خانهاخبار
هر آنچه در رابطه با گلکسی S11 سامسونگ می‌دانیم

هر آنچه در رابطه با گلکسی S11 سامسونگ می‌دانیم

سال آینده میلادی با پرچمداران جدید سری گلکسی S11 ملاقات می‌کنیم. در این مطلب به بررسی تمام شایعات و گزارش‌ها درباره گلکسی S11 سامسونگ می‌پردازیم.
۱۳۹۸/۹/۱۵

گوشی‌های سری گلکسی S10 با طراحی جدیدی برای پنل جلویی خود معرفی شدند. گوشی‌های گلکسی S10، گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی S10e از حفره درون نمایشگر بهره می‌برند. علاوه بر بهبودهای ظاهری، شاهد عملکرد بهتر آن‌ها در مقایسه با گوشی‌های سری گلکسی اس 9 نیز بودیم. گلکسی S10 5G پیشرفته‌ترین گوشی در این سری بود که از دوربین اصلی چهارگانه و دوربین سلفی دوگانه بهره می‌برد. این گوشی هوشمند در مجموع دارای 6 دوربین است.

با توجه به این موارد و پیشرفت‌های زیادی که گوشی‌های سری گلکسی اس 10 نسبت به گلکسی S9 تجربه کردند، بسیاری منتظر بهبودهای زیادی در گوشی‌های سری گلکسی اس 11 هستند. در هفته‌های اخیر شاهد انتشار گزارش‌ها و شایعات زیادی در رابطه با گوشی‌های سری گلکسی S11 بودیم. در این مطلب قصد داریم به بررسی تمام شایعات و گزارش‌ها پیرامون این گوشی‌های هوشمند بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

مشخصات و طراحی گلکسی S11

image

سامسونگ با معرفی گوشی‌های سری گلکسی S10‌ و گلکسی نوت 10، طراحی جدیدی را وارد محصولات خود کرد. با توجه به این موضوع، سال آینده میلادی نیز همچنان شاهد حضور حفره درون نمایشگر پرچمداران این برند کره‌‌ای خواهیم بود. بر اساس رندرهای منتشر شده، این محصولات از حفره در مرکز صفحه نمایش خود بهره می‌برند. این احتمال وجود دارد که صفحه نمایش این محصولات دارای رفرش ریت 120 هرتز باشد و همچنین سامسونگ برای آن‌ها فناوری Sound on Display را در نظر بگیرد. این ویژگی باعث حذف اسپیکر مکالمه از پرچمداران آینده این شرکت می‌شود.

سامسونگ علاقه‌ای به استفاده از مکانیزم کشویی و یا دوربین سلفی پاپ آپ در پرچمداران خود ندارد. راه حل دیگر برای حذف برش نمایشگر، استفاده از دوربین زیر آن است. اوپو در گذشته این فناوری را به نمایش گذاشته؛ با این حال همچنان امکان استفاده از آن به صورت عمده و تجاری وجود ندارد. با توجه به این موارد، طراحی پنل جلویی گوشی‌های سری گلکسی S11 شباهت زیادی به گوشی‌های سری گلکسی اس 10 و نوت 10 خواهد داشت.

گلکسی S11، گلکسی S11e و گلکسی اس 11 پلاس مانند گوشی‌های سری گلکسی نوت 10 به حفره در مرکز نمایشگر مجهز می‌شوند که دوربین سلفی تکی را میزبانی می‌کند. در صورتی که شایعات صحت داشته باشند، دیگر شاهد حضور دوربین سلفی دوگانه در گلکسی S11 پلاس نخواهیم بود. سامسونگ طراحی پنل پشتی این محصولات را نیز تغییر می‌دهد. همانطور که می‌دانید، اپل امسال با معرفی گوشی‌های سری آیفون 11 از یک المان چهارگوش برای دوربین اصلی روی پنل پشتی این محصولات استفاده کرد. به نظر می‌رسد سامسونگ نیز قصد دارد از المانی مشابه روی پنل پشتی پرچمداران آینده خود استفاده کند که البته به علت قرارگیری سنسورهای بیشتر، طراحی کشیده‌ای خواهد داشت.

به سراغ سخت افزار این محصولات می‌رویم. پردازنده مورد استفاده در پرچمداران آینده سامسونگ با نسل دوم معماری 7 نانومتری EUV این برند کره‌ای توسعه پیدا می‌کنند. پردازنده اسنپدراگون 855 که قدرت گوشی‌های سری گلکسی اس 10 را تامین می‌کند با نسل اول معماری 7 نانومتری سامسونگ توسعه پیدا کرده و پردازنده اگزینوس 9820 دارای لیتوگرافی 8 نانومتری است. سال آینده شاهد عرضه تعداد بالایی گوشی 5G به بازار خواهیم بود که مسلما گوشی‌های سری گلکسی S11 جزو آن‌ها محسوب می‌شوند.

امسال چندین گوشی 5G وارد بازار شدند که البته اکثر آن‌ها دارای مودم 5G مستقل بودند و این مودم با چیپست آن‌ها ادغام نشده بود. ادغام شدن مودم با چیپست باعث افزایش سرعت دانلود/آپلود و همچنین کاهش مصرف انرژی می‌شود. در حال حاضر نحوه استفاده از مودم 5G در پردازنده‌های آینده سامسونگ مشخص نشده است؛ با این حال انتظار می‌رود شاهد حضور مودم درون چیپست باشیم.، چرا که هوآوی به چنین فناوری دست پیدا کرده است.

پردازنده اسنپدراگون 865 با لیتوگرافی 7 نانومتری EUV توسعه پیدا می‌کند. این پردازنده در نسخه 5G در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد که دارای مودم 5G مستقل است. این موضوع به معنای افزایش مصرف انرژی آن در مقایسه با پردازنده‌های دارای مودم ادغام شده است. این چیپست در برخی کشورها قدرت گوشی‌های سری گلکسی S11 را تامین خواهد کرد.

سامسونگ به تازگی از پردازنده قدرتمند اگزینوس 990 رونمایی کرده که البته هنوز شاهد عرضه محصولی مجهز به آن نبودیم. به احتمال زیاد این چیپست به همراه اسنپدراگون قدرت نسخه‌های مختلف گلکسی S11 را تامین می‌کنند. این پردازنده سامسونگ از مودم اگزینوس 5123 بهره می‌برد. سرعت دانلود این مودم حداکثر به 7 گیگابیت بر ثانیه می‌‌رسد.

دوربین گلکسی S11

image

رزولوشن دوربین گلکسی S11 افزایش پیدا خواهد کرد و شاهد استفاده از سنسور ToF در آن خواهیم بود. علاوه بر این موضوع، میزان زوم این دوربین نیز با افزایش روبه‌رو خواهد شد. انتظار می‌رود پرچمداران آینده سامسونگ دارای نسل دوم سنسور 108 مگاپیکسلی باشند که خروجی برابر با 27 مگاپیکسل خواهد داشت. افزایش رزولوشن دوربین به معنای بهبود کیفیت تصاویر نیست و در حقیقت، افزایش رزولوشن باعث کاهش نور تصویر می‌شود. شرکت‌ها با استفاده از فناوری پیکسل باینینگ امکان تولید تصاویر کوچکتر و با کیفیت بالا را برای کاربران فراهم کرده‌اند. این تصاویر علاوه بر کیفیت بالا، جزئیات مناسبی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

گلکسی S11 علاوه بر دوربین با رزولوشن بالا، دارای فناوری Tetracell نیز خواهد بود. این تکنولوژی باعث بهبود کیفیت تصاویر در شرایط نوری ضعیف می‌شود. فناوری Tetracell نوردهی را بهبود داده، باعث فوکوس سریع‌تر شده و همچنین کیفیت تصاویر HDR را بالاتر می‌برد. در حال حاضر گوشی شیائومی Mi Note 10 به سنسور 108 مگاپیکسلی مجهز شده که تصاویر باکیفیتی ثبت می‌کند. سامسونگ احتمالا چندین ویژگی جدید برای دوربین گوشی‌های سری گلکسی S11 در نظر بگیرد که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

Space Zoom

بر اساس اطلاعات منتشر شده، سامسونگ برای تبلیغات دوربین پرچمداران آینده خود از عبارت Space Zoom استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد دوربین گوشی‌های سری گلکسی اس 11 دارای کدنام هابل است. با توجه به این موارد انتظار می‌رود گوشی‌های سری گلکسی S11 دارای قابلیت زوم اپتیکال 5 برابر مانند هوآوی P30 پرو باشند. برخی شایعات به بزرگنمایی اپتیکال 10 برابری و زوم هیبریدی 100 برابری گلکسی S11 اشاره می‌کنند.

Bright Night

استفاده از سنسور 108 مگاپیکسلی به معنای سطح بالای نویز است، البته سامسونگ با ویژگی‌های مختلف آن را کاهش می‌دهد و امکان ثبت تصاویر باکیفیت را برای کاربران فراهم می‌کند. سامسونگ به تازگی نام تجاری Bright Night را به ثبت رسانده که احتمالا این قابلیت باعث افزایش کیفیت تصاویر در شرایط نوری ضعیف می‌شود. انتظار می‌رود این ویژگی برای دوربین گلکسی S11 مورد استفاده قرار بگیرد.

سامسونگ نام‌های تجاری دیگری، Single Take و Video Spin را نیز به ثبت رسانده است، اما در حال حاضر نمی‌توان در رابطه با آن‌ها اظهار نظر دقیقی کرد. پرچمداران آینده این شرکت کره‌ای به سنسور ToF مجهز می‌شوند، در گذشته شاهد حضور این دوربین در گوشی گلکسی S10 5G بودیم. انتظار می‌رود سال آینده میلادی این سنسور در گوشی‌های میان رده سامسونگ نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

باتری گلکسی S11

image

گوشی‌های سری گلکسی S11 علاوه بر بهبود کیفیت دوربین، شاهد افزایش ظرفیت باتری خود نیز خواهند بود. سامسونگ از فناوری PMP برای باتری این محصولات استفاده می‌کند که باعث کاهش ابعاد باتری می‌شود. در حقیقت این تکنولوژی به سامسونگ اجازه می‌دهد تعداد سلول‌های باتری بیشتری را در فضای مشخصی قرار دهد. این موضوع می‌تواند باعث کاهش 57 درصدی ابعاد یک باتری شود. سامسونگ می‌تواند ظرفیت باتری را افزایش دهد و یا از فضای کم شده برای قرار دادن قطعات دیگر درون بدنه استفاده کند.

انتظار می‌رود شارژدهی باتری گوشی‌های سری گلکسی اس 11 در مقایسه با گلکسی S10 افزایش پیدا کند. علاوه بر بهینه‌سازی پردازنده، این احتمال وجود دارد که شاهد استفاده از نمایشگرهای جدیدی برای پرچمداران آینده این برند کره‌ای باشیم. بر اساس شایعات، گلکسی S11e به باتری 3730 میلی آمپر ساعتی، گلکسی S11 به باتری 4300 میلی آمپر ساعتی و گلکسی اس 11 پلاس به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز می‌شوند که تمامی آن‌ها در مقایسه با گوشی‌های سری گلکسی S10 افزایش ظرفیت را تجربه کرده‌اند.

تاریخ معرفی و قیمت گلکسی S11

image

انتظار می‌رود گوشی‌های سری گلکسی اس 11 در فاصله 11 تا 18 ماه فوریه 2020 معرفی شوند و همچنین در اوایل ماه مارس در اختیار خریداران قرار بگیرند. از آنجایی که تغییرات زیادی در طراحی این محصولات اعمال نمی‌شود، احتمالا قیمت آن‌ها نیز در مقایسه با گذشته ثابت باقی می‌ماند. با توجه به این موضوع، قیمت گوشی‌های سری گلکسی S11 در محدوده 799 تا 1199 دلار قرار می‌گیرد. با توجه به افزایش کیفیت دوربین و افزایش شارژدهی باتری، پرچمداران آینده سامسونگ ارزش خرید بالایی خواهند داشت.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۹/۱۵
آنچه خوبان همه دارند، این یکجا داره?به نقل از ایوان‌بلس??‍♂️