خانهاخبار
احتمال افتتاح اپراتور جدیدی توسط گوگل و Dish قوت گرفت

احتمال افتتاح اپراتور جدیدی توسط گوگل و Dish قوت گرفت

با توجه به ادغام دو اپراتور بزرگ تی-موبایل و اسپرینت، به نظر می‌رسد که تجهیزات آن‌ها قرار است به شرکت Dish برسد و این شرکت نیز می‌خواهد با همکاری گوگل اپراتور جدیدی در آمریکا راه‌اندازی کند.
۱۳۹۸/۴/۱۹

دو اپراتور بزرگ T-Mobile و اسپرینت به منظور متقاعدسازی وزارت دادگستری آمریکا مبنی بر صدور مجوز ادغام این دو کمپانی، با شرکت سرویس‌دهی ماهواره‌ای Dish Network در حال مذاکره هستند تا بخشی از دارایی‌های خود از جمله برند Boost Mobile و تجهیزات بیسیم شبکه‌شان را به این کمپانی واگذار کنند. این اتفاق در نهایت می‌تواند به ایجاد اپراتور جدیدی در کشور ایالات متحده منجر شود.

اکنون به گزارش نیویورک پست، گوگل می‌خواهد با همکاری شرکت Dish اپراتور جدیدی بسازد. البته سخنگوی گوگل این ادعا را رد کرده، اما منابع مختلف مدعی‌اند که Dish تنها خریدار موجود برای دارایی‌های تی-موبایل و اسپرینت (به ارزش ۶ میلیارد دلار) است و آن‌ها به این معامله نیاز دارند.

وزارت دادگستری ایالات متحده می‌گوید این دو شرکت باید به قدر کافی دارایی‌های خود را بفروشند تا امکان فعالیت حداقل چهار اپراتور بزرگ در این کشور وجود داشته باشد (AT&T، ورایزن، ترکیب تی-موبایل و اسپرینت، و یک اپراتور دیگر).

شرکت مادر تی-موبایل یعنی Deutsche Telekom ظاهرا از تشکیل اپراتور جدیدی توسط Dish و گوگل ناراضی است. این شرکت می‌گوید تنها در صورتی حاضر است دارایی‌های خود را به Dish بفروشد که آن‌ها بیش از ۵ درصد از سهم خود را به شرکت‌های شخص ثالث واگذار نکنند. این اتفاق می‌تواند مانع از قدرت گرفتن رقبای جدید شود، و به همین دلیل است که Dish و وزارت دادگستری از این معامله ابراز رضایت نکرده‌اند.

در حال حاضر، Google Fi بالاتر از تی-موبایل و اسپرینت به عنوان یک اپراتور مجازی تلفن همراه فعالیت می‌کند. ولی اگر این معامله به سرانجام برسد، Google Fi رسما می‌تواند به یک اپراتور اصلی و عادی تبدیل شود. اما پیش از هر چیز، تی-موبایل و اسپرینت باید چند ایالت آمریکا را متقاعد سازند که در مقابل این ادغام ایستادگی نکرده، و از سوی دیگر Deutsche Telekom نیز مانع از حصول توافق با Dish و گوگل نشود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)