خانهبررسی‌ها
مقایسه OnePlus 6T و OnePlus 6؛ کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

مقایسه OnePlus 6T و OnePlus 6؛ کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

پرچمدار OnePlus 6T سرانجام معرفی شد. این گوشی تفاوت‌های متعددی با نسل قبلی ندارد اما همین موارد اندک می‌توانند به خوبی نشان دهنده ارتقای سطح کیفیت و طراحی کمپانی وان پلاس باشند. در مطلب پیش رو دو مدل OnePlus 6T و OnePlus 6 را مقایسه می‌کنیم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۷/۸/۱۰

کمپانی چینی وانپلاس روز گذشته نسل تازه پرچمداران خود را به نام OnePlus 6T رسما معرفی کرد و حالا نوبت مقایسه این گوشی سطح بالا با سایر پرچمداران مهم بازار رسیده است. پیش از هر چیز می‌خواهیم OnePlus 6T را با نسل قبلی‌اش OnePlus 6 که در ابتدای سال جاری معرفی شد و هنوز یک سال از رونمایی رسمی آن نگذشته است، مقایسه کنیم. با ما همراه باشید تا به خوبی متوجه تفاوت‌های این دو گوشی مشابه اما تاحدودی مشابه شوید.

OnePlus 6 در ابتدای سال جاری معرفی شد و باتوجه به قیمت مناسب، مشخصات سطح بالا و طراحی ظاهری جذابش به خوبی توانست توجه همگان را به خود جلب کند. این گوشی بدون شک از مهم‌ترین گوشی‌های نیمه اول سال 2018 به شمار می‌رود و نباید آن را به زودی فراموش کرد.

image

اغلب کمپانی‌هایی که در استراتژی محصول خود برای عرضه حداقل دو مدل پرچمدار در خلال یک سال برنامه ریزی می‌کنند، مشخصات فنی و قابلیت‌های تقریبا یکسانی را در هر دو مدل مذکور به کار می‌برند. به همین خاطر شباهت مشخصات فنی و داخلی OnePlus 6T و OnePlus 6 نباید شما را متعجب کند. هر دو پرچمدار 2018 وان پلاس از پردازنده داخلی قدرتمند کوالکام اسنپ‌دراگون 845 بهره می‌برند، وضوح تصویر پنل نمایش آن‌ها یکسان است (البته پنل نمایش در OnePlus 6T کمی بزرگ‌تر است) و همچنین مشخصات فنی درون دوربین اصلی‌شان هم مشابه توسعه یافته است (و حتی مشخصات دوربین سلفی هم یکسان است). همان‌طور که اشاره کردیم، شباهت‌های متعددی میان این دو مدل 2018 وان پلاس دیده می‌شود اما تفاوت‌های عمده‌شان در دو بخش مختلف در نظر گرفته شده است که می‌تواند آن‌ها را به کلی از یکدیگر متمایز سازد.

image

اولین تفاوت این دو نسل در باتری آن‌ها دیده می‌شود. OnePlus 6T حالا از باتری بزرگی با ظرفیت 3700 میلی آمپر ساعت قدرت می‌گیرد در حالی که OnePlus 6 با باتری 33 میلی آمپر ساعتی روانه بازار شد. این تغییر درواقع بهبود و ارتقای مشخصات داخلی در دو نسل قلمداد می‌شود و به نظر می‌رسد که OnePlus 6T قادر است بیش از نسل قبلی خود دوام بیاورد و تجربه کاربری را بهبود ببخشد. دومین تفاوت پشتیبانی OnePlus 6T از باندهای ارتباطی بیشتر است که از هر نظر بهتر به نظر می‌رسد.

image

به جز مشخصات داخلی و فنی یک مورد دیگر هم وجود دارد که ممکن است مانند همیشه برخلاف میل کاربران باشد؛ این مورد به خصوص حذف جک هدفون 3.5 میلی متری است. OnePlus 6T حالا از حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش پشتیبانی می‌کند. این قابلیت هنوز به ندرت در گوشی‌های هوشمند دیده می‌شود و با در نظر گرفتن قیمت مناسب این گوشی باید آن را از بهترین نقاط قوت و مهم‌ترین موارد در افزایش فروش آن دانست. از طرفی تعبیه حسگر پیشرفته اثرانگشت زیر صفحه نمایش هم نمی‌تواند جای جک هدفون 3.5 میلی متری را در این گوشی بگیرد یا حتی حذفش را توجیه کند. در نگاه اول ممکن است تصور کنید که وان پلاس می‌توانست این جک را همچنان در بدنه حفظ کند و کاربران خود را خوشحال و راضی نگه دارد؛ اما هرچه بیشتر به این موضوع توجه کنید و OnePlus 6T را مورد بررسی عمیق قرار دهید؛ متوجه می‌شوید که کمپانی سازنده بهترین تصمیم را در این باره أخذ کرده و چاره دیگری هم نداشته است. تعبیه جک هدفون 3.5 میلی متری در OnePlus 6T می‌توانست امکان تعبیه برخی دیگر از قطعات داخلی را از بین ببرد و بدین ترتیب گوشی مذکور دیگر قادر نبود از حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش پشتیبانی کند. اگر شما به جای کمپانی سازنده بودید و چنین فرصت طلایی برای تأثیرگذاری در دست داشتید، از فرصت استفاده می‌کردید یا همچنان همان رویکرد قدیمی در طراحی را در پیش می‌گرفتید. وان پلاس میان استفاده از امکان محبوب اما قدیمی جک هدفون 3.5 میلی متری و قابلیت نوین و خلاقانه تعبیه حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش، تازه‌ترین تکنولوژی روز را برگزیده است.

image

اگر وان پلاس در روند توسعه گوشی تازه خود جک هدفون 3.5 میلی متری را حفظ می‌کرد، مجبور می‌شد حسگر اثرانگشت را به صورت فیزیکی در نظر بگیرد و آن را در پنل پشتی تعبیه کند. بدین ترتیب OnePlus 6T دیگر تفاوتی با OnePlus 6 نداشت و مانند آن به نظر می‌رسید. بسیاری از افراد در جامعه وان پلاس و کاربران گوشی‌های این کمپانی محبوب چینی همچنان طرفدار استفاده از جک هدفون 3.5 میلی متری هستند اما وانپلاس تصمیم مهمی اخذ کرده است که به نظر ما ارزشش را دارد به خاطر آن از قابلیت جک هدفون صرف نظر کرد. یک لحظه تصور کنید که OnePlus 6T با حفظ جک هدفون 3.5 میلی متری و حسگر اثرانگشت فیزیکی در پنل پشتی معرفی می‌شد. احتمالا همگی معترض می‌بودیم که چرا این گوشی درست مانند مدل قبلی از چند ماه پیش توسعه یافته است و اساسا چه تفاوتی با آن دارد. در صورتی که تفاوت معناداری میان این دو گوشی وجود نداشته باشد اصلا چه لزومی به معرفی نسل تازه هست؟

یکی از مهم‌ترین تغییرات در OnePlus 6T نسبت به نسل گذشته ارتقای کیفیت دوربین آن است. از نظر تئوریک، مشخصات سخت افزاری دوربین در OnePlus 6T کاملا مشابه OnePlus 6 در نظر گرفته شده است اما تجربه چیز دیگری را به اثبات می‌رساند. OnePlus 6T از وضعیت تازه‌ای به نام Nightscape Mode بهره می‌برد که امکان فوکوس را در شرایط تصویربرداری با نور کم بهبود می‌بخشد. OnePlus 6T در حال حاضر با توجه به این قابلیت از دوربین نسل قبلی پیشی گرفته است اما گفته می‌شود که کمپانی سازنده قصد دارد قابلیت مذکور را به زودی و به صورت به روز رسانی نرم افزاری به OnePlus 6 هم اضافه کند. اگر این شایعه صحت داشته باشد، احتمالا دیگر تفاوتی میان عملکرد دوربین این دو گوشی 2018 وجود نخواهد داشت. حتی اگر Nightscape Mode به OnePlus 6 اضافه شود هم امیدواریم تفاوتی میان عملکرد دوربین این دو گوشی دیده شود؛ چراکه همان‌طور که اشاره کردیم، میان این دو نسل باید تفاوت‌های مشهودی وجود داشته باشد.

image

OnePlus 6T قرار است به زودی به قیمت 549 دلار روانه بازار شود. این گوشی خوش قیمت با توجه به مشخصات فنی داخلی و همچنین طراحی ظاهری کاملا ارزش خرید دارد. در مقابل OnePlus 6 به قیمت 529 دلار در حال حاضر در بازار به فروش می‌رسد و از نظر ما OnePlus 6T با توجه به حسگر سطح بالای اثرانگشت در زیر صفحه نمایش، پشتیبانی از باندهای ارتباطی بیشتر، باتری بزرگ‌تر و همچنین بریدگی حاشیه قطره‌ای و بسیار کوچک ارزش خرید بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد.

image

 

image

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

دادا

۱۳۹۷/۸/۱۴
منی که همچنان دارم با گوشی نوکیا N90 سر میکنم اگه شرایط اقتصادی چنین قمر در عقرب نشده بود حتما این گوشی رو میگرفتم چون فکر میکنم ارزش خرید بالایی داره با این مشخصات شروع قیمت از 550$ من مشابهی براش ندیدم .
ولی خوب فعلا که .... وان پلاس 6T به سبد آرزوهام که گذاشتم تو فرقون گوشه ذهنم اضافه شدی به امید دیدار در آینده ای روشن.
(خدا عاقبت مسئولین و بخیر کنه ما ضعفا که تکلیفمون روشنه)
#سحر نزدیک است

dada

۱۳۹۷/۸/۱۴
دوست خوب تا تولید انبوه فاصله داره و فقط کار شرکتهای بزرگی مثل سامسونگ و هواویی که اولینها تو ارائه این مدلها بصورت انبوه باشن .
و 100% تو بازار جهانی بصورت عمده تا نوروز98 موجود نخواهد شد چه برسه به ایران حالا اگه هم تا حدود 2 سال دیگه هم بخواد برسه دست بازاریهای ما با آب کردن گوشیهای دست دو امکان خریدش نیست باید به فکر آب کردن پرایدهامون باشیم .

کیان

۱۳۹۷/۸/۱۲
ببخشید یه سوال داشتم میشه عوامل خود جی اس ام جوابشو برام ایمیل کنن اگه زحمتی نیست ؟
من دنبال وان پلاس 6T هستم و هرجا داخل شهر مشهد رفتم حتی نمیدونن وان پلاس چی هستش چه برسه که بیارن موندم چجوری کارشون گوشیه ولی حتی نمیدونن وان پلاس چیه - خواستم بپرسم از کجا میتونم این گوشی رو تهیه کنم آیا اینترنتی میشه از شما یا جای دیگه خرید کنم چون حتی شما هم وان پلاس رو جزء گوشیاتون قرار ندادین / ممنون میشم جوابشو برام ایمیل کنید / Gamekian18@yahoo.com

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۸/۱۰
همه گمان می‌کردیم اولین گوشی با نمایشگر تاشو را سامسونگ یا هوآوی معرفی می‌کنه، در صورتی که یک "شرکت‌کوچولوی‌آمریکائی" بعنوان اولین شرکت از این محصول رونمایی کرد. با قیمت۱۳۰۰ دلار
گوشی‌هاتونو (تا منسوخ نشدن) هرچه سریعتر ببرید آب کنید تبدیل کنید پول‌نقد، و برای برخورداری از نسل‌جدیدگوشی‌ها در نوروز۹۸ مهیا شوید??