خانهاخبار
مقایسه وان پلاس 7T با وان پلاس 7T پرو؛ پرچمداران وان پلاس چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

مقایسه وان پلاس 7T با وان پلاس 7T پرو؛ پرچمداران وان پلاس چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

وان پلاس به تازگی از مدل T پرچمداران خود رونمایی کرده است. در ادامه به مقایسه وان پلاس 7T با وان پلاس 7T پرو می‌پردازیم.
۱۳۹۸/۷/۲۴

وان پلاس در سال‌های اخیر در نیمه دوم سال از نسخه بروز شده پرچمداران خود با پسوند T رونمایی کرده است. این محصولات به مشخصات فنی قدرتمندتری مجهز هستند و از ویژگی‌های جدیدتری بهره می‌برند. به تازگی گوشی وان پلاس 7T پرو در معرض دید عموم قرار گرفته است. قدرت این محصول را جدیدترین پردازنده کوالکام، اسنپدراگون 855 پلاس تامین می‌کند و همچنین به ویژگی‌های جدیدی مجهز شده است. این قابلیت‌ها باعث شده با یک پرچمدار قابل قبول روبه‌رو باشیم. پیش از معرفی این دستگاه، شاهد رونمایی از برادر کوچکتر آن یعنی وان پلاس 7T بودیم. این محصولات شباهت زیادی با یکدیگر دارند؛ با این حال قیمت آن‌ها متفاوت است. در ادامه با مقایسه وان پلاس 7T با وان پلاس 7T پرو همراه ما باشید.

مشخصات فنی این دو پرچمدار به شرح زیر است:

 وان پلاس 7Tوان پلاس 7T پرو
صفحه نمایش6.55 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس و 90 هرتز6.67 اینچی با رزولوشن +QHD و 90 هرتز
چیپستکوالکام اسنپدراگون 855 پلاس با هشت هسته پردازشی 2.96 گیگاهرتزیکوالکام اسنپدراگون 855 پلاس با هشت هسته پردازشی 2.96 گیگاهرتزی
رم و حافظه داخلی8 + 128 و 8 + 256 گیگابایت8 + 256 گیگابایت
سیستم عاملاندروید 10 و Oxygen OSاندروید 10 و Oxygen OS
ارتباطاتوای فای، بلوتوث 5.0 و GPSوای، بلوتوث 5.0 و GPS
دوربین اصلی و سلفی

  دوربین اصلی: 48 + 12 + 16 مگاپیکسلی

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسلی

دوربین اصلی: 48 + 8 + 16 مگاپیکسلی

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسلی

باتری3800 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 30 واتی4085 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 30 واتی
رنگ‌هانقره‌ای و آبیآبی
ویژگی‌هاپشتیبانی از دو سیمکارت و سنسور اثر انگشت زیر نمایشگرپشتیبانی از دو سیمکارت و سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر
قیمت پایه549 پوند699 پوند

مشخصات وان پلاس 7T

image

این گوشی هوشمند به صفحه نمایش 6.55 اینچی مجهز شده که اندکی از وان پلاس 7 بزرگتر است. این نمایشگر Fluid AMOLED دارای رفرش ریت 90 هرتز است و از HDR10+ پشتیبانی می‌کند. رزولوشن این پنل برابر با فول اچ دی پلاس بوده و دارای روکش گوریلا گلس 3D است. قدرت این محصول وان پلاس را چیپست کوالکام اسنپدراگون 855 پلاس تامین می‌کند. این اسمارت فون از 8 گیگابایت رم بهره می‌برد و در دو نسخه با 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.0 به فروش می‌رسد. این دستگاه از کارت حافظه خارجی پشتیبانی نمی‌کند.

وان پلاس 7 تی به دوربین اصلی سه گانه مجهز شده است. سنسور اصلی این دوربین 48 مگاپیکسلی سونی IMX586 با دریچه دیافراگم f/1.6 بوده که از لرزشگیر اپتیکال و دیجیتال بهره می‌برد. سنسور دوم این دوربین 12 مگاپیکسلی تله فوتو با دریچه دیافراگم f/2.2 است که توسط یک سنسور 16 مگاپیکسلی اولترا واید با دریچه دیافراگم f/2.2 همراهی می‌شود. این دوربین قابلیت زوم اپتیکال 2 برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و قادر به ضبط ویدیوهای 4K و ویدیوهای اسلوموشن با رزولوشن 1080p به صورت 240 فریم بر ثانیه است.

وان پلاس سنسور اثر انگشت این پرچمدار را زیر صفحه نمایش آن قرار داده و همچنین آن را به سیستم فیس آنلاک مجهز کرده است. وان پلاس 7T به تراشه NFC، بلوتوث 5.0، موتور ویبره به همراه موتور هپتیک پیشرفته و اسپیکر استریو با قابلیت پشتیبانی از دالبی اتموس مجهز شده است. انرژی این پرچمدار مقرون به‌ صرفه توسط یک باتری 3800 میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود که قادر به پشتیبانی از شارژ سریع جدید Warp Charge 30T است. ظرفیت باتری این دستگاه در مدت زمان 30 از صفر تا 70 درصد شارژ می‌شود. وان پلاس 7 تی در دو رنگ نقره‌ای (Frosted Silver) و آبی (Glacier Blue) به فروش می‌رسد.

مشخصات وان پلاس 7T پرو

image

وان پلاس 7 تی پرو به صفحه نمایش خمیده 6.67 اینچی AMOLED مجهز شده که دارای رزولوشن QHD+ و رفرش ریت 90 هرتز است. تراکم پیکسلی این نمایشگر برابر با 516 پیکسل در هر اینچ بوده و کنتراست آن نیز برابر با 1000:1 است. روی پنل جلویی و پشتی این اسمارت فون گوریلا گلس سه بعدی کشیده شده و زیر صفحه نمایش آن سنسور اثر انگشت قرار گرفته است. قدرت وان پلاس 7T پرو توسط چیپست اسنپدراگون 855 پلاس تامین می‌شود که آن را 8 گیگابایت رم از نوع LPDDR4X و 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.0 تامین می‌کند. این دستگاه تنها در یک نسخه به فروش می‌رسد.

روی پنل پشتی این گوشی هوشمند شاهد خودنمایی دوربین اصلی سه گانه با چیدمان عمودی هستیم. سنسور اصلی این دوربین 48 مگاپیکسلی سونی IMX586 با دریچه دیافراگم f/1.6 است که از لنز 7P و همچنین لرزشگیر اپتیکال و دیجیتال بهره می‌برد. این سنسور توسط یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو با دریچه دیافراگم f/2.4 و یک سنسور 16 مگاپیکسلی اولترا واید با دریچه دیافراگم f/2.2 همراهی می‌شود. این دوربین قادر به زوم اپتیکال 3 برابری است.

از سایر مشخصات این اسمارت فون می‌توان به تراشه NFC، GPS دو بانده، اسپیکر استریو با قابلیت پشتیبانی از دالبی اتموس، بلوتوث 5.0 و باتری 4085 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 30 واتی Warp Charge 30T اشاره کرد. کاربران برای شارژ این دستگاه باید از پورت USB Type-C استفاده کنند. وان پلاس برای جدیدترین پرچمدار خود سیستم عامل پیش فرض اندروید 10 به همراه OxygenOS 10 را در نظر گرفته است. کاربران می‌توانند این دستگاه را در رنگ آبی سفارش دهند. وان پلاس رنگ دیگری برای آن در نظر نگرفته است.

مقایسه وان پلاس 7T با وان پلاس 7T پرو

image

اختلاف زیادی میان این دو گوشی هوشمند وجود ندارد. قدرت این محصولات توسط چیپست یکسان، اسنپدراگون 855 پلاس تامین می‌شود و همچنین از فناوری شارژ سریع Warp Charge 30T پشتیبانی می‌کنند. از نظر دوربین اصلی نیز شباهت‌های زیادی میان این دستگاه وجود دارد، با این تفاوت که وان پلاس 7T پرو به سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو و وان پلاس 7T به سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو مجهز شده است. تفاوت‌های بیشتر این دو گوشی هوشمند در زمینه نمایشگر، باتری و همچنین میزان حافظه داخلی مشخص می‌شود.

وان پلاس 7T پرو به صفحه نمایش 6.67 اینچی با رزولوشن QHD+ مجهز شده و انرژی آن توسط یک باتری 4085 میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود. در مقابل وان پلاس 7 تی دارای نمایشگر 6.55 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس و باتری 3800 میلی آمپر ساعتی است. وان پلاس 7T در دو نسخه به فروش می‌رسد؛ با این حال کاربران می‌توانند وان پلاس 7 تی را تنها در یک نسخه سفارش دهند. شاید بزرگترین تفاوت میان دو پرچمدار، قیمت آن‌ها باشد. همانطور که می‌توان حدس زد، وان پلاس 7T نسبت به برادر خود قیمت کمتری دارد. این دستگاه با قیمت پایه 549 پوند به فروش می‌رسد، در حالی که قیمت پایه وان پلاس 7 تی پرو برابر با 699 پوند است. در صورتی که به صفحه نمایش بزرگ علاقه دارید، وان پلاس 7T پرو را خریداری کنید، در غیر اینصورت گوشی وان پلاس 7 تی انتخاب مناسب‌تری به نظر می‌رسد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)