خانهاخبار
ال‌جی دیسپلی مسئول تولید صفحه‌نمایش برای آیفون 6.1 اینچی و آیفون 10 پلاس

ال‌جی دیسپلی مسئول تولید صفحه‌نمایش برای آیفون 6.1 اینچی و آیفون 10 پلاس

براساس یک گزارش جدید، ال‌جی دیسپلی با اپل به توافق رسیده است تا پنل‌های نمایشگر آیفون 6.1 اینچی و 6.5 اینچی 2018 را تولید نماید.
۱۳۹۷/۴/۲۸

مدتی پیش اعلام شد که ال‌جی دیسپلی مسئول تولید پنل OLED برای آیفون 10 پلاس است؛ به‌تازگی نیز جزئیات بیشتری اعلام شده است که نشان می‌دهد این شرکت برای دو مدل از آیفون‌های امسال اپل پنل نمایشگر تولید می‌کند. 

آن‌طور که پیداست، سازنده کره‌ای نزدیک به 3 الی 4 میلیون واحد پنل اولد برای آیفون‌های 2018 تولید خواهد کرد؛ ظاهرا پنل‌های تولید شده به مدل 6.5 اینچی آیفون 2018 اپل که با نام آیفون 10 پلاس شناخته می‌شود، اختصاص خواهد یافت. گمان می‌رود پنل‌های مذکور در کارخانه E6 ال‌جی در کره‌ جنوبی به تولید برسد. همچنین اعلام شده است که بخش عمده پنل‌های اولد برای مدل 6.5 اینچی آیفون 2018 اپل در سال آینده میلادی توسط ال‌جی دیسپلی تامین خواهد شد؛ این موضوع باعث شده است تا کره‌ای‌ها به دنبال افزایش ظرفیت خطوط تولید خود باشند تا نزدیک به 10 میلیون واحد پنل اولد برای آیفون 10 پلاس آماده نمایند.

image

علاوه‌بر اینکه پنل اولد مدل 6.5 اینچی آیفون 10 توسط ال‌جی دیسپلی آماده خواهد شد، شرکت کره‌ای نقش عمده‌ای را در تامین نمایشگر برای مدل 6.1 اینچی آیفون 2018 اپل ایفا خواهد نمود. گمان می‌رود که ال‌جی دیسپلی نزدیک به 20 میلیون واحد پنل LCD برای جانشین آیفون 8 تولید نماید. اخیراً اعلام شده بود که کوپرتینویی‌ها از چیپ‌های ال‌ای‌دی 0.3t به جای تراشه‌های 0.4t استفاده خواهند کرد؛ این موضوع باعث می‌شود تا ضخامت حاشیه‌ی پایین نمایشگر در مدل 6.1 اینچی آیفون 2018 تا دو میلی‌متر کاهش پیدا نماید و همچنین باعث خواهد شد تا تفاوت میان این مدل و دیگر نسخه‌ها که از پنل OLED استفاده می‌کنند، به حداقل برسد.

جدا از LG Display احتمالا باقی‌مانده پنل‌های LCD توسط JDI تولید خواهد شد؛ ضمن اینکه سامسونگ دیسپلی نقش عمده‌ای را در تامین پنل اولد برای آیفون‌های امسال ایفا خواهد کرد. با افزایش ظرفیت تولید شرکت ال‌جی دیسپلی، اپل وابستگی خود را به سامسونگ کاهش خواهد داد؛ بدین شکل می‌توان هزینه‌ تولید مدل‌های OLED را کاهش داد.

شایعه شده است که در سال 2018، در مجموع سه آیفون جدید معرفی خواهد شد؛ یک مدل به نمایشگر 6.1 اینچی از نوع LCD مجهز شده است و مدل‌های دیگر با پنل OLED عرضه می‌شوند. جانشین آیفون 10 همچنان از یک نمایشگر 5.8 اینچی استفاده خواهد کرد اما نسخه Plus آن به صفحه‌نمایش 6.5 اینچی مجهز خواهد بود. تمامی آیفون‌های امسال طراحی بدون حاشیه دارند و به همین جهت فاقد دکمه‌ی فیزیکی Home و حسگر اثرانگشت هستند؛ همین موضوع باعث شده است تا اپل به دنبال تعبیه سیستم‌ تشخیص چهره در آیفون‌های 2018 خود باشد. شایعه شده است که مدل 6.1 اینچی با قیمت 600 دلار عرضه خواهد شد و نسخه 5.8 اینچی نیز نزدیک به 900 دلار قیمت دارد؛ همچنین آیفون 10 پلاس نیز با قیمت مشابه با آیفون 10 (نسخه 2017) ارائه می‌شود و 1000 دلار قیمت‌گذاری خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)