خانهاخبار
شرکت HMD Global از گوشی‌های نوکیا 6.2 و نوکیا 7.2 رونمایی کرد

شرکت HMD Global از گوشی‌های نوکیا 6.2 و نوکیا 7.2 رونمایی کرد

گوشی‌های نوکیا 6.2 و نوکیا 7.2 از راه رسیدند. این محصولات به مشخصات فنی مناسبی مجهز شده‌اند.
۱۳۹۸/۶/۱۴

امسال شرکت‌های مختلف در نمایشگاه IFA برلین از محصولات مختلفی رونمایی کردند که یکی از این شرکت‌ها، HMD Global است. این شرکت از 5 گوشی جدید رونمایی کرده که تنها 2 عدد آن‌ها اسمارت فون هستند. نوکیا 6.2 و نوکیا 7.2 این محصولات را تشکیل می‌دهند که شباهت زیادی به یکدیگر دارند. در ادامه به معرفی ویژگی‌های مشترک این محصولات می‌پردازیم و سپس تفاوت‌های آن‌ها را اعلام می‌کنیم.

نوکیا 6.2 و نوکیا 7.2 طراحی مشابه دارند. این دو گوشی هوشمند به صفحه نمایش 6.3 اینچی مجهز شده‌اند که در مقایسه با نسل قبلی خود افزایشی 0.5 اینچی را تجربه می‌کنند. نمایشگر مورد استفاده در این محصولات دارای برش قطره‌ای است. نوکیا این پنل را PureDisplay نامیده و قادر به پشتیبانی از استاندارد HDR هستند. روی پنل پشتی این دو اسمارت فون شاهد قرارگیری دوربین اصلی سه گانه هستیم که این دوربین درون یک المان دایره‌ای شکل قرار دارد. در گذشته تصاویری از این سبک طراحی به اینترنت راه پیدا کرده بود. در زیر این المان سنسور اثر انگشت قرار گرفته، بنابراین نباید منتظر حضور این اسکنر زیر نمایشگر باشید.

image

نوکیا 6.2 و نوکیا 7.2 از دو سیمکارت پشتیبانی می‌کنند و همچنین دارای درگاه کارت حافظه خارجی هستند. انرژی این محصولات توسط یک باتری 3500 میلی آمپر ساعتی تامین شده که کاربران برای شارژ آن باید از پورت USB Type-C استفاده کنند. این دو گوشی هوشمند جدید نوکیا به صورت پیش فرض از اندروید 9 پای بهره می‌برند؛ با این حال مدت زمان کوتاهی بعد از عرضه به اندروید 10 مجهز می‌شوند. از آنجایی که این محصولات دارای سیستم عامل اندروید وان هستند، کاربران برای دریافت بروزرسانی‌های جدید اندروید نباید مدت زمان زیادی منتظر بمانند. این محصولات حداقل دو نسخه اصلی اندروید را دریافت خواهند کرد.

همانطور که از نام این دو گوشی هوشمند می‌توان حدس زد، نوکیا 7.2 دستگاه برتر است. قدرت این اسمارت فون نوکیا توسط چیپست اسنپدراگون 660 تامین می‌شود، در حالی که نوکیا 6.2 دارای پردازنده اسنپدراگون 636 است. چیپست اسنپدراگون 660 در مقایسه با اسنپدراگون 636 دارای فرکانس بالاتری بوده و همچنین از پردازنده گرافیکی بهتری بهره می‌برد. لازم به ذکر است؛ در استفاده روزمره کاربران شاهد تفاوت فاحشی میان عملکرد این دو پردازنده نخواهند بود. علاوه بر پردازنده، سنسورهای مورد استفاده در دوربین اصلی این محصولات نیز با یکدیگر متفاوت هستند.

image

در حالی که هر دو گوشی هوشمند از دوربین اصلی سه گانه بهره می‌برند، رزولوشن سنسور اصلی آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. شرکت HMD Global برای دوربین گوشی نوکیا 6.2 سنسورهای 16، 5 و 8 مگاپیکسلی را در نظر گرفته که به ترتیب اصلی، تشخیص عمق و اولترا واید هستند. نوکیا 7.2 به سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی با فناوری Quad Pixel مجهز شده است. این فناوری باعث افزایش کیفیت تصاویر مخصوصا در شرایط نوری ضعیف می‌شود. دو سنسور دیگر این دوربین تفاوتی با دوربین نوکیا 6.2 ندارد.

در جلوی گوشی نوکیا 7.2 شاهد قرارگیری دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با قابلیت پشتیبانی از فناوری Quad Pixel هستیم. نوکیا 6.2 به دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی مجهز شده است. برای صحبت در رابطه با کیفیت دوربین اصلی و سلفی این محصولات باید تا عرضه رسمی آن‌ها صبر کنیم. از دیگر تفاوت‌های این محصولات می‌توان به عرضه نوکیا 6.2 با 3/4 گیگابایت رم و 32/64 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد. نوکیا 7.2 در نسخه پایه دارای 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بوده و در بالاترین نسخه خود با 128 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد. البته در نسخه دارای 4 گیگابایت رم نوکیا 7.2، شاهد استفاده از 32 گیگابایت حافظه داخلی هستیم. در حالی که نوکیا 6.2 در دو رنگ به فروش می‌رسد، کاربران می‌توانند نوکیا 7.2 را در سه رنگ سفارش دهند.

نوکیا 6.2 در نسخه مجهز به 3/32 گیگابایت رم و حافظه داخلی قیمتی برابر با 199 یورو دارد و از اواسط ماه اکتبر در کشورهای اروپایی برای فروش عرضه می‌شود. نوکیا 7.2 در نسخه دارای 4/64 گیگابایت رم و حافظه داخلی قیمتی برابر با 299 یورو دارد و بالاترین نسخه آن با 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم قیمتی برابر با 349 یورو دارد. این گوشی هوشمند از اواخر ماه جاری میلادی وارد بازار خواهد شد. مشخصات فنی مناسب، طراحی جذاب و قیمت مناسب باعث می‌شود این محصولات به فروش مناسبی در بازار دست پیدا کنند.

image

در کنار این دو گوشی هوشمند، شرکت HMD Global از سه فیچرفون نیز رونمایی کرد. یکی از این محصولات دارای طراحی تاشو بوده و با نام نوکیا 2720 معرفی شده است. این دستگاه از اینترنت 4G پشتیبانی کرده و به صورت پیش فرض از اپلیکیشن‌های فیس‌بوک، واتساپ و یوتیوب بهره می‌برد. این محصول دارای صفحه نمایش 2.8 اینچی بوده و با قیمت 89 یورو به فروش می‌رسد. گوشی بعدی، نوکیا 800 نام دارد که به بدنه مقاومی مجهز شده است. این فیچرفون از استاندارد IP68 و همچنین MIL-STD-810G پشتیبانی می‌کند. قیمت این محصول برابر با 109 یورو است. ارزان‌ترین گوشی این شرکت در ایفا 2019، نوکیا 110 بوده که برای کودکان طراحی شده است. قیمت در نظر گرفته شده برای این گوشی برابر با 20 یورو است.

در حالی که بسیاری منتظر رونمایی از نسخه بروز شده نوکیا 9 پیور ویو در نمایشگاه IFA 2019 بودند، شرکت HMD Global آن را معرفی نکرد. با این وجود، احتمال معرفی این اسمارت فون تا پیش از پایان سال جاری میلادی و در مراسمی انحصاری وجود دارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۸/۶/۱۸
از هم اکنون باید برای خرید 7.2 گام بلندی برداشت

رضا

۱۳۹۸/۶/۱۵
اگه این سام پلاستیک وطفلای نوپای دهه نود بزارن نوکیا چنان رشدی میکنه که توتاریخ فروشش رکوردمیزنه طفل نوپای دهه نود وهشتاد چی حالیشه ازنوکیا غووووووول تکنلوژی