خانهاخبار
گلکسی S10 به سومین نسل اسکنرهای اولتراسونیک مجهز می‌شود

گلکسی S10 به سومین نسل اسکنرهای اولتراسونیک مجهز می‌شود

طبق گزارشات سامسونگ، پرچمدار بعدی این شرکت جدیدترین نوع اسکنرهای اولتراسونیک را به خدمت خواهد گرفت. این اسکنر که محصولی نوآورانه از کوالکام است قابلیت تعبیه در عمق 1.2 میلیمتری را دارد.
۱۳۹۷/۶/۲۶
image

اسکنرهای اثر انگشتی که قابلیت جایگیری زیر صفحه نمایش گوشی‌های فاقد حاشیه را دارند در ابتدا از نوع اپتیکال بودند و سپس به اولتراسونیک ارتقا یافتند. حال در ادامه روند پیشرفت این تکنولوژی، انتظار می‌رود گلکسی S10 از نسل سوم اسکنرهای اولتراسونیک بهره‌مند شود که به ادعای رسانه‌های کره‌ای تاکنون در گوشی هوشمند دیگری مورد استفاده قرار نگرفته است.

اینطور پیش‌بینی می‌شود که حضور سومین نسل از سنسورهای اولتراسونیک کوالکام سهم قابل توجهی در افزایش فروش گلکسی S10 داشته باشد چرا که این نخستین بار است که این اسکنر در مرحله تولید انبوه یک گوشی پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته در حال حاضر نیز اسکنر اثر انگشت برخی گوشی‌های موجود در بازار زیر صفحه نمایش تعبیه شده است مثل  ویوو نکس، که دوربین سلفیش به شکل پاپ آپ طراحی شده است، اما این اسکنرها از نوع اپتیکال بوده و سازنده آنها شرکت چینی Gudix است. سامسونگ قصد دارد محصولات میان‌رده سری A خود را به اسکنرهای Gudix مجهر کند و اسکنر پیشرفته کوالکام را به گلکسی S10 اختصاص دهد.

image

نسل دوم سنسورهای اولتراسونیک کوالکام این توانایی را دارند که حتی از زیر شیشه‌ای به ضخامت 800 میکرون نیز عملکرد خوبی را ارائه دهند که در مقایسه با نسل نخست، که تا عمق ۳۰۰ میکرون را پشتیبانی می‌کرد، پیشرفت قابل توجهی محسوب می‌شود. طبق گزارش هواوی قرار است این اسکنر در گوشی میت 20 پرو به خدمت گرفته شود. با این حال برای مشاهده عملکرد نسل سوم اسکنرهای اولتراسونیک چاره‌ای جز انتظار برای انتشار گلکسی S10 نداریم.

طبق نظر برخی تحلیلگران، سامسونگ برای انتخاب تکنولوژی اسکنر اثر انگشت گلکسی S10، راه‌‌حل‌های ارائه شده از سوی سه شرکت را بررسی کرده، که بطور خلاصه در تصویر زیر نشان داده شده است، و در نهایت پیشنهاد کوالکام را به دلیل توانایی‌های فوق‌العاده‌ اسکنرش پذیرفته است: این اسکنر زیر نمایشگری به عمق 1.2 میلیمتری نیز می‌تواند به خوبی کار کند، قابلیت تشخیص فرمان‌های حرکتی(جستچر) را دارد، می‌تواند دستگاه شما را حتی از زیرآب روشن و قفل آن را باز کند و در نهایت اینکه توانایی تشخیص گردش خون و ضربان قلب را نیز دارد. همانطور که در جدول مشاهده می‌کنید، اسکنر پیشنهادی کوالکام توانایی تشخیص در عمق بیشتری را دارد، بنابراین در مقایسه با سایر پیشنهادات کمترین تاثیر را بر روی کیفیت و عملکرد صفحه نمایش خواهد گذاشت.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

جاوید

۱۳۹۷/۶/۲۷
جدولی که در موردش صحبت کردین نیست!!

فرزاد

۱۳۹۷/۶/۲۶
روزیو میبینم گوشی شده 100 میلیون

امیر

۱۳۹۷/۶/۲۶
اول بیاد جنس بدنه ی آشغالشو درست کنه بعد این سنسورای بی مصرفو بزاره تو گوشیاش باهاش مردمو گول بزنه..بعد یک ماه پشت و روی گوشیم دفتر نقاشی شده اینقد خش افتاده..ناخن گیر می می کنه تو خش های صفحش :/