خانهاخبار
پیکسل 4 هم با دوربین چندگانه و مربعی معرفی می‌شود

پیکسل 4 هم با دوربین چندگانه و مربعی معرفی می‌شود

تصاویر تازه‌ای منتسب به پرچمداران پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال منتشر شده است که نشان می‌دهد این گوشی‌ها هم مانند آیفون‌های 2019 اپل به ماژول دوربین اصلی به شکل مربع مجهز می‌شوند. اطلاعاتی درباره جزئیات لنزهای ماژول اصلی در دسترس نیست.
۱۳۹۸/۳/۲۲

چند ماه دیگر تا معرفی پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال باقی مانده اما ظاهرا گوگل به شدت مشغول طراحی و توسعه این پرچمداران تازه‌اش است. البته که طراحی این گوشی‌ها هنوز نهایی نشده، اما افشاگری به نام استیو همرستوفر توانسته است تصاویر رندر مبتنی بر شماتیک پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس را به دست آورد و منتشر سازد. پیش از مشاهده این تصاویر در نظر داشته باشید که ممکن است این‌ها تصاویر تنها یکی از پروتوتایپ‌ها بوده باشند. از طرفی اگر گوگل واقعا چنین طراحی را برای محصول آینده خود انتخاب کند، همچنان ممکن است برخی تغییرات در آن به وجود آورد.

ماژول دوربین مربعی مشابه آیفون 11!


از زمان عرضه اولین پیکسل‌ها در سال 2016، دوربین تعبیه شده در گوشی‌های گوگل همواره از بهترین و باکیفیت‌ترین‌ها بوده است. اما همچنان که برندهای رقیب عملکردهای بیشتری را درون دوربین محصولات خود به کار گرفتند، پرچمداران این غول تکنولوژی در بخش دوربین کمی عقب افتادند. انتظار می‌رود این موضوع با آمدن پیکسل 4 تغییر کند و گوگل بار دیگر توانمندی خود را در ارائه دوربین موبایلی بسیار سطح بالا به دنیا نشان دهد.

image

 

همان‌طور که در تصاویر پیش رو هم شاهد هستیم، گوگل احتمالا از ماژول دوربین مربعی در موقعیت بالا سمت چپ پنل پشتی در نسل چهارم گوگل‌های خود استفاده می‌کند. تاریکی بیش از حد در طراحی این تصاویر باعث شده است نتوانیم درون ماژول را به خوبی ببینیم و تعداد و چینش لنزهای آن را تشخیص دهیم. از طرفی همرستوفر معتقد است که که حداقل لنزهای درون این سیستم دو تا خواهد بود. همچنین احتمال تعبیه سه لنز مجزا در این ماژول وجود دارد. اگر این شایعه صحت داشته باشد، انتظار می‌رود دو لنز تله فوتو و عریض در کنار لنز استاندارد طراحی شوند؛ در غیر این صورت پیش بینی می‌شود که لنز دوم از نوع تله فوتو باشد.

در ادامه طراحی پنل پشتی باید به طراحی دوگانه جنس پنل پیکسل 4 اشاره کنیم که مانند نسل‌های قبلی توسعه یافته است. علاوه بر این لوگوی گوگل روی این پنل شیشه‌ای به چشم می‌خورد اما حسگر فیزیکی اثرانگشت از آن حذف شده است.

ناچ دردسرساز گوگل بازمی‌گردد

اولین شایعه‌های پیکسل 4 به وجود ناچ حفره‌ای در پنل نمایش این گوشی اشاره کردند. از طرفی در این تصویر دوربین سلفی یا ناچ دیده نمی‌شود اما به خوبی می‌توان بریدگی بلندگوی مکالمه را در انتهای بالایی فریم آلومینیومی‌اش مشاهده کرد. همین موضوع نشان می‌دهد که گوگل قصد دارد ناچ را دوباره به گوشی‌های خود بازگرداند اما آن را در اندازه کوچکتری طراحی کند.

image

 

در پنل جلو همچنین انتظار می‌رود که حاشیه‌های صفحه کاهش پیدا کنند. بدین ترتیب که حاشیه‌های کناری به حداقل ممکن می‌رسند و حاشیه نواری پایین هم نسبت به نسل قبلی باریک‌تر می‌شود. در تصاویر پیش رو به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد بلندگوهای اصلی استریو را در لبه پایینی دستگاه و در کنار USB-C تعبیه کند.

همان‌طور که انتظارش می‌رفت، اثری هم از جک هدفون 3.5 میلی متری نیست. پیش از این شایعه شده بود پیکسل 4 و 4 ایکس ال به بدنه کاملا حساس به فشار مجهز می‌شوند و دکمه‌های فیزیکی هم از طراحی بدنه‌شان حذف می‌شود. در تصاویر پیش رو شاهد تعبیه دکمه‌های فیزیکی در بدنه هستیم و به نظر می‌رسد که ایده ابتدایی گوگل در توسعه پرچمداران تازه‌اش محقق نمی‌شود.

مشخصات فنی و تاریخ معرفی پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

انتظار می‌رود پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال مانند نسل‌های قبلی به تازه‌ترین پردازنده قدرتمند موجود در بازار مجهز شوند. این موضوع بدین معنی است که پرچمداران 2019 گوگل مانند پرچمدار گلکسی اس 10 سامسونگ و G8 ThinQ اپل از اسنپدراگون 855 کوالکام قدرت می‌گیرند. نسخه پایه پیکسل 4 احتمالا 128 گیگابایت حافظه داخلی غیر قابل ارتقا و 6 گیگابایت حافظه رم دارد و نسخه‌های دیگرش در کانفیگ‌های بالاتری عرضه خواهند شد.

پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال با اندروید 10 کیو به طور پیش فرض معرفی می‌شوند. این گوشی‌های همچنین مجوز IP68 دریافت می‌کنند و در مقابل نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم هستند. سایر قابلیت‌هایشان شامل باتری‌های بزرگ و امکان شارژ سریع، شارژ بی سیم و پشتیبانی از شبکه ارتباطی 4G LTE می‌شود.

انتظار می‌رود پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال در اکتبر امسال و در خلال برگزاری رویداد سالانه سخت افزاری این کمپانی رونمایی شوند. طبق معمول، روند پیش فروش این دو پرچمدار تازه بلافاصله پس از معرفی رسمی آغاز می‌شود و احتمالا یک هفته پس از آن هم شاهد عرضه گسترده‌شان خواهیم بود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ali

۱۳۹۸/۳/۲۳
به نظرم اگه این گوشی رو تمام صفحه و بدون ناچ میزد خیلی بهتر بود چون الان خیلی از برندا دارن با ناچ خداحافظی میکنند و سعی میکنند گوشی های تمام صفحه رو وارد بازار کنن. یه نقص دیگه ای هم که میتونه داشته باشه کپی کردن از اپله اگه دوربین پشت رو دوتایی بزنه خیلی بهتره تا بخواد تقلید کنه البته نظر دیگران هم محترمه