خانهاخبار
CES 2019: تلویزیون رول شونده ال جی از بهار امسال به بازار می‌آید

CES 2019: تلویزیون رول شونده ال جی از بهار امسال به بازار می‌آید

شرکت ال جی که در CES سال گذشته از پروتوتایپ تلویزیون رول شونده خود رونمایی کرده بود، حالا امسال در این نمایشگاه اعلام کرده که به تولید نهایی این محصول رسیده و عرضه آن از بهار 2019 آغاز می‌شود.
۱۳۹۷/۱۰/۱۸

تلویزیون رول‌شونده ال جی یکی از جذاب‌ترین محصولاتی بود که در CES پارسال دیدیم. اگر یادتان نمی‌آید، این محصول یک پنل ۶۵ اینچی OLED بود که عملا می‌توانست با فشار دادن یک دکمه رول یا لوله شود. این طرح در نمایشگاه سال گذشته، در حد یک پروتوتایپ جذاب بود، ولی حالا به واقعیت تبدیل شده و ال جی می‌خواهد عرضه آن را از ماه مارس امسال شروع کند.

این محصول رسما با نام LG Signature OLED TV R به بازار می‌آید، و سوای از این که می‌تواند لوله شده و کمترین فضا را اشغال کند، در هنگام تماشای برنامه‌های مختلف هم کاربر می‌تواند آن را طوری تنظیم کند که حاشیه‌های سیاه پایین تصویر را نبیند. چون اکثر تلویزیون‌های بازار نسبت تصویر ۱۶:۹ دارند ولی نسبت تصویر اکثر فیلم‌ها ۱.۸۵:۱ یا ۲.۳۹:۱ است.

تلویزیون جدید ال جی قابلیت دیگری موسوم به Line Mode هم دارد که در این حالت صفحه تلویزیون فقط کمی باز می‌شود تا امکان پخش موسیقی یا دسترسی به سایر قابلیت‌های دستگاه در فشرده‌ترین حالت ممکن فراهم شود.

image

این قابلیت‌ها در سایر تلویزیون‌های بازار وجود ندارد و دیدن چنین نوآوری‌های واقعا هیجان‌انگیز است. می‌توانیم امیدوار باشیم که در سال‌های پیش رو دستگاه‌های بیشتری با امکانات مشابه روانه بازار شوند.

با وجود این که سال‌هاست در CES شاهد طرح‌های پروتوتایپ از نمایشگرهای منعطف هستیم، ولی این پروژه‌ها معمولا به بازار نمی‌رسند. اکنون صرف‌نظر از بازار تلفن‌های هوشمند تاشو، این محصول می‌تواند نخستین نمونه از صفحات نمایش منعطف باشد که کاربران می‌توانند آن را خریداری کنند.

البته شایان ذکر است که ال جی این تلویزیون را به عنوان یک محصول ویژه و پریمیوم معرفی کرده است. بنابراین با توجه به طراحی مفهومی قبلی این محصول – یعنی Wallpaper TV – که حدود ۸ هزار دلار قیمت داشت، این دستگاه هم اگر گران‌تر نباشد، ارزان‌تر نخواهد بود.

با این همه، نکته مهمی که باعث نگرانی خیلی از کاربران شده، دوام این تلویزیون است. صرف‌نظر از نگرانی‌های متداولی که درباره بخش‌های مکانیکی این محصول وجود دارد، هیچ مدرکی در دست نیست که دوام چنین نمایشگری را تضمین کند. البته ال جی حتما در تست‌های خود از دوام حداقل چند ساله این محصول اطمینان یافته، ولی هیچ کس دوست ندارد محصولی با این رنج قیمت بعد از چند وقت دچار اشکال شود.

اما اگر نقص‌ها را کنار بگذاریم، این طراحی جدید به خودی خود بسیار شگفت‌انگیز است و می‌توان انتظار داشت که بسیار از مردم به خاطر این طراحی جذاب هم که شده طالب خرید آن باشند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

آریان

۱۳۹۷/۱۰/۱۹
باور بکنید یا نکنید ، در حال حاضر لیاقت ما مردم ایران همینه و نه بیشتر...
ما هنوز باور نداریم که مالک این آب و خاک (ایران) خودمونیم ، کسی که مالک چیزی باشه نمیگذاره اون چیز رو راحت بدزدن ازش و براش خیلی مهمه. از این مملکت باید مثل ناموسمون مراقبت کنیم. ما باید درک کنیم که ایرانی هستیم و در درجه اول این مملکت مال ماست و باید براش تلاش کنیم. چون از همه چیز مهم تر است.
صبح تا شب فقط دنبال کلاه گذاشتن سر هموطنامون هستیم.
چاره کار فقط شک کردن و تفکر است.

محمد

۱۳۹۷/۱۰/۱۹
بی کیفیت ترین برند بازا همین هنگ جیه که پیکسل هاش میسوزه مثل تنها فنش که در حال سوختنه یعنی رضا خالی بند یا همون حمید خالی بند

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۱۰/۱۸
خوش ب حال اونایی که پول دارن و میخرن،
ما با این وضعی که دولت برامون درست کرده حالاحالاها باید حسرت بخوریم و آه بکشیم
خدا نگذره از اونایی که آسایش را از این مردم گرفتند