خانهاخبار
نوکیا C1 با هدف احیای سری C گوشی‌های نوکیا معرفی شد

نوکیا C1 با هدف احیای سری C گوشی‌های نوکیا معرفی شد

نوکیا C1 موبایلی اقتصادی برای کشورهای آفریقایی و آسیایی است که آمده تا ضمن ارائه محصولی ارزان قیمت به کاربران، سری C گوشی‌های این برند را احیا کند.
۱۳۹۸/۹/۲۲

سری C تلفن‌های نوکیا در دورانی که این شرکت از برندهای بزرگ بازار موبایل به حساب می‌آمد، محبوبیت زیادی داشت. این سری دارای هر دو مدل تلفن‌های هوشمند و فیچر فون‌ها بود، در نتیجه سلایق مختلفی تحت پوشش آن قرار می‌گرفت. حالا HMD Global می‌خواهد این سری را با گوشی جدیدی به نام نوکیا C1 به بازار برگرداند. این موبایل امروز در کشور کنیا روانه بازار شد.

نوکیا C1 موبایلی اقتصادی است که بازارهای آفریقا، خاورمیانه و آسیا-اقیانوسیه را هدف قرار داده. این دستگاه از نظر طراحی شبیه نوکیا ۱ پلاس به نظر می‌رسد، اما تفاوت‌هایی در آن به چشم می‌خورد.

نوکیا C1 درست مثل نوکیا ۱ پلاس در قاب پشتی خود حفره بلندگو دارد، اما این حفره به جای سمت راست در سمت چپ دستگاه قرار گرفته است. نوکیا C1 همچنین در کنار دوربین سلفی دارای یک فلش LED است. به جز این دو مورد تفاوت محسوسی میان طراحی این گوشی و نوکیا ۱ پلاس مشاهده نمی‌شود.

image

نوکیا C1 نمایشگری ۵.۴۵ اینچی از نوع FWVGA+ IPS دارد که در بالای آن دوربینی ۵ مگاپیکسلی برای سلفی قرار گرفته است. در قاب عقب نیز دوربین ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 وجود دارد. این گوشی مجهز به ۱ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و پردازنده‌ای چهار هسته‌ای است صرفا که می‌دانیم با سرعت کلاک ۱.۳ گیگاهرتز کار می‌کند.

در سمت چپ بدنه دکمه‌ای اختصاصی برای گوگل اسیستنت قرار گرفته و در پایین درگاه MicroUSB تعبیه شده است. این موبایل جک هدفون، رادیو FM، بلوتوث ۴.۲ و شکاف کارت حافظه‌ای دارد که با کمک آن می‌توانید ظرفیت حافظه داخلی گوشی را تا ۶۴ گیگابایت ارتقا دهید.

این دستگاه برای کاهش هزینه‌ها از 4G پشتیبانی نمی‌کند و صرفا به 3G دسترسی دارد. بازار هدف این موبایل کاربرانی است که به‌تازگی از فیچر فون‌ها به سراغ تلفن‌های هوشمند رفته‌اند، بنابراین از این لحاظ مشکلی وجود نخواهد داشت.

نوکیا C1 به صورت پیش‌فرض از اندروید ۹ نسخه Go Edition استفاده می‌کند. قیمت این گوشی در کنیا ۶۰ دلار است اما فعلا صحبتی از تاریخ عرضه یا قیمت این محصول در سایر کشورها به میان نیامده است.

image
 
image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

morsel

۱۳۹۸/۱۰/۹
مضخرفه کدوم گوشی جدید هست که 4g نداشته باشه شرکت hmd هم اوشکوله... الان هر گوشی بروزی تولید میشه حتما از 4g باید پشتیبانی کنه ...چون 3g دیگه قدیمی شده
هواوی داره میره رو 5g

HakhamaneshS

۱۳۹۸/۹/۲۷
همه چیزش نسبت ب قیمتش خوبه، مگر 4G نبودن

م ح ب

۱۳۹۸/۹/۲۲
بیشتر به درد خلافکارا می خوره که می‌خوام گوشی ارزون بگیرم بندازم دور سریع و...