خانهاخبار
اوپل Grandland X پلاگین هیبرید 4 رسما معرفی شد

اوپل Grandland X پلاگین هیبرید 4 رسما معرفی شد

شرکت اوپل از یک خودروی جدید رونمایی کرد. اوپل Grandland X پلاگین هیبرید 4 از سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌برد.
۱۳۹۸/۲/۲۴

اولین خودروی اوپل با موتور پلاگین هیبریدی از راه رسید. این موضوع را مدیون گروه PSA هستیم. این سیستم از سوی کمپانی مادر در اوپل Grandland X پلاگین هیبرید 4 مورد استفاده قرار گرفته که نشان از برنامه جاه طلبانه این کمپانی برای برقی کردن محصولات خود تا سال 2024 دارد. این خودروی شاسی بلند سایز متوسط از یک موتور بنزینی به همراه دو موتور برقی بهره می‌برد.

موتور بنزینی 4 سیلندر 1.6 لیتری به همراه توربوشارژر قادر به تولید 200 اسب بخار (147 کیلووات) قدرت است. هر یک از دو موتور برقی مورد استفاده در این خودرو قدرتی برابر با 109 اسب بخار (80 کیلووات) تولید می‌کند. این موتورهای الکتریکی روی محور جلو قرار گرفته‌اند. قدرت موتور بنزینی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود تا با یک خودروی مجهز به سیستم چهار چرخ محرک روبه‌رو باشیم. قدرت تولیدی موتورها توسط یک گیربکس 8 سرعته خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

image

اوپل Grandland X پلاگین هیبرید 4 در مجموع قدرتی برابر با 300 اسب بخار و گشتاوری برابر با 450 نیوتن متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این قدرت تولیدی، شاسی بلند جدید اوپل را بالاتر از محصولاتی مانند اوپل Insignia GSi با موتور 256 اسب بخاری قرار می‌دهد. اوپل برای کراس‌اوور جدید خود یک باتری 13.2 کیلووات ساعتی در نظر گرفته که بر اساس WLTP، بردی برابر با 50 کیلومتر را در حالت تمام برقی برای این محصول به همراه دارد. این باتری با استفاده از شارژر خانگی 7.4 کیلوواتی، می‌تواند در مدت زمان 1 ساعت و 50 دقیقه به صورت کامل شارژ شود.

image

این خودروی هیبریدی مصرف سوخت پایینی دارد و همچنین آلودگی کمی تولید می‌کند. میزان تولید گاز دی‌اکسید کربن این خودرو در هر کیلومتر رانندگی برابر با 49 گرم است. بر اساس اعلام WLTP، اوپل Grandland X پلاگین هیبرید 4 برای هر صد کیلومتر رانندگی به 2.2 لیتر بنزین نیاز دارد. سرعت این خودروی شاسی بلند در مدت زمان 6.5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که قابل قبول است. حداکثر سرعت این محصول به 219 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که البته در حالت تمام الکتریکی، حداکثر سرعت به 134 کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا می‌کند.

image

اوپل فروش نمونه پلاگین هیبریدی این خودرو را چند هفته دیگر در کشورهای اروپایی آغاز می‌کند، البته خریداران برای تحویل آن باید تا اوایل سال آینده میلادی صبر کنند. گروه PSA دارای چندین زیرمجموعه از جمله پژو، سیتروئن و DS است. با توجه به این موضوع، در سال‌های آینده شاهد عرضه خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی زیادی از سوی این گروه به بازار خواهیم بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)