خانهاخبار
سامسونگ به دنبال تغییر طراحی ناچ در سری Galaxy A و Galaxy M

سامسونگ به دنبال تغییر طراحی ناچ در سری Galaxy A و Galaxy M

پتنت‌هایی از طراحی ناچ توسط سامسونگ منتشر شده است که نشان می‌دهد این غول تکنولوژی در نظر دارد میان رده‌های Galaxy A و Galaxy M خود را از سال آینده با ناچ بسیار کوچکتری طراحی کند. همچنین گفته می‌شود که هدف سامسونگ حذف ناچ و طراحی نمایشگر تمام صفحه است که احتمالا از سال 2021 به آن دست پیدا می‌کند.
۱۳۹۸/۷/۶

تا سال گذشته کسی تصور نمی‌کرد که کمپانی سامسونگ گوشی بدون ناچ معرفی کند اما اگر توجه کنید می‌بینید که این غول تکنولوژی حالا گوشی‌هایی با ناچ درون نمایشگر را از سری‌های مختلف روانه بازار کرده است. مشتریان این گوشی‌ها تا به حال عکس العمل مثبتی به این موضوع نشان داده‌اند و همچنین انتظار نمی‌رود که سامسونگ قصد داشته باشد این ناچ‌ها را در آینده نزدیک از محصولات هوشمند خود حذف کند. از طرفی هم ممکن است که این سازنده کره‌ای طراحی و ابعاد ناچ را در گوشی‌های آینده خود دستخوش تغییراتی کند.

احتمال توسعه گوشی‌های Galaxy A و Galaxy M سال آینده با ناچ جدید

خبرگزاری LetsGoDigital چند روز پیش گزارش کرد که کمپانی سامسونگ‌ در کره جنوبی و در اواخر سال 2018 به ثبت پتنت‌هایی برای دو نوع طراحی مختلف اقدام کرده است. هر دو درخواست در ژوئیه امسال تأیید شدند و به ثبت رسیدند و همچنین چند هفته پیش منتشر شدند. بدین ترتیب حالا کمپانی سامسونگ اجازه دارد از طراحی آن‌ها در محصولات آینده خود استفاده کند. این طراحی‌ها به نوعی «نسل آینده ناچ» نامیده شده‌اند.

image

 

این کمپانی کره‌ای در حال حاضر انواع مختلفی از ناچ‌ها را درون نمایشگر ارائه می‌دهد که در این میان می‌توانیم به Infinity-U، Infinity-V و Infinity-O اشاره کنیم، اما توضیحات مربوط به پتنت‌های اخیرش با هیچکدام از این نوع طراحی‌ها مطابقت ندارد. درواقع این پتنت‌های تازه به نوعی تلفیق و ترکیب طراحی‌های قبلی هستند که نتیجه آن‌ بریدگی بسیار کوچکی برای تعبیه دوربین سلفی و همچنین خطی کوچک است که ناچ را به حاشیه بالای نمایشگر متصل می‌کند.

پتنت‌های جدید سامسونگ دو نوع طراحی متفاوت را برای اجرای این ایده نمایش می‌دهند. یکی از این طراحی‌ها ناچ کوچک را در گوشه بالا سمت چپ پنل نمایش تعبیه کرده است در حالی که پتنت دیگر آن را در گوشه بالا سمت راست پنل نشان می‌دهد. نوع پنلی که سامسونگ برای طراحی این دو نوع ناچ تازه پیشنهاد کرده در این پتنت‌ها مشخص نیست، اما ناچ گوشه چپ ممکن است برای پنل‌های LCD و ناچ راست هم برای نمایشگرهای امولد در نظر گرفته شود. اگر این پیش بینی صحت داشته باشد، سری گوشی‌های میان رده Galaxy M و احتمالا برخی از مدل‌های خانواده محبوب Galaxy A به ناچ کوچک در گوشه بالا سمت چپ نمایشگر خود مجهز می‌شوند و در مقابل سایر مدل‌های سطح بالای سری Galaxy A با ناچ در گوشه بالا سمت راست روانه بازار خواهند شد.

image

 

احتمال توسعه پرچمدار گلکسی اس 11 با ناچ حفره‌ای بسیار کوچک

انتظار می‌رود که پرچمداران 2020 سامسونگ با رویکرد نمایشگر Infinity-O طراحی شوند اما انتشار این پتنت‌های تازه ممکن است نشان دهنده احتمال تغییر در این موضوع باشد. این تصاویر نشان می‌دهد که ناچ حفره‌ای در گوشی‌های آینده سامسونگ با حاشیه بسیار کوچک توسعه پیدا می‌کند و بدین ترتیب فضای بسیار کمتری را از نمایشگر به خود اختصاص می‌دهد.

با توجه به شایعه‌های قبلی، گلکسی اس 11 علاوه بر تغییر در پنل جلو همچنین به سیستم دوربین اصلی چهارگانه در پنل پشتی مجهز می‌شود. درواقع گفته می‌شود که اس 11 احتمالا مانند گوشی شیائومی Mi MIX Alpha که چند روز پیش رسما معرفی شد، از لنز استاندارد 108 مگا پیکسلی برخوردار خواهد شد. علاوه بر این، گفته می‌شود که لنزهای فوق عریض، حسگر ToF و همچنین لنز بهبود یافته تله فوتو با امکان بزرگنمایی اپتیکال تا 5 برابر هم برای این پرچمدار توانمند در نظر گرفته می‌شود.

image

 

گوشی‌های تمام صفحه از سال 2021 روانه بازار می‌شوند

برخلاف تلاش سامسونگ برای بهبود بخشیدن به تکنولوژی فعلی در پنل نمایش، این کمپانی سازنده بدون شک قصد دارد در آینده پنل نمایش تمام صفحه و کاملا بدون حاشیه و ناچ را توسعه دهد. دوربین سلفی در این نوع طراحی پیشرفته زیر نمایشگر تعبیه می‌شود اما این پنل نمایش هنوز آماده نشده است و انتظار می‌رود اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به چنین نمایشگری حداقل تا سال 2021 معرفی نشوند. شاید کمپانی سامسونگ بتواند در سال 2021 همچنین ناچ را از سری Galaxy M و Galaxy A خود به طور کامل حذف کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسینی

۱۳۹۸/۸/۲۷
سلام و خسته نباشید سامسونگ در سری جدی A 2019 خود خیلی خوب درخشید ولی کاش شارژ بیسیم را تعبیه میکرد ....