خانهاخبار
خبر گردآوری اطلاعات سلامتی میلیون‌ها کاربر، گوگل را به واکنش رسمی واداشت

خبر گردآوری اطلاعات سلامتی میلیون‌ها کاربر، گوگل را به واکنش رسمی واداشت

بر اساس اخباری که در چند روز اخیر منتشر شده، ظاهرا گوگل در پروژه‌ای موسوم به نایت‌اینگیل اطلاعات سلامتی میلیون کاربر را بدون رضایت آن‌ها گردآوری کرده است. حالا این شرکت در بیانیه‌ای به واکنش رسمی پیرامون این موضوع پرداخته است.
۱۳۹۸/۸/۲۱

غول‌های دنیای تکنولوژی مثل اپل، آمازون و مایکروسافت همگی به شدت به دنبال ورود به حوزه سلامت هستند، اما گوگل در یکی از پروژه‌های مخفیانه خود شرایطی را ایجاد کرده که ممکن است صحنه بازار را به طور کامل تغییر دهد. به گزارش وال استریت ژورنال، ظاهرا گوگل پارسال اطلاعات سلامتی مربوط به میلیون‌ها آمریکایی را در ۲۱ ایالت گردآوری کرده است. این شرکت برای گردآوری اطلاعات مذکور رضایت کاربران را جلب نکرده، اما ماهیت توافقی که در این پروژه اعمال شده به‌گونه‌ای است که احتمالا آن را قانونی و بدون اشکال می‌سازد.

پروژه سلامتی گوگل که تحت عنوان پروژه نایت‌اینگیل (Nightingale) خوانده می‌شود احتمالا از روی پرستاری به نام فلورنس نایت‌اینگیل نامگذاری شده است. گوگل ظاهرا سال گذشته با همکاری دومین موسسه درمانی بزرگ آمریکا یعنی Ascension این پروژه را راه‌اندازی کرده بود. در طول این مدت اطلاعات محرمانه گوناگونی از جمله نام، تاریخ تولد، نتایج آزمایش‌ها، تشخیص‌های پزشکی، سوابق بیمارستانی و سایر اطلاعات بیماران در این پروژه گردآوری شده است.

اگرچه ۱۵۰ نفر از کارمندان گوگل می‌گویند که به اطلاعات سلامتی مربوط به ده‌ها میلیون آمریکایی دسترسی داشته‌اند، اما هیچ کدام از این افراد یا متخصصان درمانی آن‌ها از گردآوری این اطلاعات آگاهی نداشته‌اند. به گزارش فوربز، گوگل اساسا موتور جستجویی از اطلاعات درمانی برای Ascension ساخته است. این پروژه حالتی آزمایشی داشته تا در صورت موفقیت به پایگاه اطلاعاتی متمرکزی تبدیل شود که قادر است داده‌های بیشتری را برای موسسات مختلف فراهم کند.

حالا به دنبال اخبار منتشره، گوگل در بیانیه‌ای رسمی می‌گوید همکاری آن‌ها با Ascension به منظور تبدیل زیرساخت‌های این شرکت به فضای ابری، ایجاد یکپارچگی با مجموعه G Suite و فراهم‌سازی ابزارهای کاربردی برای پزشکان و پرستاران بوده است. این غول بزرگ دنیای فناوری تعهد می‌دهد که رفتارش در قبال اطلاعات درمانی افراد تحت قوانین حریم خصوصی HIPAA است، بدان معنا که اجازه نمی‌دهد این اطلاعات به جز سیستم ابری Ascension در دست سایر اشخاص ثالث قرار بگیرد.

همکاری گوگل و Ascension اولین بار در ماه ژوئیه ۲۰۱۹ اعلام و گفته شد که راهکارهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی گوگل می‌تواند به موسساتی مثل Ascension کمک کند تا آن‌ها خدمات و خروجی فعالیت‌های خود را بهبود ببخشند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)