خانهاخبار
خوب، بد و زشت درباره پرچمدار Galaxy Note 9 سامسونگ

خوب، بد و زشت درباره پرچمدار Galaxy Note 9 سامسونگ

سامسونگ تازه‌ترین پرچمدار خود را به نام Galaxy Note 9 هفته گذشته معرفی کرد. این گوشی با مشخصات فنی سطح بالایی توسعه یافته است اما بهترین و بدترین جنبه‌ها در طراحی آن کدام هستند؟
۱۳۹۷/۵/۲۵

سامسونگ سرانجام از تازه‌ترین پرچمدار خود تحت عنوان Galaxy Note 9 پرده برداشت. این گوشی بزرگ‌ترین گوشی 2018 از نظر ابعاد و اندازه به شمار می‌رود و پیش بینی می‌شود که میزان فروش آن هم بسیار بالا باشد. این گوشی مشخصات سطح بالایی دارد اما نمی‌توان آن را بی نقص خواند چراکه اصلا گوشی بی نقص وجود ندارد. به همین خاطر می‌خواهیم این گوشی را از هر نظر زیر ذره بین بررسی بگذاریم و نقدش کنیم.

image

بهترین نکته‌ها درباره Galaxy Note 9

سری Galaxy Note سامسونگ بیش از هرچیز به خاطر طراحی ظاهری منحصر به فرد، مشخصات و ویژگی‌های سطح بالا شهرت یافته است. از طرفی در خلال سال‌های اخیر تفاوت در طراحی پرچمداران Galaxy S و Galaxy Note کمتر شده است و همان‌طور که می‌دانید، Galaxy Note 9 از نظر ابعاد تقریبا شبیه Galaxy S9 Plus طراحی شده است. اما Galaxy Note 9 امسال دوباره به همان نقطه آغازی بازگشت که از ابتدا باعث شده بود سری پرچمداران Galaxy Note محبوب شوند. سامسونگ این گوشی را در دو نسخه با کانفیگ 6 / 128 گیگابایت و 8 / 256 گیگابایت معرفی کرده است که باتوجه به پردازنده داخلی اسنپ‌دراگون 845 آن را به گوشی قدرتمندی تبدیل کرده است. همچنین باید به صفحه نمایش 6.4 اینچی کواد اچ دی پلاس این پرچمدار اشاره کنیم که از کیفیت بالایی بهره می‌برد و رنگ‌ها را واقعی‌تر و زنده‌تر به نمایش می‌گذارد. Galaxy Note 9 همچنین به باتری بزرگی با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت مجهز شده است تا فهرست مشخصات اصلی و سطح بالای آن تکمیل شود.

image

قلم استایلوس همراه فبلت‌های سامسونگ حالا در Galaxy Note 9 نسبت به گذشته بهبود یافته است و از قابلیت‌های تازه‌تری مانند اتصال بلوتوثی به گوشی پشتیبانی می‌کند. به کمک قلم S این فبلت قادر خواهید بود با فشردن دکمه روی آن از راه دور عکس بگیرید، تصاویر گالری را جابجا کنید و بسیاری کارهای دیگر انجام دهید. قلم S درواقع کنترل از راه دور Galaxy Note 9 به شمار می‌رود و همین موضوع باعث می‌شود محبوبیت پرچمدار تازه سامسونگ در میان کاربران افزایش یابد.

سامسونگ همچنین Note 9 را در دوام باتری هم نسبت به Note 8 ارتقا داده است. نسل قبلی به باتری 3300 میلی آمپر ساعتی مجهز شده بود اما ظرفیت باتری Note 9 حالا معادل 4000 میلی آمپر شده است. این غول تکنولوژی موفق شده است Note 9 خود را به باتری بزرگ‌تر مجهز کند اما جالب است که ضخامت بدنه چندان تغییر نکرده. پیش از معرفی رسمی هم می‌دانستیم که باتری این گوشی 4000 میلی آمپر ساعت خواهد بود اما تصور می‌کردیم که ضخامت آن به طرز چشمگیری بیشتر از نسل قبلی شود. Note 8 سال گذشته با ضخامت بدنه 8.6 میلی متر عرضه شد و ضخامت Note 9 در حالی که به باتری بزرگتری مجهز شده است، تنها 2 میلی متر افزایش پیدا کرده. طراحی Note 9 با ضخامت 8.8 میلی متر توسط سامسونگ واقعا شگفت انگیز است چراکه این گوشی به باتری بسیار بزرگی مجهز شده و همچنین قلم استایلوس هم در بدنه آن تعبیه می‌شود.

نقاط ضعف Galaxy Note 9

پیش از هر چیز باید بگوییم Note 9 گران است. از طرفی امروزه بسیاری از گوشی‌های همراه با قیمت 1000 دلار روانه بازار می‌شوند و Galaxy Note 9 سامسونگ هم بدون شک یکی از قدرتمندترین و ارزشمندترین گوشی‌های بازار است اما با این وجود همچنان 1000 دلار مبلغ بسیار زیادی برای خرید گوشی همراه به نظر می‌رسد. همچنین شایان ذکر است که این گوشی‌های بسیار گران قیمت مخاطبان مخصوص خود را دارند و Galaxy Note 8 هم با قیمت مشابهی در سال 2017 به بازار راه یافت. همان‌طور که می‌دانید، اپل سال گذشته از سه آیفون تازه خود پرده برداشت و در این میان آیفون 10 که سطح بالاترین مدل بود به قیمت 1000 دلار عرضه شد. سامسونگ امسال دیگر نسخه 64 گیگابایتی از نسخه تازه Galaxy Note معرفی نکرد اما اگر این مدل سطح پایین به عنوان Note 9 استاندارد عرضه می‌شد، می‌توانست با قیمت حدودا 850 دلار به فروش خوبی دست یابد.

image

همان‌طور که گفتیم، Galaxy Note 9 به مشخصات فنی و ظاهری سطح بالایی مجهز شده است اما به دلایلی همچنان از تکنولوژی شارژ سریع نسخه 2.0 بهره می‌برد. بدین ترتیب زمان شارژ باتری بزرگ 4000 میلی امپر ساعتی در این گوشی طولانی‌تر از انتظار خواهد بود در حالی که رقیبی مانند Mate 10 Pro با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی به مدت زمان کوتاه‌تری برای شارژ کامل نیاز دارد. پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 که در Note 9 تعبیه شده است از تکنولوژی‌های شارژ سریع نسخه 3.0، 4.0 و حتی 4+ هم پشتیبانی می‌کند اما پرچمدار تازه سامسونگ از این نسل‌ها پشتیبانی نمی‌کند.

سامسونگ امسال نسل تازه فبلت‌های پرچمدار خود را در 4 رنگ مشکی، مسی، بنفش و آبی معرفی کرد اما عرضه این نسخه‌ها به بازار هدف بستگی دارد. بدین ترتیب این اپراتورها هستند که تصمیم می‌گیرند کدام نسخه را با چه رنگ و کانفیگ داخلی در اختیار کاربران قرار دهند. این موضوع همچنین به بازار کشورهای مختلف هم وابسته است.

Galaxy Note 9 به سیستم عامل پیش فرض اندروید اوریو مجهز شده است و نمی‌دانیم به روزرسانی نسخه اندروید 9.0 پای چه زمانی برای آن منتشر خواهد شد. گوشی‌های سامسونگ معمولا با تاخیر چند ماهه موفق به دریافت تازه‌ترین نسخه نرم افزاری سیستم عامل گوگل می‌شوند در حالی که بسیاری از سازندگان مانند نوکیا تلاش می‌کنند دستگاه‌های خود را با کوتاه‌ترین تأخیر ممکن به روزرسانی کنند.

image

Galaxy Note 9 بدون شک یکی از تأثیرگذارترین و مهم‌ترین گوشی‌های امسال به شمار می‌رود. این گوشی هنوز رسما عرضه نشده است و همه چیز در مقایسه‌ها و بررسی‌های آن از نظر تئوریک مرور می‌شوند. این گوشی از حافظه داخلی و باتری با ظرفیت بالا بهره می‌برد و دوربین باکیفیتی دارد. فبلت تازه سامسونگ همچنین به زیبایی طراحی شده است و از صفحه نمایش سطح بالایی بهره می‌برد. تنها نکته منفی درباره Galaxy Note 9 فعلا تنها قیمت آن است اما اگر بسته‌های ارزشمند و ویژه سامسونگ را در نظر بگیریم، این گوشی تازه قطعا ارزش خرید بالایی دارد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

مازیار

۱۳۹۷/۶/۷
اره 1000 دلار واسه نوت 9 با این همه قابلیت زیاده ولی برای اون ایفون 10 تخمی که هیچی نداره جز همون سیب پشتش مناسبه

ابی

۱۳۹۷/۵/۲۶
تحلیل بسیار ضعیفی بود و فقط به قیمت گوشی و مشخصات شارژش اشاره شد.

ابوالفضل

۱۳۹۷/۵/۲۵
سلام
لطفاً اصلاح کنید.
«... می‌دانستیم که باتری این گوشی 4000 میلی آمپر ساعت خواهد بود اما تصور می‌کردیم که ضخامت آن به طرز چشمگیری بیشتر از نسل قبلی شود. Note 8 سال گذشته با ضخامت بدنه 8.6 میلی متر عرضه شد و ضخامت Note 9 در حالی که به باتری بزرگتری مجهز شده است، تنها 2 میلی متر افزایش پیدا کرده. طراحی Note 9 با ضخامت 8.8 میلی متر توسط سامسونگ ...»
"۰.۲ میلیمتر افزایش یافته نه ۲ میلیمتر"

Mikaeel

۱۳۹۷/۵/۲۵
این باتری 4000 میلی آمپر ساعت که الان سامسونگ توی اولین گوشیش استفاده کرده و اینقد دارین تعریفش رو می کنین هواوی خیلی وقت پیش توی mate 10 و پروش گذاشت
زمانی که سال 2015الی 2016 هواوی حالت عکس برداری شب رو به دوربینش اضاف کرد سامسونگ دوتا دوربین داشت که پرتره گیره یا با مونوکروم نور پردازیش رو درست کنه یا حتی زوم 2 برابر با کیفیت داشته باشه ؟؟ نهایت قدرتی که داشت قابلیت tsp بود که واسه تاچ استفاده کرد وگرنه هیچیز خاصی نداشت
زمانی که هواوی بزرگ ترین اپراتور بود سامسونگ کجا بود؟؟
زمانی که هواوی اولین هوش مصنوعی رو توی گوشیش زد سامسونگ و اپل کجا بودن؟؟
زمانی که هواوی کایرن اختصاصی واسه خودش میزد سامسونگ داشت واسه اسم اگزینوس فونت پیدا میکرد
چرا به گوشی های هواوی نمیگین فوق العاده ؟
زمانی که هواوی گوشی های سری Y و G رو میزد سامسونگ چنتا اندروید داشت ace و grand و سری s
من مدافع هواوی نیسم ولی همه گوشی ای داشتم از نوکیا قدیمی تا ایفون x
نوت 9 هم وقتی برسیش کنی فقط دوربین و باطری داره
این cpu که الان سامسونگ کشفش کرده پارسال هواوی یه هوش مصنوعی کرد توش فروخت رفت
این دوربینش که دریچه فریمش تقیر می کنه که من یه دوربین قدیمی دارم مال سال 2009 اونم موقع عکس برداری دریچش تقیر می کنه اصن نوت ناین که هیچی نوکیا n95 وقتی از برنامه دوربین خارج میشید جلوی لنز رو میبنده منظور اینه که یه n95 باز کنین تکنولوژی دوربین اون موقع نوکیا رو با الان سامسونگ مقایسه کنید.
اون واتر کولینگ که گزاشتن احتمالا طراحش تا حالا از نزدیک واتر کولینگ ندیده یا کاپوت ماشینشو تا الان نزده بالا عاخه هیشکی نیس بگه آب ریختی تو قوطی مسی ؟؟ داداچ اون واتر پمپ و رادیاتور میخواد فدات شم اون موقع بهش میگن واتر کولینگ
چیز خاص اینه که اپل برای اینکه تجربه کاربراش از بین نره اپل تپینگ انجین رو ساخت که حس دکمه رو داشته باشیم وقتی لمسیه هوم
اینکه دکمه های فیزیکی به داخل صفحه وارد بشن ایده هواوی بود که ماشالا اسکی رفتن
اون ایده حذف جک 3.5 میلیمتری اول ایده هواوی بود که اپل توی 7 و 7+ استفادش کرد
قیمتام که ماشالا
حالا پرچمدار الان هواوی رو با پرچمدار الان سامسونگ و اپل مقایسه کنین ببینین کدوم به صرفه تره ؟؟ کدوم امکانات بیشتری داره؟؟

محمدرضا

۱۳۹۷/۵/۲۵
طراحی و چیدمان قاب پشتی هم می تونه نقطه ضعفش باشه .