خانهاخبار
اسپیکر بلوتوث تسکو؛ زیبایی و قدرت صدا

اسپیکر بلوتوث تسکو؛ زیبایی و قدرت صدا

اسپیکر TS 2386 تسکو یکی از اسپیکرهای زیبای بازار است که به لطف ووفری که در قاب پشتی‌اش تعبیه شده تجربه صدایی متفاوت از رقبا را برایتان به ارمغان می‌آورد.
۱۳۹۷/۶/۱۹

اسپیکرهای بلوتوث در حال تبدیل شدن به وسایلی هستند که بیشتر افراد آن‌ها را جزوی از لوازم ضروری خانه خودشان می‌بینند. این دیوایس ها علاوه بر اینکه باید صدای خوبی داشته باشند و بتوانند از پس پخش موزیک باکیفیت بربیایند باید از نظر ظاهری هم مخاطب را جذب کنند و در زیبایی دکوراسیون منزل یا محل کار اخلالی به وجود نیاورند.

تسکو در ایران‌ طی سال‌های اخیر قدم‌های خوبی در جهت پیشرفت و رساندن خودش به کمپانی‌های بزرگ فناوری برداشته و همین امر سبب شده تا محصولاتی را با قیمت مناسب به بازار عرضه کند که در خور توجه هستند و چیزی از رقبای خارجی خودش کم ندارد.

در این مقاله نگاهی به اسپیکر بلوتوث این کمپانی می‌اندازیم که علاوه بر ظاهر به‌روزش امکانات فوق‌العاده‌ای را در خود دارد که نیاز شما را به اسپیکری قابل‌حمل به‌طور کامل مرتفع می‌کند؛ اسپیکری که امروز در مورد آن صحبت می‌کنیم مدل TS 2386 است و یک اسپیکر بلوتوث و قابل‌حمل است.

image

 

طراحی

معمولا بیشتر اسپیکرها یا طراحی دایره‌ای دارند یا اینکه مستطیل شکل هستند. تسکو تصمیم گرفته تا از طراحی دایره‌ای برای این اسپیکر استفاده کند. جلوی دستگاه بخش بزرگی را می‌بینیم که با پارچه پوشانده شده و لوگوی تسکو روی آن قرار گرفته است. این بخش در حقیقت همان بلندگوها هستند.

دایره‌ای که در جلوی اسپیکر می‌بینیم کامل نیست و در بخش پایینی این دایره قطع شده و یک فرورفتگی در آنجا دیده می‌شود. این فرورفتگی در حقیقت محل قرارگیری چراغ اسپیکر است که کمک می‌کند در محیط‌های تاریک و با نور کم بتوانید با کمک اسپیکر محیط را روشن کنید.

image

 

زیر اسپیکر پایه‌ای قرار دارد که در ایستادن آن روی میز یا هر سطحی کمک می‌کند. این پایه اصطکاک کمی با سطوح دارد و به همین سبب می‌توانید اسپیکر را به‌راحتی بچرخانید.

image

 

با چرخاندن اسپیکر بخش پشتی آن نمایان می‌شود. در این بخش گزینه‌های متنوعی دیده می‌شود که حاکی از توانایی اسپیکر در اتصال و پخش موزیک از روی منبع‌های مختلف است. بالای بخش پشتی 5 کلید را مشاهده می‌کنید که عبارت‌اند از: روشن و خاموش کردن، قطع و وصل موزیک یا تماس، روشن و خاموش کردن چراغ، عقب بردن و جلو بردن.

image

 

طراحی تمام این کلیدها به‌گونه‌ای است که تو رفتگی دارند و زمانی که جلوی چشمان شما نیستند به‌راحتی می‌توانید با لمس کرند آن‌ها را پیدا کنید.علاوه بر این کلیدها 4 درگاه در بخش پشتی دستگاه دیده می‌شود که آن‌ها هم عبارت‌اند از: درگاه میکرو یو اس بی که برای شارژ کردن استفاده می‌شود، درگاه یو اس بی که برای اتصال حافظه خارجی به کار می‌رود، درگاه ورودی کارت حافظه خارجی TF و درنهایت درگاه وردی AUX.

image

 

در پشت دستگاه یک دایره دیده می‌شود که در حقیقت ووفر است و برای پخش صداهای بم استفاده می‌شود و در پخش باکیفیت صدا تاثیر بسیار مهمی دارد علاوه بر اینکه باعث می‌شود خروج صدا فقط از قاب جلویی دستگاه نباشد و اگر زمان پخش موزیک پشت دستگاه باشید بتوانید جزئیات صدا را به خوبی بشنوید.

image

 

کنار درگاه شارژ اسپیکر دو سوراخ دیده می‌شود که یکی از آن‌ها چراغی است که زمان روشن بودن اسپیکر با نمایش رنگ‌های مختلف میزان باتری را نشان می‌دهد و دیگری میکروفون دستگاه است که برای مکالمه استفاده می‌شود.

یکی از ویژگی‌های مهم اسپیکرهای قابل‌حمل سبک بودن و ابعاد آن‌هاست. این اسپیکر با ابعادی در حدود 150×150×70 میلی‌متر و وزن 636 گرم دستگاهی است که به‌راحتی می‌توانید آن را با خودتان به این طرف و آن طرف ببرید. البته حضور پایه در این اسپیکر احتمالا در حمل و نقل آن کمی برایتان مشکل‌ساز شود اما این در حدی نیست که بگوییم این اسپیکر به‌راحتی قابل‌حمل نیست.

image

 

اتصالات و باتری

همان‌طور که گفتیم روش‌های مختلفی برای پخش صدا از طریق این اسپیکر وجود دارد. می‌توانید گوشی خودتان را به‌وسیله بلوتوث به آن متصل کنید. اسپیکر تسکو از بلوتوث نسخه 4.2 پشتیبانی می‌کند و امکان اتصال به آن از فاصله‌ای در حدود 10 تا 30 متر وجود دارد.

روش دیگر اتصال با سیم است. اگر یک کابل آکس داشته باشید و گوشی هوشمندتان هم جک 3.5 میلی‌متری هدفون داشته باشد می‌توانید گوشی را با کمک این کابل به این اسپیکر متصل کنید و موزیک‌های گوشی خودتان را روی آن پخش کنید.

درگاه USB این اجازه را به شما می‌دهد تا حافظه‌های خارجی با فرمت‌های exFAT و Fat32 را به اسپیکر متصل کنید و موزیک‌های روی آن‌ها را بی هیچ واسطه‌ای پخش کنید.

درگاه کارت حافظه خارجی هم از کارت‌های حافظه خارجی از نوع TF پشتیبانی می‌کند و امکان استفاده از موزیک‌های شما روی این کارت حافظه را فراهم می‌کند.

باتری استفاده شده در این اسپیکر 2200 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد که با این ظرفیت بالا نیاز شما به شارژ دوباره دستگاه را در طی مدت استفاده تا چندین ساعت از بین می‌برد.

image

 

نظر نهایی

اسپیکر TS 2386 به‌راحتی می‌تواند در گوشه خانه شما یا روی میز کارتان قرار بگیرد بدون اینکه خللی در طراحی دکوراسیون شما ایجاد کند و برعکس می‌توان از آن به عنوان جزئی از دکوراسیون منزل یا محل کار استفاده کرد. این اسپیکر در کنار طراحی دوست‌داشتنی صدای بلند و واضحی را در فضا پخش می‌کند که به لطف ووفری که در قاب پشتی‌اش جای گرفته می‌توانید صداهای بم را به خوبی هر چه تمام‌تر بشنوید که یکی از مزایا و برتری‌های این اسپیکر به انواع موجود در بازار و البته رقبای خارجی‌اش است.

www.tsco.ir

 

عکس: مرتضی احمدیه

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)