خانهبررسی‌ها
مقایسه Huawei Nova 3i و Xiaomi Mi A2؛ نبرد میان‌رده‌های چینی

مقایسه Huawei Nova 3i و Xiaomi Mi A2؛ نبرد میان‌رده‌های چینی

گوشی‌های Xiaomi Mi A2 و Huawei Nova 3i از بهترین میان رده‌های موجود در بازار هستند که در مطلب پیش رو آن‌ها را از هر نظر با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۷/۵/۱۲

گوشی‌های میان رده سطح بالای موجود در بازار عمدتا به خاطر عملکرد قابل قبول دوربین و همچنین پردازنده‌های تازه و قدرتمند کوالکام و سایر سازندگان که سطح بالا هستند، رفته رفته از پرچمداران محبوب‌تر می‌شوند. Huawei Nova 3i و Xiaomi Mi A2 از تازه‌ترین گوشی‌های میان رده هستند که با وعده ارائه تجربه کاربری سطح بالا در مقابل پرداخت مبلغی اندک روانه بازار شده‌اند. مدت کوتاهی از معرفی این دو میان رده می‌گذرد و فرصت مناسبی است تا آن‌ها را از هر نظر با هم مقایسه کنیم.                

مشخصات

Huawei Nova 3i

Xiaomi Mi A2

ابعاد و وزن

157.6 × 75.2 × 7.6 میلی متر، 169 گرم

158.7 × 75.4 × 7.3 میلی متر، 166 گرم

صفحه نمایش

6.3 اینچی، وضوح تصویر 1080 در 2340 فول اچ دی پلاس، تراکم پیکسلی 409، نسبت نمایش 19.5:9، IPS LCD

5.99 اینچی، وضوح تصویر 1080 در 2160 فول اچ دی پلاس، تراکم پیکسلی 403، نسبت نمایش 18:9، LTPS IPS LCD

پردازنده  

8 هسته‌ای HiSilicon Kirin 710 با قدرت پردازش حداکثر 2.2 گیگاهرتز

8 هسته‌ای کوالکام اسنپ‌دراگون 660 با قدرت پردازش حداکثر 2.2 گیگاهرتز

رم و حافظه داخلی

4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی یا 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی microSD

4 گیگابایت رم و 32 / 64 گیگابایت حافظه داخلی یا 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی

نرم افزار

اندروید 8.1 اوریو، پوسته اختصاصی EMUI 8.2

اندروید 8.1 اوریو، اندروید وان

امکانات ارتباطی

Wi-Fi 802.11 b/g/n، بلوتوث نسخه 4.2، GPS

Wi-Fi 802.11 b/g/n، بلوتوث نسخه 5.0، GPS

 دوربین‌ها

دوربین اصلی دوگانه 16 و 2 مگا پیکسلی با دیافراگم 2.2

دوربین سلفی دوگانه 24 و 2 مگا پیکسلی

دوربین اصلی دوگانه 12 و 20 مگا پیکسلی با دیافراگم 1.8

دوربین سلفی 20 مگا پیکسلی با دیافراگم 2.2

باتری

3340 میلی آمپر ساعت

3000 میلی آمپر ساعت

سایر ویژگی‌ها

درگاه سیم‌کارت دوگانه هیبریدی

درگاه سیم کارت دوگانه

 

طراحی ظاهری

امروزه در توسعه گوشی‌های هوشمند تنها به نرم افزار و عملکرد سیستم پرداخته نمی‌شود؛ بلکه طراحی ظاهری هم اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است و هر چه زمان می‌گذرد شاهد معرفی گوشی‌های زیباتری نسبت به گذشته خواهیم بود. Huawei Nova 3i یکی از زیباترین میان رده‌های تازه و موجود به شمار می‌رود که از نظر طراحی ظاهری از رقیبش، Xiaomi Mi A2، هم زیباتر طراحی شده است. هر دو پنل جلو و پشتی این گوشی از جنس شیشه طراحی شده‌ و درون فریم آلومینیومی قرار گرفته‌اند تا نمای پرچمدارگونه‌اش را با نسبت تصویر قابل توجه تکمیل کنند. هوآوی همچنین این گوشی را در نسخه‌هایی با رنگ گرادیان هم معرفی کرده است که زیبایی ظاهری دستگاه را دوچندان به نمایش می‌گذارد. از طرف دیگر Xiaomi Mi A2 با بدنه یکپارچه از جنس فلز طراحی شده است و ظاهری کلاسیک دارد. اگر به دنبال خرید میان رده تازه‌ای با نمای ظاهری مدرن هستید، احتمالا این گوشی را نمی‌پسندید. Huawei Nova 3i در رقابت با میان رده تازه شیائومی از نظر طراحی و زیبایی ظاهری قطعا برنده است.

image

صفحه نمایش

اگر در این میان گوشی Nova 3i هوآوی را انتخاب کنید، یک دستگاه بزرگ شبیه تبلت اما با بریدگی حاشیه به دست می‌آورید. صفحه نمایش این گوشی پیکسل‌های بیشتری دارد و البته بزرگ‌تر است؛ به همین خاطر سطح نمایش جزئیات تصاویر در آن نسبت به میان رده دیگر تفاوت چندانی نخواهد داشت. از طرف دیگر، Xiaomi Mi A2 صفحه نمایش کوچک‌تری دارد اما بدون بریدگی حاشیه طراحی شده و کیفیت نمایش تصویر آن هم بسیار خوب است. در هر صورت تفاوت میان این صفحه نمایش‌ها چندان چشمگیر نیست و درواقع در سطح میان رده همه صفحه نمایش‌ها تقریبا همسان هستند.

مشخصات فنی و نرم افزاری

تعبیه سخت افزار و ویژگی‌های فنی قابل توجه بدون شک یکی از مزایای طراحی در میان رده Mi A2 شیائومی به شمار می‌رود. این گوشی به پردازنده بسیار خوب کوالکام اسنپ‌دراگون 660 مجهز شده است و حداکثر 6 گیگابایت رم دارد. علاوه بر این از اندروید وان گوگل بهره می‌برد که از پوسته‌های اختصاصی سبک‌تر است و به همین خاطر عملکرد روان و سریع‌تری دارد. بدین ترتیب Mi A2 شیائومی در زمینه سرعت و مولتی تسکینگ قطعا برنده می‌شود. از طرف دیگر Nova 3i هوآوی به پردازنده Kirin 710 مجهز شده است و البته عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش می‌گذارد.

دوربین

گوشی هوشمند Mi A2 شیائومی علاوه بر عملکرد بهتر همچنین به دوربین دوگانه اصلی در پنل پشتی مجهز شده است. این گوشی با دوربینی که از لنزهای 20 و 12 مگا پیکسلی با دیافراگم 1.8 بهره می‌برد یکی از بهترین میان رده‌های موجود در بازار از نظر کیفیت دوربین به شمار می‌رود. Mi A2 همچنین به دوربین سلفی 20 مگا پیکسلی در پنل جلو مجهز شده است و می‌تواند تصاویر و ویدیوهای سلفی باکیفیتی ثبت کند. در مقابل این گوشی میان رده Nova 3i هوآوی به دوربین دوگانه با لنزهای 16 و 2 مگا پیکسلی در پنل پشتی مجهز شده است. کیفیت دوربین اصلی Mi A2 از Nova 3i قطعا بهتر است اما باید به این نکته مهم اشاره کنیم که میان رده هوآوی از دو لنز 24 و 2 مگا پیکسلی در پنل جلو بهره می‌برد و از این نظر به Mi A2 ارجحیت دارد.

باتری

گوشی Nova 3i هوآوی به باتری بزرگ‌تری با ظرفیت 3340 میلی آمپر ساعت مجهز شده است اما ظرفیت باتری نمی‌تواند تنها معیار سنجش کارآمدی آن در نظر گرفته شود. باتری Mi A2 از ظرفیت کمتری در مقابل رقیبش برخوردار است اما از آنجا که پردازنده‌های کوالکام معمولا از نظر مصرف انرژی بهینه طراحی می‌شوند و این گوشی همچنین به اندروید ناب مجهز شده، ممکن است دوام باتری گوشی شیائومی از میان رده هوآوی بیشتر باشد. همچنین باید یادآوری کنیم که Mi A2 از امکان شارژ سریع نسخه 3.0 پشتیبانی می‌کند و می‌توانید آن را ظرف مدت 1 ساعت از 0 تا 100% شارژ کنید.

قیمت

گوشی Huawei Nova 3i در حال حاضر به قیمت 406 به فروش می‌رسد در حالی که Xiaomi Mi A2 حداقل 291 دلار برای سطح پایین‌ترین نسخه‌اش قیمت دارد.

Huawei Nova 3i

مزایا:

  • باتری بزرگ‌تر
  • طراحی زیباتر
  • صفحه نمایش بزرگ‌تر
  • دوربین سلفی دوگانه

معایب:

  • گران‌تر

 

Xiaomi Mi A2

مزایا:

  • اندروید وان
  • عملکرد روان‌تر و بهتر
  • دوربین اصلی دوگانه با کیفیت بسیار خوب
  • ارزان‌تر

معایب:

  • طراحی ظاهری معمولی

image

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

علی

۱۳۹۷/۷/۲۹
سلام.. اگه مقایسه میکنید لطفا تخصصی مقایسه کنید نه فقط ظاهری.. درسته قدرت پردازشی mi بالاتره ولی kirin فقط قدرت پردازشی نیست. تو سایت دیگه خوندم قدرت هوش مصنوعی kirin 710 خیلی بالاتره و تفکیک مثلا بخش عکاسیش بالاتره.. در کل تو اینترنت بزنین عملکرد کایرین 710 توضیح داده مفصل

بنیامین

۱۳۹۷/۵/۱۳
قطعاً شیائومی گزینه بهتری هست.
اما متأسفانه تو بازار ایران بلحاظ شناخت بیشتر و لوازم جانبی در دسترس تر هواوی بیشتر میفروشه.
دلیل اینکه گفتم متاسفانه اینکه تو بازار ایران همیشه امکان خرید بهترین با قیمت کمتر فراهم نیست.

سینا

۱۳۹۷/۵/۱۳
از نظر من باید با mi 8 se مقایسه میشد huawei nova 3i ولی از نظرم باید یه مقاله در مورد گوشی های میانرده درست کنین و هر هفته بروز رسانیش کنید
ممنون

ali_micro_f

۱۳۹۷/۵/۱۲
لطفاً جدول رو طوری بزارید که وقتی گوشی رو به حالت افقی میگیریم بشه کامل دید چون با گوشی من که صفحه نمایش پنج و نیم اینچه بازم نمی‌تونم کامل ببینم. ممنون

sins

۱۳۹۷/۵/۱۲
شيا بهتره