خانهاخبار
توقف تولید دوربین‌های بدون آینه سری Nikon 1

توقف تولید دوربین‌های بدون آینه سری Nikon 1

تولید سری Nikon 1 در حالی متوقف می‌شود که گزارش‌‌ NikonRumors از معرفی قریب‌الوقوع دو دوربین فول‌فریم بدون آینه توسط نیکون حکایت دارد.
۱۳۹۷/۴/۲۳
دوربین بدون آینه Nikon 1 J5

نیکون طی چند سال گذشته با سری Nikon 1 خود به جنگ رقبای قدرتمند دنیای دوربین‌‌های بدون آینه رفت، اما تلاش‌های کم‌رمق این شرکت برای تضعیف جایگاه بزرگانی همچون سونی، پاناسونیک، و المپیوس حاصل چندانی در پی نداشت. شاید همین موضوع باعث شد تا نیکون، به گزارش سایت نیکون‌رومرز (،(NikonRumors سرانجام تولید تمام دوربین‌های این سری را متوقف و آن‌ها را از وب‌سایت رسمی ژاپنی خود حذف کند. 

تازه‌ترین عضو این خانواده، Nikon J5 نام داشت که در سال 2015 عرضه شد و اتفاقاً می‌شد آن را جذاب‌ترین عضو خانواده نیز به حساب آورد. اما حس‌گر 1 اینچی و کوچک‌تر این دوربین‌ها در مقایسه با محصولات مشابه رقیب، به‌علاوه قیمت زیاد و نام‌گذاری گیج‌کننده آن‌ها همگی عاملی شدند برای ناکامی بی‌آینه‌های نیکون در بازار.

تولید دوربین‌های سری 1 از سال 2011 آغاز شد و تا سال 2015 ادامه یافت. طی این مدت 11 مدل‌ از این سری تولید شد.  

دوربین بدون آینه Nikon 1 S1

 

اگرچه نیکون سرانجام این دوربین‌ها را از چرخه تولید خارج کرد (کاری که برخی صاحب‌نظران از مدت‌ها پیش انتظارش را داشتند)، گزارش نیکون‌رومرز از تصمیم این شرکت برای بازسازی خانواده بدون آینه‌ها حکایت دارد. طبق گزارش این سایت، ممکن است نیکون تا اواخر همین ماه میلادی (ژوئن 2018) دو دوربین فول‌فریم بدون آینه معرفی کند که طبیعتاً انتظار می‌رود از ضعف حسگرهای سری 1 مبرا باشند. با این حال، ترغیب مردم به فاصله گرفتن از سونی چالش کوچکی نیست. بی‌آینه‌های آتی نیکون برای رقابت با فول‌فریم‌های محبوب سونی باید مزایای چشمگیر و قیمت ترغیب‌کننده‌ای داشته باشند و با لنزهای خوب، پشتیبانی شوند. 

به‌روزرسانی: نیکون‌رومرز چند روز پس از اعلام این خبر اعلام کرد سری کی‌میشن (KeyMission) شامل دوربین‌های ورزشی و 360 درجه نیکون نیز در برخی از سایت‌های رسمی این شرکت در فهرست محصولاتی قرار گرفت که تولیدشان متوقف شده است.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)