خانهاخبار
گوگل مپس حالا زمان رسیدن اتوبوس‌های شهری و شلوغی مترو را نشان می‌دهد

گوگل مپس حالا زمان رسیدن اتوبوس‌های شهری و شلوغی مترو را نشان می‌دهد

گوگل مپس از امروز به قابلیتی مجهز شده که زمان رسیدن اتوبوس‌های شهری را نشان می‌دهد و به شما می‌گوید که متروی مورد نظرتان در حال حاضر چقدر شلوغ است.
۱۳۹۸/۴/۸

حمل و نقل عمومی راهکاری کم‌هزینه و سازگار با محیط‌زیست است که نسبت به استفاده از اتومبیل شخصی یا تاکسی برتری دارد، اما استفاده از این وسایل گاهی اوقات می‌تواند تجربه‌ای آزاردهنده باشد. اگرچه گوگل نمی‌تواند کاری برای بهبود این تجربه انجام دهد، اما حالا تصمیم گرفته تا شما را به نحوی برای آن آماده کند. اپ Maps از امروز میزان تاخیر لحظه‌ای اتوبوس‌ها و شدت شلوغی احتمالی قطارهای شهری را نشان می‌دهد.

گوگل همین حالا هم اطلاعات مربوط به تاخیر اتوبوس‌ها را در بسیاری از شهرهایی که چنین اطلاعاتی توسط مراکز حمل و نقل ارائه می‌شود در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما از امروز اطلاعات مربوطه در سایر شهرها با استفاده از داده‌های ترافیکی لحظه‌ای فراهم می‌شود. به این ترتیب، بر اساس شرایط مسیرها و زمان لازم برای طی مسافت، در اپلیکیشن Maps نشان داده خواهد شد که اتوبوس چه زمانی به ایستگاه می‌رسد.

image

علاوه بر این، در قطارهای شهری هم میزان شلوغی واگن‌ها از طریق آیکن‌های کوچک انسانی به نمایش در می‌آید – آیکن تکی به معنای خلوتی و آیکن چهارتایی به معنای شلوغی است – علاوه بر این، توضیحات متنی هم ارائه می‌شود تا متوجه شوید که مثلا جایی برای نشستن در یک قطار وجود دارد یا نه. این اطلاعات از طریق نظرسنجی‌هایی به دست می‌آید که از کاربران درباره سفرشان پرسیده می‌شود.

این قابلیت از امروز برای ۲۰۰ شهر در سراسر دنیا در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در حال حاضر اعلام نشده که چه شهرهایی در این فهرست حضور دارند، با این حال انتظار می‌رود که در آینده اطلاعات و پوشش بیشتری در این خصوص ارائه شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

من

۱۳۹۸/۴/۸
ما که همیشه یک سال بعد ازز بقیه دنیا شاید آپدیت جدید و ویژگیهای جدید رو دریافت کنیم ...