خانهاخبار
شرکت ال‌جی از گوشی‌های G7 One و G7 Fit رونمایی کرد؛ به سبک پرچمداران

شرکت ال‌جی از گوشی‌های G7 One و G7 Fit رونمایی کرد؛ به سبک پرچمداران

شرکت ال‌جی دو گوشی جدیدش را با نام تجاری G7 One و G7 Fit رونمایی کرده که پردازنده قدرت‌مندی دارند و در بالای صفحه‌نمایش 6.1 اینچی آن‌ها بریدگی اعمال شده است.
۱۳۹۷/۶/۶

نمایشگاه IFA در شهر برلین آغاز به کار خواهد کرد و شرکت‌های مختلف، اطلاعاتی را از محصولات جدید خود را که تا چند روز آینده در رویداد IFA 2018 معرفی می‌کنند؛ ارائه داده‌اند. ال‌جی پیش از هر شرکت دیگری برای حضور در رویداد جهانی اعلام آمادگی کرده  و با رونمایی از دو گوشی جدید از سری G7 رقبا را به چالش کشیده است. نسخه‌های جدید پرچمدار 2018 ال‌جی که G7 One و G7 Fit نامیده می‌شوند؛ با ارائه طراحی دوست‌داشتنی طرفداران را هیجان‌زده خواهند کرد.

image

اولین گوشی ال‌جی که G7 One نامیده می‌شود؛ تحت پروژه Android One عرضه خواهد شد و مدل دیگر به یک پردزنده قدیمی‌تر مجهز شده است و احتمالا قیمت مناسب‌تری دارد. در ادامه همراه جی‌اس‌ام باشید تا مشخصات گوشی‌های جدید ال‌جی را به طور دقیق بررسی کنیم.

LG G7 One

گوشی LG G7 One اولین محصول ال‌جی از سری G است که با تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام عرضه می‌شود؛ همان‌طور که می‌دانید، سال گذشته پردازنده اسنپدراگون 835 کوالکام در انحصار پرچمداران Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus سامسونگ بود و این موضوع ال‌جی را ناچار کرد برای معرفی هرچه سریع‌تر پرچمدارش از تراشه قدیمی‌تر اسنپدراگون 821 کوالکام در گوشی G6 استفاده کند. ال‌جی G7 ThinQ نیز با چیپ‌ست اسنپدراگون 845 کوالکام عرضه شده است.

image

گوشی جدید ال‌جی نمایشگر 6.1 اینچی از نوع FullVision با رزولوشن QHD+ دارد؛ مانند G7 ThinQ، در بالای نمایشگر LG G7 One بریدگی اعمال شده است که دوربین سلفی و بلندگوی مخاطب درون آن قرار گرفته. ایجاد بریدگی در بالای نمایشگر، باعث شده است تا نسبت ابعاد نمایشگر گوشی G7 One به 19.5 به 9 برسد؛ کشیده‌تر از پرچمداران سامسونگ که نمایشگری با نسبت ابعاد 18.5 به 9 دارند. با وجود بریدگی که در بالای صفحه‌نمایش ایجاد شده است، حاشیه‌ی پایین نمایشگر باقی مانده؛ حذف حاشیه‌ از پایین نمایشگر گوشی‌های اندرویدی به یک چالش تبدیل شده که تاکنون هیچ‌کدام موفق به رفع آن نشده‌اند.

LG G7 One به چهار گیگابایت رم مجهز شده است و 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد؛ اگر فضای ذخیره‌سازی را مناسب نمی‌دانید، می‌توانید از کارت حافظه Micro SD استفاده کنید که فضای ذخیره‌سازی را تا 512 گیگابایت افزایش می‌دهد. از آنجایی‌که مدل مذکور تحت‌ پروژه Android One عرضه شده است، نسخه خالص سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 را اجرا می‌کند و به‌زودی به سیستم‌عامل اندروید پای 9 به‌روزرسانی خواهد شد.

برخلاف دیگر گوشی‌های رده‌بالایی که در سطح بازار وجود دارند و اغلب به دوربین دوگانه مجهز شده‌اند، LG G7 One فاقد دوربین دوتایی است؛ شرکت سازنده به استفاده از یک سنسور 16 مگاپیکسلی با دیافراگم F1.6 در بدنه پشتی این مدل رضایت داده است. همچنین یک سنسور 8 مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی در جلوی گوشی گنجانده شده است که دهانه دیافراگم F1.9 داشته و زاویه دید آن 80 درجه است. با اینکه زاویه دید دوربین سلفی بالاترین مقدار ممکن نیست اما به اندازه کافی مناسب خواهد بود تا بتوانید دوستان بیشتری را در عکس‌های سلفی گروهی خود جای دهید.

LG G7 One از پردازنده پرچمدار اسنپدراگون 835 کوالکام بهره می‌گیرد (نزدیک به یک سال و نیم از معرفی این چیپ‌ست می‌گذرد) و همچنین به باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است که از شارژ سریع 3.0 کوالکام پشتیبانی می‌کند. مدل مذکور با گواهی IP68 و استاندارد نظامی MIL-STD 810G عرضه خواهد شد که مقاومت بالای آن‌را در برابر نفوذ آب و ضربه یا سقوط تضمین می‌دهد. LG G7 One از مبدل صوتی دیجیتال به آنالوگ چهارگانه (Quad DAC) و استاندارد DTS:X بهره می‌گیرد که موجب بهبود کیفیت صدای خروجی خواهد شد.

LG G7 Fit

شرکت کره‌ای مجددا از زیان‌دهی واحد موبایل خود خبر داده است و به‌نظر می‌رسد که LG G7 Fit یکی از مدل‌های رقابتی  است که ال‌جی وعده داده بود عرضه می‌کند. این گوشی از پردازنده اسنپدراگون 821 کوالکام بهره می‌گیرد؛ چیپ‌ست مذکور نسخه ارتقا تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام است که در نیمه دوم سال 2016 معرفی شده بود. به همین جهت از نظر قدرت پردازشی نباید انتظار زیادی از گوشی LG G7 Fit در مقایسه با LG G7 One یا LG G7 ThinQ داشته باشید. نمایشگر باکیفیت 6.1 اینچی QHD+ که در گوشی‌های دیگر سری G7 دیده بودیم، در این مدل به‌کار گرفته شده است و  LG G7 Fit با چهار گیگابایت رم به بازار عرضه خواهد شد. 

image

مانند LG G7 One، نسخه «Fit» گوشی LG G7 به 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است و البته نسخه «پلاس» آن با 64 گیگابایت حافظه داخلی در برخی بازارها ارائه خواهد شد. هرد و نسخه از کارت حافظه پشتیبانی می‌کنند و بنابر ادعای شرکت سازنده می‌توانید فضای ذخیره‌سازی آن‌ها را تا دو ترابایت افزایش دهید؛ البته در حال‌حاضر کارت حافظه‌ای با ظرفیت بالاتر از 512 گیگابایت در بازار یافت نمی‌شود.

مبدل صوتی دیجیتال به آنالوگ چهارگانه (Quad DAC) و مقاومت بدنه در برابر نفوذ آب و گردوغبار از دیگر مشخصاتی است که گوشی جدید ال‌جی ارائه می‌دهد. LG G7 Fit به باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است و البته تحت پروژه اندروید وان عرضه نخواهد شد؛ به همین جهت، احتمالا به‌روزرسانی اندروید پای برای این مدل نسبت به LG G7 One با مدتی تأخیر منتشر خواهد شد. 

LG G7 One به رنگ آبی مراکشی و مشکی عرضه خواهد شد و LG G7 Fit با رنگ مشکی و خاکستری پلاتینیوم راهی بازار می‌شود. قیمت و زمان عرضه این دو مدل هنوز مشخص نشده است؛ البته احتمالا در اواخر هفته و در نمایشگاه IFA 2018 جزئیات بیشتری پیرامون گوشی‌های جدید ال‌جی G7 Fit و G7 One ارائه خواهد شد.

مشخصات گوشی‌های G7 One و G7 Fit را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۶/۶
مفتش گرونه بازم بوت لوپ میشه مگه هنگ جی طرفدار هم داره غیر حمید خالی بند یا همون رضا خالی بند؟
hang Is Good

AB

۱۳۹۷/۶/۶
چون رابط کاربری الجی خیلی قوی نیس G7 one انتخاب خوبیه