خانهاخبار
اولین لپتاپ 5G لنوو با چیپست اسنپدراگون 8cx معرفی شد

اولین لپتاپ 5G لنوو با چیپست اسنپدراگون 8cx معرفی شد

کوآلکام و لنوو امروز به طور مشترک در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان از اولین لپتاپ 5G خود با چیپست اسنپدراگون 8cx رونمایی کردند. این دستگاه می‌تواند سرعتی معادل 2.5 گیگابیت بر ثانیه را برای کاربران فراهم کند.
۱۳۹۸/۳/۶

کوآلکام و لنوو امروز در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان از اولین لپتاپ مجهز به ویندوز ۱۰ با قابلیت اتصال به 5G رونمایی کردند. این لپتاپ بر روی پلتفرم اسنپدراگون 8cx 5G کوآلکام ساخته شده که اولین بار در کنگره جهانی موبایل امسال معرفی شد.

این چیپست شامل مودم اسنپدراگون X55 5G کوآلکام است که نسبت به مودم قدیمی X50 قابلیت‌های بیشتری دارد. در این چیپست نیازی به مودم 4G LTE ثانویه نیست چون همین یک مودم می‌تواند کار هر دو دستگاه را انجام دهد. X55 در Cat 22 LTE از حداکثر سرعت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

جانسن جیا، معاون ارشد و مدیر کسب و کار دستگاه‌های هوشمند لنوو، می‌گوید:

ما در لنوو صرفا به خاطر خود فناوری دست به ابتکار نمی‌زنیم. هر کاری که انجام می‌دهیم برای بهبود تجربه کاربری مشتریان است. با دسترسی به شبکه 5G در PC می‌خواهیم به نیاز کاربران به سرعت‌های بالاتر پاسخ دهیم؛ برای مثال بخشی از این توانمندی‌ها عبارت‌اند از: انتقال سریع‌تر فایل‌ها، استریم با کیفیت 4K, 8K و حتی AR/VR؛ ویدیو چت با سرعت و کیفیت بالاتر؛ و افزایش نرخ نوسازی در بازی‌های موبایلی. وقتی می‌گوییم «ارتباطات نامحدود» واقعا منظورمان همین است. کاربران کامپیوترهای 5G در سراسر دنیا می‌توانند بازدهی خود را حفظ کرده، در زمان‌شان صرفه‌جویی کنند و در هر لحظه و از هر کجا به سرگرمی‌های آنلاین دسترسی داشته باشند.

image

وقتی کوآلکام از اسنپدراگون 8cx رونمایی کرد این شرکت گفت که تراشه جدید خود را برای رقابت با Core i5 اینتل وارد بازار می‌کند. این تراشه اولین چیپست ۷ نانومتری دنیا در حوزه لپتاپ است که از هشت هسته Kryo 495 به همراه یک پردازنده گرافیکی آدرنو 680 استفاده می‌کند.

در حال حاضر اطلاعات زیادی از لپتاپ جدید لنوو در دسترس نیست. اسم این سیستم فعلا «پروژه نامحدود» یا Project Limitless گذاشته شده و نباید تا سال ۲۰۲۰ منتظر عرضه آن باشیم. طراحی این لپتاپ مشابه Yoga C630 است که آن هم از پردازنده اسنپدراگون استفاده می‌کرد. بنابراین شاید نام این لپتاپ در نهایت Yoga C460 در نظر گرفته شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)