خانهاخبار
‏Dendrobium D-1، اولین هایپرکار تمام برقی سنگاپوری با موتور 1800 اسب بخاری!

‏Dendrobium D-1، اولین هایپرکار تمام برقی سنگاپوری با موتور 1800 اسب بخاری!

‏Dendrobium D-1 اولین هایپرکار تمام برقی سنگاپوری محسوب می‌شود که شتاب آن برابر با 2.7 ثانیه است.
۱۳۹۷/۸/۹

هایپرکار Dendrobium D-1 برای اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو در سال گذشته میلادی در معرض دید عموم قرار گرفت. در حالی که از زمان معرفی تا به امروز اطلاعاتی در رابطه با برنامه تولید هایپرکار D-1 منتشر نشده بود، به تازگی شرکت خودروسازی Dendrobium اعلام کرده این محصول در انگلستان تولید می‌شود. این خودرو به تازگی در این کشور به نمایش گذاشته شده است.

هایپرکار D-1 در ابتدا توسط شرکت سنگاپوری Vanda Electrics طراحی و سپس توسط کمپانی Dendrobium توسعه یافت. در این پروژه شرکت Williams Advanced Engineering نیز مشارکت داشته است که در تولید آن نیز با Dendrobium همکاری می‌کند. هایپرکار D-1 قدرتی برابر با 1800 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد و گشتاور تولیدی موتور آن برابر با 2000 نیوتون متر است. در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با باتری این خودرو در فضای مجازی منتشر نشده است.

image

در حالی که Dendrobium در رابطه با مسافت کامل پیمایش و همچنین مدت زمان شارژ باتری این خودرو اطلاعاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است، اعلام کرده این هایپرکار از باتری لیتیوم یونی بهره می‌برد. به نظر می‌رسد این شرکت سنگاپوری قصد دارد از باتری حالت جامد در خودروی تمام الکتریکی خود استفاده کند.

هایپرکار D-1 به دو موتور الکتریکی مجهز می‌شود. این دو موتور سرعت این محصول را در مدت زمان 2.7 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. راننده این خودرو می‌تواند به سرعت بالاتر از 320 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. در حالی که این محصول عملکرد مناسبی دارد، شتاب آن در مقایسه با خودروهای رقیب کمتر است. شتاب هایپرکارهای برقی Rinac C_Two و پینینفارینا PF0 کمتر از 2 ثانیه است.

image

اگرچه شرکت Dendrobium برای تولید این خودرو از فیبر کربن استفاده خواهد کرد، اما هایپرکار D-1 وزن بسیار بالایی دارد. وزن این خودرو به 1750 کیلوگرم می‌رسد که برای یک هایپرکار بسیار زیاد است. در حالی که این خودرو در انگلستان به تولید می‌رسد، اطلاعاتی در رابطه با زمان تولید و همچنین کشورهایی که این محصول در آن عرضه می‌شود منتشر نشده است.

image

شرکت Dendrobium در زمان معرفی اولیه به امکان عرضه هایپرکار D-1 در سال 2020 اشاره کرده بود؛ با این حال اخیرا اطلاعاتی در این زمینه منتشر نشده است. مدیر عامل کمپانی Dendrobium، آقای Nigel Gordon-Stewart در رابطه با این خودرو گفته است:

پس از سال‌ها فعالیت در صنعت خودروهای سوپراسپرت، صادقانه می‌توانم بگویم که شرکت Dendrobium یکی از جذاب‌ترین و آینده‌نگرانه‌ترین برندی محسوب می‌شود که در آن حضور دارم. ما موتورهای مورد استفاده در این هایپرکار را خودمان طراحی کرده‌ایم و از باتری‌های تولید خود در آن استفاده می‌کنیم. قصد داریم باتری‌های حالت جامد را در این محصول مورد استفاده قرار دهیم که البته باید تا قابل اطمینان شدن و همچنین به‌صرفه شدن این فناوری صبر کنیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)