خانهاخبار
صنعت پادکست تا سال 2021 میلادی 1 میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند!

صنعت پادکست تا سال 2021 میلادی 1 میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند!

آمار و ارقام نشان می‌دهد که درآمد در صنعت پادکست رو به رشد است و همچنین انتظار می‌رود با ورود کمپانی‌های متعدد تا سال 2021 به 1 میلیارد دلار هم برسد. تبلیغات پویا در پادکست‌های صوتی راهکاری تازه و جذاب برای تبلیغات به نظر می‌رسد
۱۳۹۸/۳/۱۷

صنعت پادکست هر روز بیش از پیش توسعه پیدا می‌کند و ظاهرا این روند رو به رشد را قرار است همچنان ادامه دهد. براساس گزارشی تازه که توسط دفتر تبلیغات تعاملی (IAB) و PxC منتشر شده، این صنعت توانسته است در سال 2018 حدودا 479.1 میلیون دلار درآمد کسب کند و انتظار می‌رود که این رقم تا سال 2021 به 1 میلیارد دلار هم برسد. آخرین رقم مربوط به درآمد کسب شده در صنعت پادکست، نشان دهنده رشد 53 درصدی آن ظرف مدت تنها یک سال است.

این رقم حاکی از رشد درآمد پادکست دقیقا ادعای برخی بزرگان صنعت را مانند Spotify مورد تأیید قرار می‌دهد. این کمپانی در نظر دارد امسال تا 500 میلیون دلار در فعالیت‌های مبتنی بر پادکست سرمایه گذاری کند. Spotify حالا نه تنها کمپانی‌های استودیو محتوای پاکست مانند Parcast و Gimlet Media را خریداری کرده، بلکه حتی یک اپلیکیشن ایجاد پادکست به نام Anchor را هم خریده است. Sountrap یک شرمت دیگر از متعلقات و زیرمجموعه‌های Spotify به شمار می‌رود که همچنین یک ابزار مخصوص برای ایجاد فایل‌های پادکست را عرضه کرده است. تیم Spotify اعلام کرده است که قصد دارد بیشتر در زمینه توسعه کسب و کار تبلیغات مبتنی بر پادکست فعالیت کند. چنین روشی ممکن است بخش عمده درآمد فعالیت پادکستی را خودش ایجاد کند.

image

 

بسیاری از استارتاپ‌ها حالا در تلاش هستند در بخش‌ها و جنبه‌های مختلف صنعت پادکست شامل تکنولوژی، ایجاد کننده و بخش پلتفرم وارد شوند و فعالیت کنند. Luminary و Himalaya هرکدام حدوداً 100 میلیون دلار سرمایه جذب کرده‌اند. کمپانی تکنولوژی بازاریابی پادکست به نام Chartable هم توانسته است 1.5 میلیون دلار سرمایه جذب کند. در ادامه باید به کمپانی‌های دیگر هم مانند PodFund (مخصوص ایجاد پادکست) با جذب سرمایه 2.3 میلیون دلاری اشاره کنیم. علاوه بر این‌ها، کمپانی‌های کاملا تأسیس و راه‌اندازی شده مانند Sony Music Entertainment هم قصد دارند وارد صنعت پادکست شوند.

پادکست‌ها در حال تغییر تدریجی به تبلیغات پویا هستند که آن‌ها را قادر می‌سازد محتوای تبلیغات را در بازه‌های زمانی متفاوت به تدریج تغییر دهند و مانند سایر پلتفرم‌ها و قالب‌های دیگر، تنها شامل یک نوع تبلیغات در گوشه‌ای تصویر نباشند. در گزارش مذکور گفته شده است که تبلیغات پویا درون پادکست‌ها، 48.8 درصد از کسب و کار تبلیغات پادکستی را به خودش اختصاص داده است.

اما در کنار همه ارقامی که به آن‌ها اشاره شده، در این گزارش همچنین گفته شده است که تبلیغات خوانده شده توسط میزبان پادکست همچنان بهترین و محبوب‌ترین شکل تبلیغات باقی می‌ماند. این نوع تبلیغات همچنین مستلزم برقراری ارتباط مشخص با ارائه کنندگان و میزبانان واقعی پادکست‌ها و برنامه‌های آن‌ها است. در همین حال، برخی کمپانی‌های بزرگ هم به دنبال ایجاد و توسعه بخش تجاری مخصوص تبلیغات در صنعت پادکست هستند. برای مثال، قالب‌های تبلیغاتی Spotify می‌تواند شامل تبلیغات برندسازی شده در شکل و فرم برنامه‌ها و جُنگ‌های مخصوص یا تبلیغات اعمال شده در میان‌برنامه‌ها برای کاربران غیرویژه شود. هنوز مشخص نیست تبلیغ دهندگان ممکن است چقدر به این قالب تازه صنعتی علاقه نشان دهند اما در هر صورت، Spotify احتمالا پیشنهادهای اغواکننده‌ای برای ترغیب این تبلیغ کنندگان خواهد داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)