خانهاخبار
احتمال معرفی دو گوشی S5 Pro و Z5 Pro لنوو در آینده نزدیک

احتمال معرفی دو گوشی S5 Pro و Z5 Pro لنوو در آینده نزدیک

نایب رئیس لنوو روز گذشته با انتشار تیزر تبلیغاتی تازه‌ای از احتمال معرفی یک گوشی هوشمند با دوربین چهارگانه خبر داد. علاوه بر این به نظر می‌رسد که گوشی مورداستفاده برای انتشار این تصویر S5 Pro باشد در حالی که لنوو هنوز چنین مدلی را رسما معرفی نکرده است.
۱۳۹۷/۷/۱۰

گوشی هوشمند Lenovo S5 در ماه مارس گذشته رسما معرفی شد. این گوشی در مقایسه با Redmi Note 5 شیائومی از مشخصات و ویژگی‌های سطح پایین‌تری برخوردار بود و به همین خاطر مورد انتقاد قرار گرفت. حالا پس از 6 ماه به نظر می‌رسد که لنوو قصد دارد نسخه تازه‌تری را از آن تحت عنوان S5 Pro معرفی کند.

شبکه اجتماعی Weibo یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی چینی به شمار می‌رود که اغلب برندها در آن اخبار تازه‌شان را منتشر می‌کنند. جالب است بدانید که اگر با گوشی وارد حساب کاربری Weibo خود شوید و در آن مطلب تازه‌ای ارسال کنید، مدل دستگاه شما به همراه این پست به نمایش گذاشته می‌شود. چانگ چنگ، نائب رئیس لنوو، روز گذشته در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی Weibo تیزر تبلیغاتی تازه‌ای را از دوربین یک گوشی هوشمند مرموز منتشر کرد و طراحی ماژول 4 گانه آن را که به شکل مربع طراحی شده بود، به نمایش گذاشت. نکته جالب توجه در این پست تازه درواقع مدل گوشی مورد استفاده این مقام رسمی برای ارسال تصویر تیزر مقابل است. به نظر می‌رسد که چانگ چنگ برای انتشار این تیزر تازه از گوشی هوشمندی به نام Lenovo S5 Pro استفاده کرده است.

image

افشای مدل مذکور در حال حاضر تنها سند معتبر مبنی بر تأیید وجود گوشی Lenovo S5 Pro به شمار می‌رود و هنوز نمی‌دانیم که گوشی تازه لنوو قرار است چگونه طراحی شود و از چه مشخصات فنی بهره ببرد.

گوشی Lenovo S5 با صفحه نمایش 5.7 اینچی فول اچ دی پلاس و پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 625 معرفی شده است و از 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. این گوشی به دوربین دوگانه 13 مگا پیکسلی مجهز شده و یک لنز 16 مگا پیکسلی هم برای ثبت سلفی در پنل جلوی آن قرار گرفته است. انتظار می‌رود مدل S5 Pro از پردازنده سطح بالاتر و پیشرفته‌تری قدرت بگیرد، به باتری با ظرفیت بیش از 3000 میلی آمپر ساعت مجهز شود و احتمالا از دوربین دوگانه باکیفیت‌تری هم بهره ببرد. علاوه بر این موارد ممکن است لنوو نسخه Pro این میان رده را با صفحه نمایش بزرگ‌تر از نسخه استاندارد و همچنین حاشیه‌های باریک‌تری معرفی کند.

image

گوشی Z5 لنوو پیش از این با پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 636 معرفی شده است و به همین خاطر تصور می‌کنیم که S5 Pro با این پردازنده معرفی نشود. بدین ترتیب پیش بینی می‌شود که S5 Pro به پردازنده مدیاتک Helio P60 مجهز شود. این پردازنده قدرتمندتر از اسنپ‌دراگون 625 است و تقریبا هم سطح اسنپ‌دراگون 636 عمل می‌کند.

اما سرنوشت ماژول دوربین چهارگانه که در تیزر پیش رو دیده می‌شود چه خواهد شد؟ این ماژول مربعی بسیار شبیه به دوربین سه گانه در پرچمداران تازه Mate 20 هوآوی به نظر می‌رسد و همچنین نشان می‌دهد که لنوو به طور جدی به دنبال توسعه یک گوشی هوشمند با دوربین اصلی چهارگانه است. پیش از این هم گفته شده بود که این سازنده یک گوشی هوشمند سطح بالا را با طراحی کاملا بدون حاشیه در دست توسعه دارد. انتظار می‌رود این گوشی Z5 Pro نامیده شود و با مشخصات فنی و ظاهری سطح بالایی ازجمله دوربین اصلی چهارگانه به بازار اره یابد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)