خانهاخبار
هواوی می‌گوید اپلیکیشن‌های جایگزین گوگل تا پایان 2019 آماده می‌شوند

هواوی می‌گوید اپلیکیشن‌های جایگزین گوگل تا پایان 2019 آماده می‌شوند

مدیر شعبه هند هواوی اخیرا در رویداد کنفرانس توسعه‌دهندگان هند این شرکت اعلام کرده که اپلیکیشن‌ها و خدمات جایگزین گوگل توسط این کمپانی توسعه یافته و تا پایان سال جاری آماده می‌شوند.
۱۳۹۸/۱۰/۳

هواوی به‌سختی در تلاش است تا شکاف ناشی از عدم دسترسی به خدمات موبایلی گوگل یا GMS را در تلفن‌های هوشمند خود پوشش دهد. مدیر شعبه هند این شرکت اخیرا در مراسم توسعه‌دهندگان هواوی در کشور هند صحبت‌های جالبی درباره فعالیت‌های این کمپانی برای حل مشکلات مربوط به تحریم‌های آمریکا به زبان آورده است.

چارلز پِنگ، مدیر هواوی هند گفت این شرکت برای تولید اپلیکیشن‌ها و خدماتی که می‌توانند جایگزین GMS شوند مشغول همکاری با توسعه‌دهندگان هندی است. وی افزود:

ما خودمان HMS [یا خدمات موبایلی هواوی] را داریم و در تلاشیم تا یک اکوسیستم موبایلی بسازیم. بسیاری از اپلیکیشن‌های کلیدی مثل سرویس‌های مسیریابی، پرداخت، گیمینگ و پیام‌رسانی تا پایان ماه دسامبر آماده می‌شوند.

هواوی از زمان اعمال تحریم‌های آمریکا در ماه مه موفق به استفاده از GMS در دستگاه‌های جدید خود نشده است. حالا به نظر می‌رسد که این شرکت با رویکردی مثبت‌نگرانه به دنبال جایگزین کردن خدمات اساسی گوگل با ابزارهای داخلی خودش است.

بسیاری از اپلیکیشن‌ها و API-های رایج در تلفن‌های همراه اندرویدی همگی بخشی از GMS هستند که حالا هواوی می‌خواهد آن‌ها را با HMS جایگزین کند. حتی خود پلی استور گوگل هم بخشی از GMS است که عدم دسترسی به آن موجب شده هواوی فروشگاه اپلیکیشن‌های App Gallery را بسازد.

چه انتظاری از خدمات موبایلی هواوی داشته باشیم؟

image

پنگ می‌گوید مصرف‌کنندگان شاهد تفاوت‌های زیادی میان HMS و GMS نخواهند بود. او اظهار می‌کند: «تمرکز ما بر نحوه همکاری با توسعه‌دهندگان برای ارائه تجربه کاربری مناسب است. این چالشی است که ما سعی داریم آن را برطرف کنیم.»

البته فقط توسعه‌دهندگان هندی به همکاری با این اکوسیستم دعوت نشده‌اند، و هواوی ۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده تا توسعه‌دهندگان سراسر جهان را به مشارکت در HMS ترغیب کند. این شرکت اخیرا از راه‌اندازی برنامه‌ای به منظور توسعه‌دهندگی در آفریقای جنوبی خبر داده بود.

هدف این برنامه‌ها جذب توسعه‌دهندگانی است که بتوانند اپلیکیشن خود را وارد App Gallery کنند. پنگ می‌گوید: «ما در هر کشور سعی داریم ۱۰۰ تا ۱۵۰ اپلیکیشن برتر را از طریق HMS به دست مصرف‌کنندگان برسانیم.» او اذعان دارد که اپلیکیشن‌های ساخته‌شده توسط توسعه‌دهندگان هندی بعدا در اروپا و بازارهای جهانی هم عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری Economic Times، هواوی در حال حاضر در سراسر دنیا یک میلیون توسعه‌دهنده دارد. پنگ اضافه می‌کند: «ما یک مدل تجاری سرتاسری با توسعه‌دهندگان، محتواها و سرویس‌دهندگان تشکیل می‌دهیم. ما برای آن‌ها ارزش‌آفرینی می‌کنیم.»

تلاش‌های هواوی برای خلق خدمات و اپلیکیشن‌های اساسی بسیار جدی است. این اتفاق برای طرفداران و کاربران هواوی می‌تواند به معنای دسترسی به اپلیکیشن‌هایی باشد که حداکثر سازگاری را با دستگاه‌های این شرکت دارند و احتمالا بر روی این محصولات بهتر عمل می‌کنند.

با این حال، علی‌رغم جذب میلیون‌ها توسعه‌دهنده، هواوی همچنان نمی‌تواند به برنامه‌ها و خدماتی مثل یوتیوب یا جیمیل دسترسی داشته باشد. ایجاد جایگزین برای این سرویس‌ها بسیار دشوار است و بحث تولید محتوا برای سرویسی مثل یوتیوب از ایده خلق اپلیکیشن هم دیوانه‌وارتر به نظر می‌رسد.

چگونه می‌توان از کاربران خواست از جیمیل یا ویمئو استفاده نکنند؟ پاسخ به این سوالات جای بحث و بررسی مفصلی دارد، اما فعلا با توجه به جدیت هواوی در خلق جایگزین‌های نرم‌افزاری به نظر می‌رسد که آن‌ها شدیدا به فکر خودکفایی محصولات خود هستند و نمی‌خواهند به صلح احتمالی میان آمریکا و چین و در نتیجه حذف تحریم‌ها اکتفا کنند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۸/۱۰/۴
دیگه فروش هوآوی و آنر افت می کنه