خانهاخبار
گوگل مشکل نمایشگر 90 هرتزی پیکسل 4 را برطرف می‌کند؛ راه‌حل موقت چیست؟

گوگل مشکل نمایشگر 90 هرتزی پیکسل 4 را برطرف می‌کند؛ راه‌حل موقت چیست؟

نمایشگر پیکسل 4 از نرخ نوسازی 90 هرتزی پشتیبانی می‌کند اما این حالت به طور خودکار فقط در شرایط خاصی کار می‌کند. حالا گوگل اعلام کرده که با انتشار آپدیتی این مشکل را حل خواهد کرد، اما در این بین راهکاری وجود دارد که با کمک آن می‌توانید حالت 90 هرتزی را به طور دائم فعال کنید.
۱۳۹۸/۸/۳

سری پیکسل ۴ رسما از روز پنجشنبه وارد بازار شد و یکی از قابلیت‌های جدیدی که گوگل در این سری قرار داده نمایشگری با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز است. نرخ نوسازی این نمایشگر ۵۰ درصد سریع‌تر از نمایشگرهای عادی (از جمله سری آیفون ۱۱) است و با ایجاد تجربه‌ای روان و جذاب استفاده از تلفن هوشمند را به‌خصوص برای انجام بازی‌ها بسیار لذت‌بخش می‌کند.

پیش از گوگل شرکت وان پلاس در پرچمداران جدیدش از این قابلیت رونمایی کرده بود، اما گوگل این سیستم را به شکل متفاوتی پیاده‌سازی کرده است. وان پلاس ۷ پرو همه محتواها را با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز نمایش می‌داد مگر این که خود کاربر آن را روی ۶۰ هرتز تنظیم می‌کرد. منتهی گوگل گوشی خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که به صورت خودکار بسته به محتوا بین ۹۰ و ۶۰ هرتز سوئیچ می‌کند.

افزون بر این، کاربران وبسایت ردیت دریافته‌اند که وقتی میزان روشنایی صفحه کمتر از ۷۵ درصد است، نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی به طور خودکار غیرفعال می‌شود. همچنین، چند کاربر دیگر می‌گویند که حالت ۹۰ هرتز فقط زمانی فعال می‌شود که نور محیطی زیاد و Ambient EQ نیز روشن باشد. اکنون به گزارش وبسایت ورج، ظاهرا گوگل قصد دارد با انتشار آپدیتی امکان استفاده از حالت ۹۰ هرتز را در موقعیت‌هایی با روشنایی‌های متفاوت فراهم کند.

image

گوگل در بیانیه‌ای رسمی گفت:

ما Smooth Display را به گونه‌ای طراحی کردیم که کاربران بتوانند برای تعامل بهتر با محتواها و رابط کاربری از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی بهره برده و در عین حال زمانی که نیاز مبرمی به نرخ نوسازی بالاتر وجود ندارد با استفاده از حالت ۶۰ هرتزی عمر باتری بیشتری داشته باشند. با این حال، در برخی شرایط و موقعیت‌ها، نرخ نوسازی روی ۶۰ هرتز تنظیم می‌شود. بعضی از این موقعیت‌ها عبارت‌اند از: وقتی کاربر حالت صرفه‌جویی در مصرف باتری را فعال می‌کند، ویدیوهای خاصی پخش می‌شود (ویدیوهایی که عمدتا به صورت ۲۴ یا ۳۰ فریم در ثانیه ضبط شده‌اند)، یا حتی وقتی شرایط روشنایی صفحه یا نور محیطی در حالت خاصی قرار دارد. ما دائما در حال ارزیابی این پارامترها هستیم تا مطمئن شویم که بهترین تجربه کاربری به دست شما می‌رسد. ما از قبل آپدیتی را تدارک دیده‌ایم که در هفته‌های آینده منتشر شده و امکان استفاده از حالت ۹۰ هرتز را در شرایط بیشتری فراهم می‌کند.

با این حال، از آن‌جایی که انتشار این آپدیت ممکن است چند هفته طول بکشد، اگر نمی‌خواهید منتظر آن بمانید، راه دیگری برای حل این مشکل وجود دارد. کافی است به مسیر Settings > About phone بروید و چند بار روی گزینه Build number تپ کنید تا تنظیمات Developer Options فعال شود. حالا اگر به منوی Developer Options بروید، سوئیچی را می‌بینید که اجازه می‌دهد در هر شرایطی از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی استفاده کنید.

آپدیتی که قرار است مشکل نرخ نوسازی پیکسل ۴ را برطرف کند دومین وعده‌ای است که از سوی گوگل به کاربران داده شده است. این شرکت چندی قبل در اطلاعیه دیگری اعلام کرد که در آینده ایراد سیستم تشخیص چهره پیکسل ۴ را برطرف می‌کند؛ ایرادی که باعث می‌شود گوشی حتی در صورت بسته بودن چشمان کاربر نیز چهره او را تشخیص داده و قفل دستگاه را باز کند. این مسئله می‌تواند مشکلات امنیتی فراوانی برای تلفن هوشمند جدید گوگل به وجود بیاورد، چرا که حتی در حین خواب نیز می توان گوشی را در مقابل صورت صاحب آن گرفت و قفلش را باز کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)