خانهاخبار
لنوو ویدیویی از گوشی منعطف RAZR 2019 را به اشتراک گذاشت

لنوو ویدیویی از گوشی منعطف RAZR 2019 را به اشتراک گذاشت

موتورولا یک ویدیوی مفهومی از اولین گوشی هوشمند منعطف خود برای رسانه‌ها به نمایش درآورده است. این گوشی احتمالا Motorola RAZR 2019 نام دارد و با قیمتی کمتر از پرچمداران منعطف سامسونگ و هوآوی روانه بازار خواهد شد.
۱۳۹۸/۲/۳۰

موتورولا هم مانند بسیاری از سازندگان امروزی به دنبال معرفی اولین گوشی هوشمند منعطف خود با طراحی پنل تاشو است. این گوشی احتمالا Motorola RAZR (2019) نامیده می‌شود و بسیاری کاربران منتظر معرفی رسمی‌اش هستند. البته ریشه این علاقه احتمالا حس نوستالژیکی است که به گوشی‌های تاشوی موتورولا داریم. موتورولا توانست 130 میلیون دستگاه از گوشی تاشوی محبوب خود به نام RAZR V3 را در سرتاسر جهان به فروش برساند اما مدتی بعد انقلابی عظیم در بازار موبایل رخ داد و این گوشی‌های تاشو از دور رقابت خارج شدند. موتورولا سال‌ها است که به فکر احیای نوستالژی محبوب کاربران خود افتاده. این سازنده در سال 2016 یک ویدیوی تبلیغاتی مرموز منتشر کرد که در آن راهروهای مدرسه‌ای قدیمی را به تصویر کشیده بود. این ویدیو به همه کاربران یادآوری کرد که در سال‌های دور چگونه تصویر سلفی ثبت می‌کردند.

ماه گذشته تصاویر رندری منتسب به RAZR 2019 منتشر شد و این گوشی تاشوی منعطف را با جعبه مثلثی و مدرن به نمایش گذاشت. علاوه بر این تا به حال ویدیوی مفهومی هم از این گوشی منتشر شده است. حالا خبرگزاری Engadget گزارش کرده که کمپانی لنوو (مالک اصلی موتورولا) هفته گذشته در خلال برگزاری رویدادی رسمی یک ویدیوی 33 ثانیه‌ای را از Motorola RAZR 2019 برای رسانه‌ها به نمایش درآورده است. گفته می‌شود که RAZR مفهومی در این ویدیو در رنگ‌های آبی، قرمز و نقره‌ای و همچنین در حالت‌های مختلف به تصویر کشیده شده است. اما چرا لنوو باید یک ویدیوی مفهومی از RAZR 2019 را در رویدادی رسمی به نمایش بگذارد؟ پاسخ ساده است. ویدیوی مفهومی منتسب به RAZR 2019 در فوریه امسال توسط طراحی به نام Waghar Khan در یوتیوب منتشر شد. این ویدیو درواقع بر اساس پتنتی طراحی شده که موتورولا آن را به ثبت رسانده است.

به خاطر داشته باشید که Motorola RAZR 2019 از برخی جهات با گلکسی فولد سامسونگ و میت ایکس هوآوی متفاوت است. پرچمدار منعطف سامسونگ رو به داخل و گوشی منعطف هوآوی رو به بیرون تا می‌شود؛ در حالی که اولین گوشی منعطف موتورولا با توجه به پتنت و ویدیوی مفهومی مذکور  و همچنین مانند RAZR V3 به صورت عمودی باز و بسته می‌شود. این گوشی همچنین برخلاف سایر گوشی‌های منعطف تاشو که در حالت باز پنل‌های 7.3 یا 8 اینچی دارند، به پنلی با حداکثر ابعاد 6.2 اینچ مجهز می‌شود. Motorola RAZR 2019 برخلاف رقیبانش بیشتر با ایده شکل گرفته است که کاربران بتوانند یک گوشی بسیار کوچک را در جیب خود حمل کنند و زمانی که آن را می‌گشایند، به یک گوشی با ابعاد رایج تبدیل شود.

Motorola RAZR 2019 ارزان‌تر از گلکسی فولد و میت ایکس خواهد بود

گفته می‌شود پنل نمایش 6.2 اینچی این گوشی وضوح تصویر 876 در 2142 و نسبت نمایش 22:9 دارد که کمی کشیده‌تر و بلندتر از نسبت سینمایی 21:9 در One Vision است. گلکسی فولد و میت ایکس از پردازنده‌های اسنپدراگون 855 و Kirin 980 قدرت می‌گیرند اما گزارش شده است که اسنپدراگون 710 قلب تپنده RAZR 2019 خواهد بود. انتظار می‌رود این گوشی از 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی و 4 یا 6 گیگابایت هم رم بهره بگیرد. هنوز درباره تعداد لنزهای دوربین این گوشی مطمئن نیستیم اما به نظر می‌رسد حسگر اثرانگشت آن هم به صورت فیزیکی در پنل پشتی قرار گیرد.

باتری Motorola RAZR 2019 به باتری 2730 میلی آمپر ساعتی با امکان شارژ Turbo سریع مجهز می‌شود و سیستم عامل پیش فرض آن هم اندروید 9.0 پای خواهد بود.

از طرفی RAZR 2019 بدون پنل نمایش کوچک ثانویه در پنل پشتی نمی‌تواند عضو واقعی از خانواده محبوب RAZR باشد. گفته می‌شود که این پنل کوچک با وضوح تصویر 600 در 800 و نسبت 4:3 برای RAZR 2019 توسعه می‌یابد.

انتظار می‌رود Motorola RAZR 2019 بسیار ارزان‌تر از گلکسی فولد 1980 دلاری و میت ایکس 2600 دلاری باشد و حدوداً 1500 دلار قیمت‌گذاری شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مازیار

۱۳۹۸/۳/۱۳
وایییی سبک سری razr می خواد بزنه
من عاشق این سبکم هنوز V3i رو دارم

محمد

۱۳۹۸/۲/۳۱
لنوو نیس که،موتورولا هس این