خانهاخبار
کاهش تولید موبایل به هوآوی اجازه می‌دهد جایگاه اپل را تصاحب کند

کاهش تولید موبایل به هوآوی اجازه می‌دهد جایگاه اپل را تصاحب کند

با توجه به کاهش تولید تلفن‌های هوشمند در بازار جهانی، و خصوصا توسط شرکت اپل، حالا هوآوی این فرصت را دارد تا به جای این شرکت در جایگاه دوم بزرگ‌ترین تولیدکننده موبایل دنیا قرار بگیرد.
۱۳۹۷/۱۰/۲۵

تحلیل‌گران انتظار دارند بخش عمده‌ای از صنعت تلفن‌های هوشمند در طول سال ۲۰۱۹ دچار دگرگونی شود. به گزارش شرکت TrendForce، انتظار می‌رود که حجم جهانی تولید تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹، در بهترین حالت، ۱.۴۱ میلیارد واحد کاهش داشته باشد، یعنی ۳.۳ درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ بدتر شود. اگر تقاضا کمتر از حد انتظار باشد، و جنگ اقتصادی آمریکا و چین ادامه داشته باشد، این میزان می‌تواند به ۵ درصد هم برسد. اما این دگرگونی نیز مثل اکثر دگرگونی‌ها، همان طور که بازندگانی دارد، برندگانی هم دارد.

اگرچه انتظار داریم سامسونگ همچنان رتبه اول بزرگ‌ترین برند موبایل دنیا را حفظ کند، اما با توجه به رقابت شدیدی که در بخش‌های رده پایین، متوسط و بالای بازار وجود دارد، این شرکت هم احتمالا به زودی شاهد کاهش فروش محصولات خود خواهد بود.

اما با این حال رقابت بر سر جایگاه دوم و سوم هیجان بسیار بیشتری دارد، چون هوآوی شانس این را پیدا کرده تا جای اپل را بگیرد. به گزارش TrendForce، این غول بزرگ چینی نه تنها در سال ۲۰۱۹ جایگاه خود را در بازار تلفن‌های هوشمند چینی حفظ خواهد کرد، بلکه به دنبال گسترش فعالیت‌های خود در بازارهای در حال توسعه در اروپای شرقی، برزیل و آمریکای جنوبی است. ولی این گزارش متذکر می‌شود که هوآوی هم نسبت به تضعیف بازار چین آسیب‌پذیر است.

در مورد اپل، این شرکت نه تنها در سال ۲۰۱۹ شاهد ضعیف‌تر شدن فروش خود خواهد بود، بلکه ترس از تعرفه‌های ناشی از جنگ اقتصادی آمریکا و چین، و تهدیدی که در خصوص بازار چین وجود دارد به وخیم‌تر شدن شرایط این شرکت دامن می‌زند. علاوه بر این، ممانعت از فروش برخی از مدل‌های آیفون در بعضی از کشورها و قیمت بالای آیفون‌ها جدید نیز مشکل دیگری است که این شرکت باید با آن دست و پنجه نرم کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

مجتبی

۱۳۹۷/۱۰/۲۶
هواوی داره جایگاه اول رو تصاحب میکنه
و البته اپل هم مجداد داره تلاش میکنه که به جایگاه دوم برسه
سامسونگ هم الارقم حمایت‌های دولتی و سود هنگفت از فروش تلویزیون های کوانتوم دات که یه ال ای دی ساده ای بیش نیست به جایگاه سوم باید رضایت بده البته اگر تا سال آینده برندی مثل وان پلاس این اجازه رو به سامسونگ بده
به هر حال چیزی که برای مصرف کننده مهمه اینکه با پولش بتونه بهترین محصول رو بخره حالا هر برندی که میخواد باشه
هیچکس فکر نمیکرد هواوی یه روز با اپل و سامسونگ در بیوفته و تبدیل به سوهان روح اون ها بشه و ممکنه یه روز هم هواوی به سرنوشت سامسونگ دچار بشه

محمد

۱۳۹۷/۱۰/۲۵
باز رفتی تو عالم تخیلات؟ اونی که داره از سامسونگ تقلید میکنه حبابیه کا فیه طراحی چند گوشی اخیرش رو ببین مثل پرچمدار آنر یا نوا4 که با دوربین زیر نمایشگر از سامسونگ a8s تقلید کرد یا میت 20 پرو که صفحه اج سامسونگ رو اسکی رفت اینو گفتم بازم میگم شاید افزایش فروش داشته ولی میزان سودش یک صدم اپل هم نیست در مورد سامسونگ هم مشخصه سال هاست پر فروش ترین برند دنیاست و حبابی تو خواب هم بهش نمیرسه.

ReZa

۱۳۹۷/۱۰/۲۵
جایگاه دوم که چند ماهه برا هواوی شده
الان رقابت هواوی با سامسونگه

بی نام

۱۳۹۷/۱۰/۲۵
خدا را شکر این اپل مزخرف زودتر برشکست شه راحت بشیم برند بهدرد نخور دو زاری فقط اسباب پُز دادن بوده از اول هیچی نداشته هیچ وقت

Genius Man

۱۳۹۷/۱۰/۲۵
همونطور که قبلا هم گفتم هواوی به اولین برند در دنیا تبدیل "شده" از سال ۲۰۱۸ مشخص بود با شکستن رکورد فروش بیش از ۲۰۰ میلیون تلفن هوشمند و محبوبیت بسیار بالا.
یکی از برندهای همسایه هواوی برای حفاظت از جایگاه فعلی خودش مجبور شده یه سری تغییراتی در تولیداتش انجام بده که کپی کامل از محصولات چینی‌ست. یکی باید بهش بگه که خیلی دیر شده تو باختی...