خانهاخبار
اپل خمیدگی برخی از آیپد پروها را تایید کرد

اپل خمیدگی برخی از آیپد پروها را تایید کرد

اپل در بیانیه‌ای تایید کرد که برخی از مدل‌های آیپد پرو به خاطر شرایط تولیدشان از همان ابتدا دارای خمیدگی هستند ولی این مشکل طبیعی است و نباید برای کاربران جای نگرانی داشته باشد.
۱۳۹۷/۱۰/۱
image

اپل به تازگی تایید کرده است که برخی از آیپد پروهای ۲۰۱۸ این شرکت با خمیدگی بسیار کمی در بدنه‌ی آلومینیومی‌شان به بازار عرضه شده‌اند. اما به گفته‌ی آن‌ها، این اتفاق اثر جانبی فرآیند تولید دستگاه بوده و در طول زمان بدتر نمی‌شود یا قرار نیست بر عملکرد این آیپدها اثر منفی بگذارد. شرکت اپل این اتفاق را به عنوان یک ایراد در نظر نمی‌گیرد.

طبق گفته‌های اپل، این خمیدگی نتیجه‌ی سردسازی اجزای فلزی و پلاستیکی آیپد پرو در طول فرآیند تولید است. این مسئله در هر دو اندازه‌ی آیپد پرو دیده می‌شود. قیمت این تبلت از ۷۹۹ دلار برای مدل ۱۱ اینچی شروع شده و تا ۱۸۹۹ دلار برای مدل ۱۲.۹ اینچی که دارای ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی و شبکه‌ی LTE است بالا می‌رود.

این واکنش به دنبال انتشار گزارشاتی ابراز شده که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی و اعضای انجمن گفتگوی MacRumors اعلام شده بود. عده‌ای از کاربران گفته بودند آیپد پرو آن‌ها بدون هیچ دلیل خاصی در قسمت بدنه‌ی فلزی خود دچار خمیدگی شده است. تعدادی از این کاربران باور دارند که این اتفاق در طول زمان و بر اثر مصرف روزانه – یا زمانی که آیپد را در کوله پشتی قرار داده‌اند – رخ داده. اما عده‌ی دیگری معتقدند که آیپدشان از روز اول این خمیدگی را داشته است.

حالا اپل تایید می‌کند که حالت دوم در برخی از موارد واقعا اتفاق می‌افتد.

image

ظاهرا این مشکل در مدل LTE بیشتر مشاهده شده، چون در این مدل یک نوار پلاستیکی وجود دارد که دو سمت تخت آلومینیومی آیپد را از هم جدا می‌کند؛ این نقطه همان جایی است که خط آنتن دو بخش فلز را از هم جدا می‌کند و خمیدگی هم در این قسمت دیده شده است. خود اپل تایید نکرده که این مشکل مختص آیپدهای سلولار است، اما برخی از خریداران مدل وای فای هم مدعی‌اند که آیپد آن‌ها چنین مشکلی دارد. این مسئله شاید در ظاهر مشکل بزرگی به نظر نرسد، ولی برای شرکت اپل اتفاق عجیبی است چون این شرکت همیشه زبانزد طراحی و تولید بی‌نقص محصولات بوده است.

البته برای کسانی که از این خمیدگی ناراضی هستند جای نگرانی وجود ندارد، چون می‌توانند در یک بازه‌ی زمانی ۱۴ روزه آیپد پروی خود را در اپل استور یا سایر خرده‌فروشی‌ها تعویض کنند. ولی هنوز مشخص نیست که بعد از پایان این بازه‌ی زمانی آیا امکان تعویض همچنان وجود خواهد داشت یا نه. با این حال اپل می‌گوید تعداد کسانی که تاکنون آیپد خود را برای تعویض به فروشگاه‌های این شرکت برده‌اند از حد نرمال بیشتر نبوده است.

image

بحث خمیدگی آیپد از زمانی داغ شد که یوتیوبر معروف JerryRigEverything در ویدیویی توانست با کمترین زحمت آیپد پروی جدید اپل را از وسط تا کند. برخی از این ویدیو به خاطر تلاش برای جذب مخاطب و جهت‌گیری مغرضانه علیه اپل انتقاد کردند. اکثر تبلت‌ها – چه تبلت‌های شرکت اپل و چه سایر تبلت‌ها – وضعیت مشابه‌ای دارند و در صورت فشار آوردن خم می‌شوند. تبلت‌های امروزی دستگاه‌های ظریفی هستند که صفحه‌ی بزرگی دارند. وزن آیپد پرو ۱۱ اینچی اپل چیزی حدود ۵۰۰ گرم است. و با وجود گذشت دو ماه از معرفی این تبلت، تا قبل از انتشار ویدیوی مذکور ندیده بودیم کسی از خمیدگی یا ایراد تولیدی این دستگاه شکایت کند. اپل می‌گوید نگرانی‌هایی که در خصوص استحکام ساختاری آیپد پرو وجود دارد بی‌پایه است و اگر خمیدگی وجود دارد این اتفاق مربوط به فرآیند تولید می‌باشد.

بنابراین نمی‌توان گفت که اتفاقی فاجعه‌باری مثل ماجرای بندگیت (Bendgate) آیفون ۶ پلاس رخ داده است. این شرکت پس از اعتراض کاربران نسبت به استحکام پایین بدنه‌ی آیفون ۶ پلاس، در نسل بعدی تلفن هوشمند خود از آلومینیوم محکم‌تری استفاده کرد. ولی همین مشکل به احتمال زیاد عاملی بود که به Touch Disease منجر شد و باعث از کار افتادن صفحه‌ی لمسی این تلفن هوشمند گردید. اپل در نهایت مجبور شد برنامه‌ای برای تعمیر دستگاه‌های معیوب خود راه‌اندازی کند. بنابراین طبیعی است که کوپرتینویی‌ها بخواهند به کاربران اطمینان بدهند که این بار نگرانی‌شان بی‌دلیل است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

مصطفی

۱۳۹۷/۱۰/۳
محمد
سامسونگ مونده چیکار کنه تو رو استخدام کرده که اینجا محتویات مغز تو خالی کنی
خدا رو شکر کم کم مشکل بیکاری داره حل میشه.

محمد

۱۳۹۷/۱۰/۲
آره مصطفی هواوی خیلی عجیبه مثلا مثل امسال ناچ رو از اپل اسکی رفت صفحه اج اولد رو از سامسونگ صفحه با دوربین زیر نمایشگر و پانچ شده رو از سامسونگ این کارا رو کرد سامسونگ و اپل موندن چکار کنن خخخخخخخخخخ

مصطفی

۱۳۹۷/۱۰/۱
هوآوی یه شرکت عجیب غریبه هست یهو میبینی فردا یه فن آوری رو میکنه تا دو سال سامسونگ سرگیجه میگیره.

محمد

۱۳۹۷/۱۰/۱
الانم هواوی پرچمدار زده که صفحه نمایشش سبز میشه خخخخخخخخ

محمد

۱۳۹۷/۱۰/۱
از هنگ جی بهتره اونم صد برابر