خانهاخبار
سنسور دوربین سه بعدی جدید سونی، هدف اپل برای بهبود فیس آیدی

سنسور دوربین سه بعدی جدید سونی، هدف اپل برای بهبود فیس آیدی

نام سونی همواره به عنوان بزرگترین تولید کننده چیپ‌های دوربین برای گوشی‌های هوشمند بر سر زبان ها است و این بار نیز با محصول جدید خود، توجه شرکت اپل را به سمت خود جلب کرده است.
۱۳۹۷/۱۰/۱۰

شرکت سونی یکی از مهم ترین تولید کننده قطعات دوربین در دنیا به حساب می‌آید و چیپ‌های تولید شده توسط این کمپانی روی بسیاری از دیوایس‌های هوشمند به چشم می‌خورد. سنسور سه‌بعدی دوربین که توسط سونی در حال تولید است، توجه اهالی کوپرتینو را به خود جلب کرده و قصد دارند تا بری بهبود فیس آیدی، از این فناوری استفاده کنند.

BloombergQuint که یکی از شرکت‌های تجاری و مالی به حساب می‌آید، در این باره چنین گزارش داد:

چیپ‌های جدید هر دو دوربین جلو و عقب دستگاه‌های الکترونیکی را تحت پوشش قرار می‌دهد. از اواخر تابستان، تولید انبوه این قطعه سخت‌افزاری توسط سونی آغاز می‌شود تا سفارشات شرکت‌های مختلف به موقع به دست آنها برسد.

مدیر بخش سنسورهای کمپانی سونی، هیچ اطلاعاتی در مورد محصولاتی که از این سنسور بهره‌مند خواهند بود، در اختیار خبرنگاران قرار نداد، اما تکنولوژی 3D را یک بخش سودآور برای این شرکت دانست.

سونی تنها تولید کننده چیپ‌های سه بعدی دوربین نیست و اپل نیز با تولید دوربین‌های TrueDepth که نخستین بار روی آيفون X قرار گرفت، دستی بر آتش دارد.

سنسورهای جدید سونی از تکنولوژی time-of-flight یا زمان پرواز استفاده می‌کند و ساز و کار آن نیز به صورت محاسبه زمان رفت و برگشت نور انجام می‌شود.

اپل با استفاده از این فناوری در گوشی‌های خود، امکان شناسایی حرکات دست را به محصولات آینده اضافه می‌کند و به این ترتیب کاربران می‌توانند جسچرهای خاصی را برای انجام وظایف برای تلفن هوشمندشان تعریف کنند.

برخی پیش بینی‌ها نیز حاکی از آن است که اپل قصد دارد تا از این تکنولوژی در هدست واقعیت مجازی 8K خود که احتمالا در سال 2019 رونمایی می‌شود، استفاده کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

وحید محمدی

۱۳۹۷/۱۰/۱۰
سونی تقریبا تو همه ی بخشاش موفقه ولی بخش موبایلش به خاطر سیاست های غلطش داره روز به زوز کوچک تر میشه حالا بماند که گوشیهای سونی از نظر کیفیت ساخت خیلی بهتر از سایر برنداس ولی متاسفانه عموم مردم زیبایی و به کیفیت ترجیح میدن. البته به نظر من ایکس زد تری اگه به همه ی بازار ها تزریق میشد میتونست فروش خوبی داشته باشه