، همچنان مقبولیت پیشین خود را برای گردشگران ایرانی حفظ کرده است؟ اینجاست که بررسی آمار می‌تواند به این سوال پاسخ روشنی بدهد.

با توجه به آماری که از سوی کاربران لست سکند، یکی از سایت های مرجع گردشگری کاربر محور به دست آمده است، همچنان بیش از نیمی از این جمعیت آماری، یعنی حدود 60 درصد از آن‌ ها، گرجستان را مقصد مناسبی برای سفرهای خارجی دانسته اند. در جزییات این آمار، ارقام جالبی به دست آمده است: 63 درصد از کاربران سایت، گرجستان را مقصد فرهنگی و تاریخی مناسبی دانسته اند و 61 درصد نیز آن را برای تفریح انتخاب می کنند. از این آمار برداشت می شود که جاذبه ها و جاهای دیدنی گرجستان فراوانی زیادی دارند و مسافر در این کشور سرگرم خواهد بود. البته باید به این نکته توجه داشت که از آن‌جایی که کاربران به صورت لحظه‌ای و روزانه، آرا و نظرات خود را در این سایت ثبت کرده و سفرنامه‌های خود از این کشور را منتشر می‌کنند، این آمار مدام در حال تغییر است!

image

یکی دیگر از دلایلی که همچنان خیل گردشگران ایرانی را به این مقصد می کشاند، حال و هوای اروپایی و نیز هتل های گرجستان است. شما می توانید با هر بودجه ای که دارید، فضایی اروپایی را در اقامتگاهی مناسب تجربه کنید. در لست سکند که پیش تر هم به عنوان مرجع جامعه ی آماری این بررسی معرفی شد، امکانی فراهم شده است که از طریق آن، کاربران بتوانند علاوه بر مقایسه کردن اقامتگاه های مختلف و بررسی آن ها از طریق مطالعه ی تجربیات دیگران، یافته های خودشان را نیز با دیگران در قالب نقد و بررسی هتل و نقد و بررسی جاذبه به اشتراک بگذارند. لازم به ذکر است که تمامی نقد و بررسی های موجود در این سایت، راستی آزمایی شده و پس از تایید منتشر می شوند، بنابراین می توان با اطمینان خاطر از حقیقت داشتن آن ها، تصمیمات بهتری برای روزهای اقامت در مقصد مورد نظر گرفت.

همچنین اگر نگاهی به جاذبه های طبیعی گرجستان بیندازیم متوجه می‌شویم که اگر گردشگرانی اهل گشت‌وگذار در طبیعت باشند، بازهم کشش این کشور برای جذب آن‌ها می‌تواند تا حدود زیادی سختگیری های مربوط به ویزای آن را کم اثر یا حتی خنثی کند.

ازجمله جاذبه های طبیعی گرجستان که به‌نوعی تداعی‌کننده طبیعت اروپا نیز هست، می‌توان به پارک ملی واشلووانی در بخش شرقی گرجستان، دریاچه ریتسا، کوه شخارا در منطقه سوانتی، غار کروبرا (به عنوان یکی از عمیقترین غارهای جهان) و کوه قازبگی اشاره کرد.

از نکات مثبت دیگراین مقصد که سفر را برای آن‌ها لذت‌ بخش تر کرده است، تنوع رستوران های گرجستان و نزدیک بودن ذائقه‌ی مردمان آن با ایرانیان است. یکی از مورد اطمینان ترین مراجعی که می‌ توان از طریق آن، اطلاعات صحیحی در مورد رستوران های گرجستان به دست آورد، مراجعه به همین بخش در وب‌ سایت لست سکند است. در این بخش، به هر رستوران توسط خود کاربران امتیازهایی داده شده تا انتخاب را برای گردشگران ایرانی آسان‌ تر کند.

image

در نهایت می توان اینطور نتیجه گیری کرد که با توجه به جامعه‌ی آماری مورد نظر، گردشگران ایرانی همچنان به دلیل لذت بردن از جاذبه های تاریخی و فرهنگی نزدیک به فرهنگ اروپایی و تنوع تفریحات در این منطقه، گرجستان را به عنوان مقصد سهل‌الوصول تری نسبت به سایر مقاصد خارجی برای سفرهایشان انتخاب می کنند.

image

بد نیست بدانید رسالت لست سکند نیز که در این بررسی تحلیلی به آن اشاره شد به عنوان سایتی مرجع در زمینه‌ی گردشگری این است که با فراهم کردن امکان به اشتراک گذاری تجربیات گردشگران، تجربه‌های بهتری را برای سفرهای بعدی شما رقم بزند. شما هم می‌توانید در این چرخه‌ی مثبت سهیم بوده و اگر به گرجستان سفر کرده‌اید، تجربیاتتان را در قالب سفرنامه و یا نقد و بررسی با دیگران به اشتراک بگذارید و علاوه بر برداشتن این قدم مهم، از فرصت‌های ویژه‌ای که لست سکند در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد نیز بهره‌مند شوید.

منبع: لست سکند
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)